انتخاب دوچرخه ثابت مناسب برای سالمندان

فواید دوچرخه ثابت برای افراد مسن

دوچرخه ثابت یک باشگاه کوچک است بدان جهت که تمامی عضلات بدن بخصوص پا و شکم را درگیر کرده و یک ورزش هوازی است و کالری سوزی آن باعث کاهش وزن و سلامتی عمومی بدن می‌گردد، در این جا به مزایای استفاده از دوچرخه ثابت برای افراد مسن می‌پردازیم.

مزایای دوچرخه ثابت نشسته برای افراد مسن

لاغری و دوچرخه ثابت یک رابطه مستقیم دارند ، کاهش چربی و افزایش توان جسمانی یکی از تاثیرات مثبت استفاده از دوچرخه ثابت است، برای ورزش دوچرخه سواری انواع مختلف دوچرخه وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. برای افرادی که عاشق ماجراجویی هستند معمولا دوچرخه سواری در جاده بهترین گزینه است. اما اگر وزش خانگی را ترجیح می‌دهید، استفاده از دوچرخه ثابت توصیه می‌شود.

البته دوچرخه‌های ثابت هم انواعی دارد :

  • دوچرخه ثابت اسپینینگ (ایستاده )
  • دوچرخه ثابت نشسته ( که بعضی انواع نشسته دارای پشتی نیز می باشد)

اگر فردی سالم و فعال هستید و دوست دارید اندامتان متناسب و ورزیده باشد و می‌خواهید در منزل ورزش کنید و احساس دوچرخه سواری واقعی را نیز تجربه کنید ، دوچرخه ثابت اسپینینگ به شما توصیه می‌شود که وضعیت مشابه وضعیت دوچرخه معمولی را بازسازی می‌کند و عضلات خیلی بیشتری را درگیر می‌کند.

اما برای افراد مسن‌تر که هنوز دوست دارند به ورزش دوچرخه سواری ادامه دهند، عموما دوچرخه ثابت نشسته توصیه می‌شود. استفاده از دوچرخه ثابت نشسته خیلی راحت‌تر از دوچرخه ثابت ایستاده می‌اشد. اما شما هنوز همان تمرین قلبی که در دوچرخه ثابت ایستاده می‌توان بدست آورد ، دریافت می‌کنید.

دوچرخه ثابت نشسته برای افراد مسنی که دچار مسایل مربوط به سنشان هستند، مزایای بسیاری دارد. حتی دوچرخه سواران حرفه‌ای که پا به سن می‌گذارند و با مشکلاتی در گردن و یا کمر مواجه می‌شوند دیگر استفاده از دوچرخه ایستاده برای آن‌ها راحت نیست و قاعدتا به این افراد هم دوچرخه ثابت نشسته توصیه می‌شود که ناحیه کمر حمایت شود و گردن تحت فشار قرار نگیرد.

مزایای دوچرخه ثابت نشسته برای افراد سالمند

افراد سالمند برای حفظ سلامت جسمی و ثبات روحی نیاز به ورزش دارند. بنابرین انتخاب وسیله ورزشی مناسب برای افراد سالمند متناسب با سن و شرایط جسمی شان بسیار مهم است.از دیگر مزایای دوچرخه ثابت نشسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیل حرکت مفاصل:

طراحی دوچرخه ثابت نشسته به گونه ای است که پدال زدن را برای افراد مسن بسیار راحت و آسان می کند.در این دوچرخه پدال ها روبروی شما است و نیازی نیست که برای پدال زدن فشار اضافی به ناحیه ران ، زانو، مچ پا و مفاصل وارد شود و می توان زمان بیشتری به تمرین ورزشی پرداخت .

ارتفاع کم زین دوچرخه :

زین دوچرخه ثابت نشسته به سطح زمین نزدیک تر است .وقتی از دوچرخه ثابت ایستاده و یا معمولی استفاده می کنیم ابتدا وزن فرد بر روی یک پدال است و با حرکت دورانی بر روی پدال دیگر قرار می گیرد .. مسلما برای افراد مسن که حرکت در مفاصل کندتر است، انجام این کارسخت می باشد و پایین بودن سطح زین فشار کمتری را به ناحیه کمر و مفاصل آن ها وارد می کند.

دوچرخه ثابت نشسته با پشتی:

نشیمنگاه و ارتفاع دوچرخه ثابت نشسته به گونه ای است که از وارد آوردن فشار به کمر و گردن جلوگیری می کند و حتی بعضی از انواع نشسته به صورت کاملا مبله هستند که نشیمنگاه دارای پشتی است که از ناحیه کمر کاملا حفاظت می کند و فشار وارده را به حداقل می رساند.همچنین سطح زین برخلاف سطح کوچک زین در دوچرخه ایستاده، بزرگ تر و نرم می باشد که امکان ورزش طولانی تر را فراهم می کند.

تنظیمات مختلف دوچرخه ثابت :

دوچرخه ثابت نشسته دارای تنظیمات مختلفی است که بسته به سطح آمادگی می توانید به راحتی آن را تغییر دهید.می توانید از یک تمرین ورزشی سبک و ساده مخصوص افراد مسن استفاده کنید و یا اینکه وارد چالش بیشترس شود و از یک تمرین فشرده و سنگین تر استفاده کنید 

بنابرین دوچرخه ثابت نشسته با تنظیمات مختلف از تمرینات سبک تا سنگین امکان ورزش کردن برای افراد مسن تر رانیز فراهم کرده. تا با وجود پا به سن گذاشتن هم چنان پویایی وشادابی خود را حفظ کنند و همانطور که گفته شد اگر افراد مسن به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستند باید بدانند که رابطه دوچرخه ثابت و لاغری ثابت شده است

فروشگاه شهر سلامت ارایه کننده انواع دوچرخه ثابت و بهترین برندهای دوچرخه ثابت موجود در بازار همراه با گارانتی معتبر می باشد. قیمت انواع دوچرخه ثابت کاملا رقابتی و به روز شده است.لطفا قبل از خرید دوچرخه ثابت حتما راهنمای خرید دوچرخه ثابت را مطالعه فرمایید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.