علائم نشان دهنده بیماری کووید ۱۹ یا کرونا

تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانست تایید کند که علائم کووید ۱۹ اغلب به ترتیب خاصی نمایان می‌شوند.

طبق این تحقیقات، در حالی که آنفولانزا معمولا به صورت سرفه شروع می‌شود، اولین نشانه کووید ۱۹ تب است.

با این حال پزشکانی که مستقیم با این بیماران روبه‌رو هستند، گفته‌اند که این علائم قابل پیش بینی نیستند.

علائم ویروس کرونا، از جمله تب و سرفه، بسیار شبیه به بیماری فصلی آنفولانزا می‌باشد.

با وجود آنفولانزای فصلی، چگونه می‌توان تشخیص داد که مبتلا به آنفولانزا یا کووید ۱۹ هستید؟ در مطالعه جدید می‌توانید تشخیص دهید که سرفه شما از علائم آنفولانزا است یا ممکن است به بیماری کرونا مربوط باشد.

این تحقیقات می‌تواند به افراد مبتلا به کووید ۱۹ کمک کند تا زودتر تحت درمان قرار گیرند، که می‌تواند به بهبود سریع‌تر بیمار کمک چشمگیری کند.

دانشمندان از مطالعات کشور چین استفاده کردند

محققان برای پیش بینی ترتیب علائم، میزان بروز علائم جمع آوری شده توسط سازمان جهانی (WHO) را برای بیش از ۵۵ هزار مورد تایید شده کووید ۱۹ در چین را مورد تجزیه و تحقیق قرار دادند.

آن‌ها همچنین حدود ۱۱۰۰ مورد تایید شده در ماه‌های دسامبر و ژانویه را که توسط متخصصین چینی جمع‌آوری و تهیه شده را مورد بررسی قرار دادند.

علائم کرونا

علائم کووید ۱۹

طبق یافته‌های متخصصین علائم این بیماری به ترتیب زیر می‌باشد:

  • تب
  • سرفه و درد ضلانی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • اسهال

در این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به آنفولانزا قبل از شروع تب معمولا دچار سرفه می‌شوند.

در واقع تشخیص این مسئله ممکن است دشوار باشد، زیرا آنفولانزا غالبا با یک سری علائم از جمله کمر درد، لرز همراه با سرفه خشک شروع می‌شود.

دکتر رابرت گلاتر، پزشک بیمارستان لئوکس هیل در نیویورک

گلاتر گفت که یافته‌های این مطالعه به طور بالقوه ” زمانی مفید هستند که بیماران را در یک محیط کلینیکی شلوغ ارزیابی می‌کنند.

طبق این مطالعه در حالی که آنفولانزا به طور معمول با سرفه شروع می‌شود، کووید ۱۹ با تب آغاز می‌شود.

طیف وسیعی از علائم کرونا یا کووید ۱۹

گلاتر تجربه خود را در معالجه بیماران کووید ۱۹ در شهر نیویورک را به اشتراک گذاشت.

وی گفت، به طور کلی تب، بیشترین علامت اولیه عفونت کرونا است، اما واقعیت آنچه در خط مقدم می‌بینیم متغیرتر است. در حقیقت ممکن است برخی بیماران فقط با از دست دادن بو و طعم دچار این بیماری شوند و برخی نیز فقط با نشان دادن لرز، برخی التهاب حاد بدون تب، سرفه و یا سایر علائم تنفسی.

گلاتر گفت در سایر بیماران نیز ضعف، سردرد و سرگیجه مشاهده شده است، که از برخی جهات شبیه به علائم سکته مغزی است، اما بدون تب، سرفه یا هرگونه شواهدی از علائم تنفسی.

وی گفت من برخی بیماران را دیده‌ام که فقط با درد قفسه سینه و بدون هیچ علائم تنفسی مواجه بوده‌اند. شروع حالت تهوع، استفراغ و اسهال پس از بروز علائم تنفسی مانند تب و سرفه نیز ممکن است نشان دهنده ابتلای فردی به بیماری کووید ۱۹ باشد.

کنترل سلامتی و کرونا

درک پیشرفت علائم کرونا نکته کلیدی است

گلاتر گفت: بسیار مهم است که پیشرفت علائم افراد آلوده به کووید ۱۹ را درک کنید تا از گسترش بیماری جلوگیری گردد.

وی همچنین گفت که درک اولین علائم نه تنها به مبتلایان کمک می‌کند تا زودتر به مداوا بپردازند، بلکه پس از شروع اولین علائم، فاصله فیزیکی یا اجتماعی خود را نیز حفظ می‌کنند که از ابتلای افراد دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

او همچنین متوجه شد که از دست دادن بو و مزه و واکنش‌های پوستی ممکن است از نشانه‌های مهم ابتلا به کووید ۱۹ باشد که این نشانه‌ها از آنفولانزا متمایز می‌کند.

کلیه آمارها بر اساس تحقیقات روز می‌باشد. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد، برای اطلاع از جدیدترین اطلاعات در مورد بیماری کووید ۱۹، صفحه به روز شده مرکز ویروس کرونا را دنبال کنید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.