همه چیز درباره ی ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ درمانی متفاوت است که توسط سنگ‌های خاص که خاصیت نرم کنندگی و ضد عفونی کنندگی را دارند انجام می‌شوند. ابتدا این سنگ‌ها در دمای بین ۱۲۰- ۱۵۰ قرار می‌گیرند و سپس بر روی کمر یا هر قسمت از بدن فرد قرار می‌گیرند. این سنگ‌های گرم به بدن آرامش می‌دهند و باعث شل شدن عضلات می‌گردند. گرمای این سنگ‌ها، اثرات زیادی را روی بدن انسان دارد.

مزایای ماساژ سنگ داغ

برخی از مزایای برجسته این ماساژ عبارت است از:

تسکین دهنده استرس

ماساژ سنگ داغ می‌تواند روشی عالی برای کم کردن استرس و تنش‌های روانی باشد. یک ماساژ سنگ داغ می‌تواند تاثیر زیادی را برای آرامش جسمی و روانی شما داشته باشد.

آرامش عضلات

این ماساژ در تسکین دادن عضلات شما هم تاثیر به سزایی دارد. سنگ داغ باعث می‌شود تا عضلات بدن شما شل شوند و تسکین یابند.

کاهش درد

ماساژ سنگ داغ برای کم کردن دردهایی مثل دردهای عضلانی گردن و کمر و حتی دردهای مزمن کارایی زیادی دارد.

بهبود یافتن گردش خون

این ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن شما می‌شود و برای تمام قسمت‌های بدن مفید است.

بهبود خواب

ماساژ سنگ داغ باعث رفع خستگی بدن می‌شود و این باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشید و رویاهای خوبی در خواب ببینید.

کمک به درمان بیماری‌ها

این درمان به افراد مبتلا به فشار خون بالا، آرتریت و سایر اختلالات کمک بسیاری می‌کند.

ترمیم جراحت‌ها

با ماساژ سنگ داغ می‌توانید زخم‌ها و جراحت‌های بدنتان را زودتر ترمیم دهید.

بدن شما را احیا می‌کند

این ماساژ به واسطه دفع سم‌های بدن و افزایش انرژی موجب احیا شدن دوباره کل بدن می گردد.

تاریخچه ماساژ سنگ داغ

برخی فکر می‌کنند ماساژ سنگ داغ یک درمان مدرن است که تازه آن را ابداع نموده‌اند ولی در حقیقت این ماساژ به هزاران سال پیش برمی‌گردد و انسان‌ها، برای بهبود بیماری‌ها از آن استفاده می‌کردند. آن‌ها سنگ‌های داخل رودخانه‌ها را جمع آوری کرده و توسط زغال سنگ یا آب گرم، گرم می‌نمودند و از آن‌ها برای درمان استفاده می‌نمودند. این روش ماساژ منحصر به فرد امروزه در مراکز اسپا و کلینیک‌های زیبایی بسیار کاربرد دارد.

عملکرد این ماساژ به چه صورت است؟

نام این درمان ماساژ سنگ داغ است زیرا در آن از سنگ‌های گرم استفاده می‌شود. این شفا از طبیعت گرفته شده است و باعث ایجاد انرژی و آرامش در بدن انسان می‌گردد. سنگ‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت استفاده می‌شوند. این سنگ‌ها گرم هستند و در نقاط مختلف بدن شما قرار می‌گیرند.

با استفاده از این سنگ‌ها در نقاط کلیدی بدن شما، ماساژور می‌تواند درمان عمیقی را روی بدن شما انجام دهد. در حالی که ماساژور کار خود را انجام می‌دهد گرمای سنگ‌ها باعث تسکین عضلات شما می‌شود. بدن شما از خستگی و استرس دور می‌شود و شما می‌توانید آرامش عمیقی را احساس کنید. این ماساژ باعث افزایش گردش خون و مایع لنفاوی در کل بدن می‌گردد.

تکنیک‌های درست ماساژ سنگ داغ

گرم کردن سنگ‌ها

مهم‌ترین جنبه این ماساژ روند گرم کردن سنگ است. باید اطمینان یافت که سنگ‌ها در محدوده گرمای مناسبی قرار گرفته‌اند. از ۴۰ الی ۶۰ عدد سنگ متناسب با نوع ماساژ استفاده می‌شود. معمولا از سنگ‌های بازالت آتشفشانی استفاده شده و در دمای ۱۲۰ الی ۱۵۰ درجه گرم می‌شوند. دما باید مناسب و قابل تحمل باشد. اگر سنگ سرد یا بیش از اندازه گرم باشد اثر خوبی نخواهد داشت.

قرار دادن سنگ‌ها

بعد از گرم کردن سنگ‌ها باید آن‌ها را در جای مناسب بدن قرار دهند. معمولا با قرار دادن ۷ الی ۸ عدد سنگ بر امتداد ستون فقرات شروع می‌شود. سنگ‌ها تماس مستقیمی با پوست نخواهند داشت و پارچه‌ای بین سنگ و بدن قرار می‌گیرد.

ماساژ سنگ داغ

این بخش مهم‌ترین قسمت از ماساژ سنگ داغ است. ماساژ باید توسط یک فرد حرفه‌ای و با تجربه انجام شود. تکنیک‌های مختلفی مثل استفاده از روغن ماساژ، لوسیون‌ها و غیره وجود دارد. در طول ماساژ بر روی بدن باقی خواهند ماند.

نتیجه گیری

ماساژ سنگ داغ از روش‌های موثر درمان می‌باشد. قرار دادن سنگ‌ها به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند ولی با استفاده از تکنیک‌های ماساژ می‌تواند تاثیر زیادی بر روی درمان بیماری‌ها داشته باشد. تکنیک مناسب باید بر اساس نیاز و شرایط خاص بدن فرد انجام شود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.