برای رفع چین و چروک دور چشم چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

چین و چروک روی پوست از مواردی است که برای همه اتفاق می‌افتد. با مراقبت و رسیدگی روزانه به پوست، می‌توانید از ایجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری نمایید، می‌توانید با روش‌هایی ساده و خانگی از ایجاد این خطوط روی صورت خود جلوگیری نمایید. اگر در طول زمان از کرم‌های لازم و مراقبتی استفاده نکرده باشید احتمالا چین و چروک بیشتری بر روی صورتتان به چشم می‌خورد.

لازم نیست با دیدن چین و چروک روی صورت خود احساس بدی داشته باشید. تمام خطوط روی صورت شما نشان دهنده تجربه‌های گران و ارزشمندی است که آن‌ها را به دست آورده‌اید. چین و چروک دور چشم می‌تواند نشانه‌ی زیبایی برای پختگی و کامل شدن باشد. اما اگر دوست دارید تا خطوط چهره شما مشخص نباشد می‌توان با رعایت نکاتی این کار را انجام داد.

منطقه دور چشم دارای پوست حساسی است. به همین دلیل نیز چین و چروک و مشکلاتِ دیگرِ پوستی، در این ناحیه بیشتر از بقیه جاهای صورت می‌باشد. اطراف چشم ناحیه‌ای حساس است، شما باید در همه حال و در هر سنی مراقب این منطقه باشید. با انجام چند روش ثابت شده و خانگی ساده به راحتی می‌توانید چین و چروک دور چشم را کاهش دهید.

کارهایی که برای کاهش چین و چروک نباید انجام دهید

۳ عادت متداول را که اغلبِ اکثرِ آدم‌ها دارند، باید ترک کنید. اول از همه خوابیدن بر روی صورت را فراموش کنید. خوابیدن روی صورت باعث می‌شود تا در طول شب بر روی پوست صورت شما چین و چروکی ایجاد گردد. سیگار کشیدن از دیگر عوامل پیری پوست است. مصرف سیگار به دلیل دارا بودن رادیکال‌های آزاد اثر مخربی را بر روی پوست صورت دارد. از مهم‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک نیز اخم کردن است. اخم کردن را فراموش کنید. این کار باعث می‌شود تا خطوط عمیقی بر روی صورتتان ایجاد گردد.

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب محصولی است که تمام افراد اعم از زن، مرد و کودکان باید از آن استفاده نمایند. همانطور که می‌دانید تابش نور خورشید هم زمان با داشتن اثرات مثبت دارای تاثیرهای مضر نیز هست. نور خورشید دارای مقداری اشعه فرابنفش است که در صورت تابیدن به پوست مشکلات بسیاری را برای آن ایجاد می‌کند.

فرا بنفش دارای طول موجی است که می‌تواند پوست را دچار لکه، چین و چروک و حتی سرطان کند و سلول‌های پوست را دچار آسیب نماید. کرم ضد آفتاب با دارا بودن فرمولاسیون خاص موجب می‌شود تا این اشعه به پوست نفوذ نکند و آسیب نرساند. از کرم ضد آفتاب باید در طول روز و هر زمانی که پوستتان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد استفاده نمایید.

حتی اگر برای چند دقیقه از منزل خارج می‌شوید باز هم نباید از استفاده‌ی این کرم غافل شوید. برخی فکر می‌کنند هنگامی که حمام آفتاب می‌گیرند نباید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایند اما باید توجه داشته باشید که گرفتن حمام آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث ایجاد لکه‌ها و سرطان پوست گردد.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست‌هایی که دارای رطوبت کافی هستند به سختی دچار پیری و چین و چروک می‌شوند. در عوض پوست‌های خشک همیشه حساس هستند و مستعد به ایجاد خطوط روی صورت هستند. معمولا پوست‌های چرب دیرتر دچار پیری می‌گردند اما کسانی که دارای پوست خشک هستند باید به طور مرتب و روزانه از آبرسان‌ها و کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایند تا دچار چین و چروک نشوند. برای اینکه پوست خود را جوان نگه دارید روزانه چندین بار آن را مرطوب نمایید و از خشک ماندن آن به طور جدی جلوگیری نمایید.

مرطوب بودن پوست

تاثیر ورزش بر روی پوست

ورزش برای پوست و سلامتی عمومی بدن بسیار مفید است. با انجام مرتب ورزش پوست شما جوان‌تر به نظر می‌رسد. زیرا در طی انجام ورزش، بدن عرق می‌کند و با عرق کردن سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند. دلیل جوان ماندن و روشن‌تر شدن پوست بعد از ورزش همین موضوع است. با قرار دادن ورزش در برنامه روزانه خود از پیر شدن و ایجاد چین و چروک بر روی پوست خود جلوگیری نمایید.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

استفاده از مواد غذایی مناسب و مفید در رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و سلامتی پوست دارد. خوردن میوه و سبزی‌های تازه که دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند می‌تواند از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری نماید. هر آنچه که شما می‌خورید و وارد بدن خود می‌کنید، نمودی در خارج از بدن شما دارد و روی پوست شما نیز آشکار می‌گردد.

بعضی از افراد با مصرف بی‌رویه غذاهای بی‌ارزش و فست فود سموم فراوانی را وارد بدن می‌کنند و انتظار دارند که پوستی سالم و با نشاط داشته باشند. ولی در واقع باید بدانید که برای جوان سازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک باید رژیم غذایی خوبی داشته باشید.

کرم دور چشم محصولی که باید از آن استفاده نمایید

تمام خانم‌ها باید بعد از گذشت سن مشخصی، مراقبت‌های لازم برای پوست خود را انجام دهند. مراقبت از پوست اصلا کاری فرعی و غیر ضروری نیست. پوست اولین لباس ماست، شاید شما برای خرید لباس‌های گران پول زیادی را خرج می‌نمایید اما فکر می‌کنید، پول خرج کردن برای کرم‌های مراقبتِ پوست اتلاف وقت و پول است. باید توجه داشته باشید که این طرز فکر کاملا غلط است. از حدود سن ۲۵ سالگی به بعد شما به کرم‌های مختلفی برای مراقبت و جلوگیری از پیر شدن پوست نیاز دارید.

پوست اطراف چشم بسیار حساس است و از سایر نقاط پوست صورت حالت جداگانه‌ای دارد. از سایر کرم‌هایی که برای پوست استفاده می‌شود، نمی‌توان در اطراف چشم استفاده کرد زیرا امکان آسیب به چشم وجود دارد. بنابراین کرم دور چشم که مخصوص اطراف چشم است باید برای مراقبت از این ناحیه حساس مصرف گردد. با مصرف مرتب کرم دور چشم می‌توان از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمود.

کرم چشم

روغن‌های گیاهی برای مراقبت از دور چشم

می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی نیز برای پیشگیری از چین و چروک استفاده نمایید. به عنوان مثال روغن نارگیل یک انتخاب عالی است. این روغن علاوه بر داشتن اثر بر روی پوست اطراف چشم در تمام صورت قابل استفاده است. روغن‌های گیاهی کارایی خوبی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارند.

خواص بی‌نظیر روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای مقادیر بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به راحتی از پوست دور چشم مراقبت می‌نماید. کلاژن و پروتئین‌های موجود در روغن نارگیل سبب می‌شود تا از ایجاد چین و چروک، آویزان شدن پوست و تحلیل بافت جلوگیری کند. با استفاده از روغن نارگیل پوست اطراف چشم خود را نرم و مرطوب کنید و مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را به آن برسانید.

خواص عالی روغن زیتون

روغن زیتون نیز از روغن‌های طبیعی دیگر است که می‌تواند به راحتی و در خانه از آن استفاده شود. بهتر است این روغن را با عصاره گلیسیرین و یا آب لیمو ترکیب کنید تا اثر بیشتر و بهتری را داشته باشد. انگشت خود را به روغن زیتون آغشته کرده و آرام در اطراف چشم بمالید و ماساژ دهید. این کار تاثیر زیادی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارد.

تهیه ماسک دور چشم در خانه

علاوه بر استفاده از انواع روغن‌ها باید از ماسک‌های خوب و آبرسان نیز غافل نشویم. در خانه به راحتی می‌توانید انواع ماسک‌ها را تهیه نمایید. خوراکی‌هایی مثل خیار، پرتقال و آووکادو از بهترین ماسک‌ها برای دور چشم می‌باشند که می‌توانند از ایجاد چین و چروک جلوگیری نمایند.

به طور مثال به راحتی می‌توانید در خانه برای خود، ماسک دور چشم پرتقال درست کنید. ابتدا آب پرتقال را تهیه کنید و با استفاده از یک پد، آرام آب پرتقال را دور چشم خود بمالید. نتیجه کار را می‌توانید بعد از چند روز و یا هفته مشاهده نمایید. مراقب باشید تا آب پرتقال داخل چشم نرود و ایجاد حساسیت ننماید.

خیار یک آبرسان فوق العاده است. بهتر است روزانه از حلقه‌های خیار برای دور چشم استفاده نمایید. استفاده عسل همراه با خیار بسیار تاثیرگذار است. اجازه دهید روزانه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمانتان بماند.

آووکادو نیز گیاه و میوه‌ای است که باعث جوانی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌شود. این میوه دارای مقادیری کلاژن و رتینول است که سلول‌های جوان را در پوست بیشتر می‌کند.

جراحی و درمان چین و چروک پوست

می‌‌توان با استفاده از انواع روش‌های پزشکی و جراحی نیز چین و چروک‌ها را از بین برد. روش‌هایی مانند بوتاکس، فیلر و مصرف انواع قرص‌ها. همچنین می‌توان با استفاده از این موارد چین و چروک را از بین برد. اما باید توجه داشته باشید که درمان‌های گیاهی و خانگی قابل اطمینان‌تر و کم خطر هستند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.