تاثیر شگفت انگیز ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست

ادعای مراکز مشاوره زیبایی در مورد تاثیر ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست تا چه اندازه می‌تواند صحت داشته باشد؟ آیا واقعا ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست که مطابق مستندات از ادوار بسیار کهن در بین ملل مختلف رایج بوده، در سلامت و زیبایی پوست نقش دارند؟ اگر صحیح است ریشه علمی این تاثیر چه می‌تواند باشد؟ در این مقاله سعی می‌کنیم مطالبی مفید در رابطه با این موضوع و کاوش تاثیر ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

اگر شما نیز به دنبال تاثیر ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست هستید با ما همراه باشید. کاهش روند پیری پوست، مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی به خصوص برای بانوان بالای ۳۰ سال و شاید به جرات یکی از دغدغه‌های زن امروزی است. عده‌ای با این دیدگاه که این موضوع را مبارزه با طبیعت قلمداد می‌کنند مخالف انجام اقداماتی برای به تعویق انداختن آن هستند اما ذات و سرشت هر انسانی زیباپسند بوده و چه چیزی می‌تواند زیباتر از یک پوست جوان و شاداب باشد.

پوست صورت اولین قسمت از بدن فردی است که در برخورد با او نظر شما را به خود جلب می‌کند. شادابی و طراوت پوست شما نشان از سلامت جسمی و روحی شماست، چرا که عوامل متعددی چون تغذیه ناسالم روی ارگان‌های مختلف بدن تاثیر گذاشته و نمود این تأثیرات روی پوست شما به صورت‌هایی چون زردی و رنگ پریدگی پوست، گودی و سیاهی پوست زیر چشم، جوش، آکنه و غیره نمایان خواهد شد؛

ماساژ سر و صورت

عواملی که باعث آسیب به پوست می‌شود

همچنین برخی عوامل روانی چون استرس، خواب ناکافی و نامنظم و تنش‌های عصبی روزانه‌ای که با آن‌ها سر و کار داریم سبب آسیب‌های روحی شده و در این مورد نیز پوست به مرور زمان دچار پیری زودرس، چین و چروک و افتادگی می‌شود و زیبایی شما را از بین خواهد برد. اما لاجرم حتی با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و آرام باز با بالا رفتن سن و زندگی در هوای آلوده شهری امروز عدم وقوع آسیب به پوست و رخداد چین و چروک و افتادگی در آن امری محال خواهد بود.

امروزه در تمام دنیا ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست طرفداران بسیاری دارد. مردم کشورهای اروپایی برخلاف کشورهای شرقی بیشتر علاقمند به ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست هستند در حالی که در کشورهای شرقی بیشتر این کار یک شیوه درمانی محسوب شده و بخشی از ماساژ بدن بشمار می‌آید.

اما در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست نیازمند تخصص و آموزش‌های آکادمیک و تجربی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود یا خیر؟ ماساژ معمولی چه برای صورت و چه برای بدن در منزل قابل انجام بوده اما ماساژ اصولی و تاثیرگذار باید توسط ماساژورهای ماهر صورت پذیرد. در ادامه به نحوه انجام ماساژ و رعایت نکاتی چند جهت انجام ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست می‌پردازیم.

چگونگی انجام ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست

ماساژ صورت عموما از بخش‌های میانی صورت آغاز شده و به طور منظم به سمت طرفین صورت و گردن کشیده می‌شود. ماساژ باید به صورت حرکاتی آهسته انجام بگیرد و باعث فشار به پوست و کشیده شدن آن نشود. جهت حرکت به سمت بالا و از فشرده شدن یا کشیده شدن عضلات صورت به سمت پایین خودداری شود.

ماساژ مراقبت از پوست

توجه داشته باشید که:

  • پیش از شروع ماساژ، پوست صورت باید کاملا تمیز باشد.
  • تمیز بودن و شستشوی دست ماساژور با آب و صابون قبل از انجام ماساژ ضروری است.
  • لازم است که حتما از روغن ماساژ یا کرم و یا ژله متناسب با نوع پوست استفاده شود.
  • در صورت داشتن اگزمای شدید پوستی، زخم یا بریدگی و یا هر گونه عفونت روی پوست صورت، قبل از انجام ماساژ با پزشک مشورت شود.
  • در مورد پوست‌های دارای آکنه، ماساژ صورت باید بدون عجله و کشش خاصی توسط ماساژور ماهر و به سمت اطراف صورت و گردن کشیده شود تا از قرمزی پوست صورت که در این افراد شایع است کاسته گردد.
  • اگر علاقمند به انجام ماساژ صورت برای صافی و زیبایی پوست در منزل توسط خودتان هستید نحوه انجام ماساژ دادن را یک بار از نزدیک که توسط یک ماساژور انجام می‌گیرد مشاهده نمایید.
  • هر شب قبل از خواب مقداری از روغن‌های طبیعی چون روغن زیتون یا ارده، بسته به نوع پوستتان، به نوک انگشتان‌تان بمالید به حالت خوابیده قرار گرفته و چشمانتان را ببندید و به صورت کاملا آهسته ماساژ را از سمت گردن به طرف بالا و از زیر گونه‌ها سمت اطراف چشم آغاز کنید در ادامه اطراف چشم و ابروها را به صورت دورانی و همچنین برعکس ماساژ دهید. به آرامی و با نوک انگشتان به پیشانی، اطراف سر و زیر چشم‌ها ضربه بزنید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.