ماساژ ارتعاشی و اثرات آن بر بدن

ماساژ ارتعاشی روشی بسیار رایج و موثر در درمان بیماری‌ها است. این ماساژ یا توسط یک ماساژور حرفه‌ای انجام می‌شود و یا توسط یک دستگاه ماساژور صورت می‌گیرد. ماساژ ارتعاشی می‌تواند روی یک قسمت از بدن انجام شود و یا آن را روی کل بدن انجام داد. حرکات ورزشی تناسب اندام به حفظ روان عادی این درمان کمک می‌کنند زیرا آن‌ها هم باعث بهبود سلامت عضلات و انعطاف پذیری بدن می‌شوند. با ماساژ لرزشی قدرت عضلات شما افزایش می‌یابد و از لحاظ فیزیکی و هم از جهت روانی آرام می‌شوید و به تعادل می‌رسید.

مزایای ماساژ ارتعاشی بر بدن

ماساژ ارتعاشی اثرات مثبت بسیاری برای بدن دارد این ماساژ علاوه بر بهبود قدرت عضلانی، تناسب اندام، کاهش استرس، باعث بهبود بسیاری از بیماری‌های مزمن نیز می‌شود. بیایید تمام فواید این ماساژ را در زیر بررسی کنیم:

آرامش کامل ذهن و تن

ماساژ ارتعاشی دارای تکنیک‌های شل کردن عضلات است که این کار باعث به آرامش رسیدن بدن و ذهن می‌شود. این درمان باعث از بین رفتن تمام تنش‌ها و استرس‌ها است و سبب تولید هورمون شادی می‌شود. این موضوع ثابت شده است که با انجام ماساژ، هورمون سروتونین در بدن ترشح شده و موجب می‌شود تا فرد احساس خوبی داشته باشد.

قدرت عضلات شما افزایش می‌یابد

ماساژ ارتعاشی روی تمام عضلات بدن شما اثر می‌گذارد و باعث افزایش قدرت آن‌ها می‌گردد. این باعث می‌شود عضلات شما فعال‌تر شده و وزن‌های بیشتری را تحمل کنند. در واقع مثل این می‌ماند که شما چند دوره تمرینات بدنسازی و فیتنس انجام داده باشید. قدرت استقامت عضلات بیشتر شده و ترمیم در آن‌ها زودتر انجام می‌شود.

گردش خون در بدن شما بهتر می‌شود

ماساژ ارتعاشی انقباض عضلات را کاهش داده و باعث می‌شود خون در عروق بدن بهتر به گردش در آید که باعث افزایش تولید گلبول قرمز و سفید در بدن شما می‌شود. با افزایش گردش خون سیستم متابولیک بیشتر شده و بدن احساس راحتی می‌کند.

در کاهش درد به شما کمک می‌کند

با ماساژ ارتعاشی می‌توانید بدون مصرف دارو، درد بدن خود را کم کنید. حتی در شرایط دردهای مزمن نیز، می‌تواند راه حل خوبی برای کاهش درد باشد زیرا با شل شدن عضله درد کمتر می‌گردد.

در کاهش درد به شما کمک می‌کند

با ماساژ ارتعاشی می‌توانید بدون مصرف دارو، درد بدن خود را کم کنید. حتی در شرایط دردهای مزمن نیز می‌تواند راه حل خوبی برای کاهش درد باشد، زیرا با شل شدن عضله، درد کمتر می‌گردد.

به کم کردن وزن هم کمک می‌کند

کم کردن وزن و سوزاندن چربی هم یکی از مزایای ماساژ ارتعاشی می‌باشد. همچنین این درمان باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و باعث می‌شود بدن شما کالری بیشتری مصرف کند.

شکل زیباتری به بدن شما می‌بخشد

ماساژ ارتعاشی علاوه بر سوزاندن کالری باعث می‌شود بدنتان شکل بهتری بگیرد. وقتی ماساژور پوست شما را می‌کشد و ماساژ می‌دهد در واقع باعث می‌شود پوستتان صاف‌تر و کشیده‌تر شود. پس با ماساژ ارتعاشی می‌توانید بدنتان را زیباتر کنید.

بهبود بیماری‌ها با ماساژ ارتعاشی

ماساژ درمانی علاوه بر بهبود تناسب اندام شما در مواردی به از بین رفتن بعضی بیماری‌های مزمن نیز کمک می‌کند. بیماری‌های مثل:

  • پوکی استخوان، بیماری که در آن استخوان‌های بیمار بسیار شکننده می‌شود.
  • روماتیسم و آرتریت، بیماری که فرد در عضلات و مفاصل خود درد شدیدی را احساس می‌کند.
  • افسردگی، نوعی بیماری روانی که فرد استرس شدیدی را دارد.
  • تخلیه لنفاوی، بیماری که در آن گردش خون در سیستم لنفاوی بسیار ضعیف است.
  • صدمات و اختلالات مزمن

عملکرد ماساژ ارتعاشی چگونه است؟

این درمان در قسمت‌های مختلف بدن با فشار و فرکانس‌های متفاوتی انجام می‌شود و بستگی به شرایط خاص بیماری دارد. ارتعاشات می‌تواند توسط دست یک ماساژور و یا با یک دستگاه الکترونیکی تولید شود. این ارتعاشات برای عضلات سفت و محکم به کار می‌رود. فرکانس ماساژ و جهت آن به شرایط خاص هر فرد بستگی دارد.

دستگاه الکترونیکی ماساژ لرزشی

دستگاه‌های مختلف الکترونیکی ماساژ ارتعاشی وجود دارد. ارتعاشات بعضی دستگاه‌ها به صورت عمودی بالا و پایین است و بعضی هم به صورت عقب و جلو. بیشتر ابزارهای ماساژور بدن برای هر یک از قسمت‌های بدن و عضلات آن برنامه‌های خاصی را دارند.

برخی از هشدارها در مورد ماساژ ارتعاشی

گاهی ممکن است اندازه فرکانس ارتعاش و فشار برای نوع بیماری مناسب نباشد. اگر شدت آن بسیار زیاد باشد باعث می‌شود بیماری شدت یابد و بدتر شود. در موارد زیر نباید بدون مشورت پزشک ماساژ ارتعاشی را انجام داد:

  • آسیب‌های کمری و ستون فقرات
  • بیماری‌های قلبی و عروقی
  • بارداری دیابت درد مزمن و آسیب دیدگی
  • اگر داروهایی مصرف می‌کنید که غلظت خون را کاهش می‌دهد

نتیجه گیری

بهبود گردش خون، افزایش قدرت عضلات، کاهش وزن، کاهش درد و غیره از مزایای ماساژ ارتعاشی می‌باشد. این درمان به بدن شما شکل بهتری را می‌دهد و شما را جوان‌تر می‌کند. پس هر زمان نیاز به ماساژ داشتید ماساژ لرزشی را انتخاب نمایید. اگر بتوانید این کار را در برنامه روزانه خود قرار دهید بسیار عالی است. فقط قبل از انجام ماساژ درباره‌ی وضعیت خود با درمانگر صحبت کنید و یا در صورت داشتن مشکل خاص با پزشک خود مشورت نمایید تا بعدا دچار مشکل و یا عارضه‌ای نگردید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.