استفاده از ماساژور گردن و فواید ماساژ گردن

ماساژ گردن برای برطرف کردن فشار بر روی بافت نرم اطراف گردن، پشت و شانه‌ها و رفع تنش عضلانی بسیار موثر و مفید خواهد بود. می‌توان گفت به دلیل فعالیت‌‌های روزانه مانند نشستن زیاد، استرس، نوشتن و تایپ کردن و استفاده زیاد از تلفن همراه و کامپیوتر، اکثر افراد درد گردن را تجربه می‌کنند. بنابراین ماساژ گردن در برطرف کردن این دردها راه حلی بسیار مناسب می‌باشد.

مزایا و فواید ماساژ گردن

ماساژ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد خواه این ماساژ توسط دستگاه ماساژور گردن انجام شود یا توسط یک درمانگر و ماساژدهنده حرفه ای .

در داخل مهره های گردن یک جفت عروق وجود دارد که عملکرد آن به این صورت است که خون را به قسمت‌های حیاتی مغز انتقال می دهد. بنابراین ماساژ گردن باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه شده و احساس آرامش و ریلکس شدن را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:
ماساژور گردن چیست؟

همچنین ممکن است که عضلات گردن در اثر فشار زیاد، آسیب ببیند و بر اثر استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل دچار گرفتگی شوند، که به دنبال آن خستگی، سردرد، سرگیجه، استرس، بی‌خوابی و ضعیف شدن سیستم ایمنی ایجاد خواهد شد. ماساژ گردن و یوگا برای برطرف کردن و جلوگیری از این مشکلات بسیار موثر هستند.

ماساژ گردن

جالب است بدانید که مغز در مایعی به نام مایع مغزی-نخاعی شناور می‌باشد؛ که وظیفه این مایع ارسال گلوکز و اکسیژن به مغز است. ماساژ گردن، گردش این مایع را افزایش می‌دهد. در اثر افزایش گردش این مایع خستگی و سردرد کاهش پیدا می‌کند و تمرکز بالا می‌رود؛ که در نهایت باعث بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

ماساژ اطراف ستون فقرات و قسمت بالای کمر یا شانه ها می‌‌تواند در کاهش تنش و گرفتگی های عضلانی در ناحیه گردن موثر باشد. زیرا بیشتر دردهای گردن به دلیل اضطراب و فعالیت زیاد سیستم عصبی سمپاتیک می‌باشد.

خرید اینترنتی انواع ماساژور گردنبا بهترین قیمت

بهتر است بدانید که مناطق مختلف بدن بر یکدیگر تاثیر گذارند. این بدان معنی است که موقع ماساژ گردن لازم است کمر را هم ماساژ بدهید. ماساژ گردن برای کاهش درد و مدیریت در زمان درد بسیار موثر می‌باشد و در کاهش نیازهای قبل از یک آسیب یا اتفاق مانند تصادف تاثیر گذار است. باید جلسات ماساژ به طور منظم و مرتب انجام شود تا اثر مثبت خود را به جای بگذارند.

فواید ماساژ گردن بر سیستم‌های مختلف بدن

ماساژ در نواحی گردن باعث بازیابی درد عضلانی خواهد شد. به این صورت که جریان خون و اکسیژن را افزایش داده و آرامش و کاهش التهاب را ایجاد می‌کند. به علاوه ماساژ باعث حذف اسیدلاکتیک که از عوامل سفتی و سختی عضلات می‌باشد نیز می‌شود.

ماساژ شانه و گردن باعث کاهش استرس و اضطراب خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده در افرادی که ماساژ انجام داده‌اند، سطح سروتونین و دوپامین افزایش پیدا کرده است. بهتر است بدانید که هنگامی که بدن در آرامش قرار دارد، سیستم عصبی آرام بوده و ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند. به دنبال آن سیستم تنفسی نیز به درستی کار می‌‌کند.

آرامش و ریلکسیشن

بنابراین ماساژ یک نوع احیا و ترمیم برای بدن به شمار می‌‌رود. جالب است بدانید که شرکت‌هایی مانند گوگل کارمندان خود را در فواصل منظمی برای انجام ماساژ تشویق می‌کنند تا استرس در آن‌ها کاهش یافته و در نهایت عملکرد شغلی بهتری داشته باشند.
تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. زیرا در اثر ماساژ تعداد گلبول‌های سفید و لنفوسیت‌‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی‌که زیاد پشت کامپیوتر می‌‌نشینید، یا فعالیت‌های پشت میزی طولانی مدت دارید، گردن خود را ماساژ دهید. حتی می‌توانید این کار را زیر دوش انجام دهید تا تاثیر آن مضاعف گردد.

ماساژ بر روی سیستم گردش خون تاثیر مستقیم می‌گذارد. زمانی که گردنتان سفت می‌شود جریان خون کاهش می‌یابد؛ این کاهش جریان خون ممکن است سبب خستگی یا سرگیجه و کاهش عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن شود. ماساژ گردن سموم را از بین می‌برد و ماهیچه را آرام خواهد کرد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.