همه چیز درباره‌ی روغن آرگان

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌های پر خاصیت برای پوست و مو می‌باشد. زیبایی خدادادی و ذاتی یکی از موهبت‌هایی است که خداوند به هر انسانی عطا فرموده. امروزه مواد و محصولات بسیاری برای حفظ زیبایی و طراوت پوست و مو تولید می‌گردد. روغن آرگان یکی از بهترین موارد و محصولات برای استفاده پوست، مو و ناخن می‌باشد.

هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی در حال حاضر بسیار گران و گزاف می‌باشد. به طوری که شما نمی‌توانید به طور ماهانه مراقبت‌های لازم برای پوست و یا موی خود انجام دهید. آرگان محصولی است که می‌توان با استفاده از آن بسیاری از هزینه‌های را کاهش داد و مراقبت‌های لازم زیبایی را انجام داد.

روغن آرگان چگونه به دست می‌آید؟

این روغن در واقع از میوه درخت آرگان به دست می‌آید. درخت آرگان نوعی درخت است که در آب و هوای گرم و خشک نیز مقاومت می‌کند و می‌تواند میوه بدهد. جالب است بدانید که این درخت در سی سالگی خود میوه می‌دهد و قبل از آن نمی‌توان میوه‌ای روی آن مشاهده نمود. این درخت تنومند حدود ۸ متر ارتفاع دارد.

روغن آرگان از داخل هسته‌ی این میوه استخراج می‌گردد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میزان مقاومت این درخت در برابر خشکی و گرما سبب شده است تا میوه آن بسیار پر خاصیت گردد. مرکز کشت این درخت کشور مراکش می‌باشد. افراد بومی این منطقه استفاده زیادی از این درخت می‌نمایند.

این روغن نه تنها در موارد زیبایی پوست و مو، بلکه در مواردی برای درمان انواع مشکلات گوارشی و بیماری‌ها نیز استفاده می‌گردد.

آرگان چه خاصیت‌هایی دارد؟

اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید عناصر و ویتامین‌هایی هستند که در داخل میوه این درخت وجود دارد. وجود این مواد در داخل این روغن سبب شده است که خاصیت دارویی و درمانی داشته باشد. شاید جالب توجه باشد که بدانید این روغن در برابر اکسید شدن بسیار مقاوم می‌باشد و به سختی اکسید می‌شود.

ویتامین آ موجود در این روغن سبب ترمیم سلول‌های داخلی و خارجی بدن می‌گردد. افراد بومی از این گیاه استفاده‌های فراوانی می‌نمایند. تاثیر روغن آرگان بر روی پوست و مو نیز بسیار شگفت انگیز می‌باشد. به طوری که موجی عظیمی از تولید و فروش این روغن در دنیا به وجود آمده است. به تازگی در صنعت تولید مواد آرایشی و بهداشتی نیز از این ماده استفاده زیادی می‌نمایند.

دانه آرگان

بهترین مارک این روغن کدام مارک است؟

در تمام دنیا برندها و مارک‌های مختلفی اقدام به تولید روغن آرگان نموده‌اند. حال این سوال پیش می‌آید که کدام یک از این برندها بهتر از دیگری می‌باشند. در زیر به پنج نمونه از بهترین مارک‌های روغن اشاره می‌نماییم.

  • Pura D’Or
  • InstaNatural
  • Foxbrim
  • Majestic Pure
  • Poppy Austin Pure

این برندهای ذکر شده در ایران به سختی یافت می‌شوند، ولی برندها و مدل‌های گوناگونی در بازار می‌باشد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

تاثیرات روغن آرگان بر روی موها چیست؟

موها در تمامی افراد یکی از اجزایی است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره و کل بدن دارد. داشتن موهای آسیب دیده و بی نشاط می‌تواند تاثیر بدی را بر روی زیبایی شما بگذارد. این روغن می‌تواند بهترین انتخاب برای احیای موهای شما باشد. اگر شما نیز فردی هستید که به دلیل گذاشتن رنگ‌های شیمیایی گوناگون سلامت موهای خود را به خطر انداخته‌اید حتما از این ماده برای ترمیم ساقه و ریشه‌ی موهای خود استفاده نمایید.

شوره سر خود را درمان کنید

بسیاری از افرادی که دچار شوره سر می‌شوند، از انواع شامپوهای خارجی برای درمان آن استفاده می‌نمایند که اغلب نیز نتیجه آن بی‌اثر بوده و کاری جز پرداخت هزینه‌های بالا نیست. معمولا این شامپوها دارای مقادیر بسیار زیادی از مواد شیمیایی می‌باشند. این مواد شیمیایی سبب ایجاد مشکلات دیگر پوستی می‌شوند.

روغن آرگان به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین ای و انواع آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شود تا رطوبت مناسب کف سر ایجاد شود و همین مسئله از شوره سر جلوگیری می‌نماید. این در حالی است که شما می‌توانید با استفاده از روزانه فقط چند قطره این مشکل خود را حل نمایید. استفاده از این محصول برای درمان شوره سر هم نتیجه بخش است و در عین حال سبب جلوگیری از پرداخت هزینه‌های گزاف می‌گردد.

از شامپوی نرم کننده استفاده نکنید

معمولا بیشتر افرادی که دارای موهای خشک و وز هستند از شامپوی نرم کننده در داخل حمام استفاده می‌نمایند. شما می‌توانید به جای این شامپو از روغن آرگان استفاده نمایید. این روغن علاوه بر اینکه موهای شما را نرم و لطیف می‌کند، درخشندگی خاصی نیز به موها می‌بخشد.

شما می توانید بعد از خارج شدن از حمام موهای خود را نیمه خشک کنید و چند قطره از روغن را به انگشتان خود بریزید، سپس موهای خود را از ساقه به سمت پایین ماساژ دهید تا موهایتان نرم و درخشان باشند.

روغن آرگان و خواص آن روی مو

قبل از سشوار روغن آرگان استفاده کنید

قطعا می‌دانید که سشوار و انواع اتوهای مو چه اندازه سلامت موهای شما را تهدید می‌نمایند. حرارتی که این وسایل به موها وارد می‌نمایند سبب می‌شود تا آسیب جدی به موها برسد.

جالب است بدانید اگر قبل از سشوار و یا اتو کشی از روغن آرگان استفاده نمایید میزان آسیب به اندازه‌ی بسیار زیادی کاهش می‌یابد. در واقع این روغن مانند یک محافظ روی ساقه موی شما قرار می‌گیرد و از صدمه دیدن آن جلوگیری می‌نماید. حتما قبل از سشوار استفاده از این روغن را فراموش نکنید.

قبل و بعد از شنا از روغن آرگان استفاده نمایید

در فصل تابستان و دماهای بالا بیشتر افراد علاقه زیادی به استفاده از استخر و شنا کردن دارند. به احتمال زیاد شما نیز می‌دانید که مواد شیمیایی موجود در آب استخرها که برای تمیز کردن و ضدعفونی نمودن از آن استفاده می‌شود آسیب زیادی را به موها وارد می‌کنند.

اگر شما قبل از وارد شدن به آب چند قطره از روغن آرگان را به موهای خود بزنید می‌توانید مقدار زیادی از آسیب را کنترل نمایید. بهت است بعد از خروج نیز موهایتان را آغشته به روغن نمایید.

درمان ریزش مو با روغن آرگان

ریزش مو یکی از معضلات مهم برای خانم‌ها و به خصوص آقایان می‌باشد. معمولا بعد از گذشت دهه سی زندگی افراد، موهای سر دچار ریزش‌هایی می‌شود که گاهی این ریزش‌ها کم و گاهی بسیار زیاد است که منجر به تاسی سر فرد می‌گردد. شما می‌توانید با استفاده از روغن آرگان از ریزش موهای خود جلوگیری نمایید و در مواردی نیز می‌توانید از آن برای رشد مجدد موها بهره بگیرید. این روغن به دلیل دارا بودن مواد مغذی سبب تحریک رشد مو می‌شود.

در برابر نور خورشید از موهای خود مراقبت نمایید

شاید ندانید که نور خورشید می‌تواند سبب ایجاد آسیب بر روی موهای شما گردد، اما باید بدانید همانطور که پوست در برابر نور خورشید نیاز به ضد آفتاب دارد، موها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. استفاده از روغن آرگان بر روی موها می‌تواند اثری دفاعی در برابر اشعه فرابنفش خورشید داشته باشد.

بهتر است قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید چندین قطره از این روغن را بر روی موهای خود بزنید تا اشعه‌های ساطع شده از خورشید آسیبی را بر روی موها ایجاد نکنند.

از روغن آرگان به عنوان ماسک مو استفاده نمایید

انواع ماسک موهای مختلف در بازار موجود هستند که از آن‌ها به عنوان ترمیم کننده و نرم کننده مو استفاده می‌نمایند. شما می‌توانید از روغن آرگان به عنوان یک ماسک موی بسیار مغذی استفاده نمایید.

بهتر است شب قبل از خواب کل موهای خود را از ریشه تا نوک با روغن آرگان ماساژ داده و بدون استفاده از کلاه یا روسری خاصی همانطور موهای خود را رها کرده و به خواب بروید. این ماسک می‌تواند سلول‌های مو شما را تغذیه کرده و به طور کامل آن را ترمیم نماید.

از شامپوی روغن آرگان استفاده نمایید

تمام تاثیرات مثبتی که برای این محصول تعریف شد را می‌توان در شامپوهای دارای روغن آرگان نیز مشاهده نمود. اگر می‌خواهید به جای شامپوهای معمولی از شامپوی خاصی استفاده نمایید حتما شامپوی آرگان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با شستن موها توسط شامپو روغن آرگان دیگر نیازی به انواع ماسک‌ها و نرم کننده‌ها نخواهید داشت. بهتر است در حمام برای چند دقیقه کل موها را با این شامپو ماساژ داده و سپس با آب کافی بشویید. برای افرادی که دارای موهای آسیب دیده هستند این یک پیشنهاد عالی می‌باشد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.