فواید استفاده از تشک برقی و محصولات حرراتی بر بدن

استفاده از تشک برقی چه فوائدی دارد؟ آیا می‌خواهید خواب بهتری داشته باشید؟ آیا می‌خواهید حس بهتری هنگام خواب داشته باشید است؟ آیا از دردهای عضلانی، کمر درد و آرتروز اذیت می‌شوید؟ پتوها و تشکچه‌های برقی بر پایه گرما درمانی و ترموتراپی به کیفیت خواب و کاهش عوارض دردهای عضلانی به وِیژه درد ناحیه کمر کمک خواهد نمود.

این تشک‌ها علاوه بر موارد اشاره شده به دیگر خواسته‌های شما از یک تشک حرارتی پاسخ می‌دهند.

هدف ۵۵ درصد از افراد در خرید تشک برقی یا پتوی برقی، درمان است. تشک‌های برقی به بهبودی و کاهش عوارض موارد زیر کمک می‌کند:

  • آرتروز و فیبرومیالژیا
  • درد عضلانی و از جمله کمر درد
  • انعطاف پذیری و توسعه حرکت اندام پایین تنه
  • کمبود خواب
  • تعادل دمای بستر و محل استراحت اشتراکی
  • استرس
  • آلرژی
  • مشکلات سینوزیت
  • سندرم پس از فلج اطفال
  • پدیده رینود

در ادامه به اختصار به شرح نحوه تاثیر تشک‌های برقی بر موارد فوق خواهیم پرداخت :

فواید استفاده از تشک برقی

مزایای تشک‌های برقی حرارتی برای آرتروز و فیبرومیالژیا

حدود ۴۳ میلیون نفر در ایالات متحده از عوارض آرتروز رنج می‌برند. تشک برقی – حرارتی به کاهش دردهای ناشی از آرتروز کمک می‌کند.

تحقیقات انجام شده توسط انجمن آرتروز آمریکا و تحقیقات صورت گرفته توسط کیت لورینگ نشان می‌دهد” حرارت برای کاهش دردهایی که همراه با تنش عضلانی هستند، زمانی که آن ناحیه از بدن التهاب دارد بسیار موثر است.

در این روش حرارت موجب افزایش جریان خون در پوست و عضلات اطراف ناحیه دردناک می‌گردد‌، این موضوع به نوبه خود، باعث افزایش تغذیه عضلات و تمدد اعصاب می‌شود.

هنگامی که عضلات دچار گرفتگی و درد می‌گردند برای کاهش درد و گرفتگی، استفاده از حمام گرم، دوش، وان آب داغ، سونا و یا تشک برقی برای کمک به تسکین درد، از راه‌های مناسب است.

این روش ممکن است به خصوص برای فرد مبتلا به فیبرومیالژیا مفید باشد. همچنین استفاده از پتو برقی، در حرارت کم برای مبتلایان به آرتروز مفید است.

تشک‌های برقی یکی دیگر از راه موثر برای فراهم کردن گرما به هنگام خواب، به ویژه برای شب های سرد و یا مرطوب است.

نشریه رسمی بنیاد آرتروز ( نشریه ۱۰۱ آرتروز ) می‌گوید: “استفاده از یک پتوی برقی یا تشکچه برقی و روشن کردن آن قبل از خروج از بستر راه مناسبی برای مبارزه با خشکی صبحگاهی عضلات است. “(صفحه ۵۳،” درمان‌های دیگر برای آرتروز “)

تشک برقی چیست؟

تشک برقی ابزاری است که با استفاده المنت های برقی و تکنولوژی مدرن و سیستم های کنترلی ، اقدام به تولید گرمایی کنترل شده می نماید. این ابزار برای گرما درمانی و استفاده از فواید گرما درمانی بسیار کاربردی است.

تسکین دردها از جمله دردهای عضلانی

از آنجایی که پتو یا تشکچه‌های برقی با عضلات در تماس مستقیم هستند، از حرارت به منظور کاهش دردهای عضلانی استفاده شده است.

سطح پایین گرما برای ساعت‌های طولانی باعث افزایش جریان خون می‌گردد و در نتیجه موجب کاهش درد عضلانی، استراحت عضلات، رفع گرفتگی و فشار، افزایش آزادی حرکت و در نتیجه ترمیم خواهد شد.

انعطاف پذیری و دامنه حرکتی

شما می‌توانید انعطاف پذیری و دامنه حرکت خود را با استفاده از یک تشک یا پتو گرم به همان دلایلی که برای از بین بردن دردهای عضلانی (در بالا) شرح داده شد افزایش دهید.

خواب بهتر در یک اتاق سرد

بسیاری از محققان بر این باورند که خوابیدن در یک اتاق نسبتا سرد کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشیم. با استفاده از پتوی برقی یا تشک برقی، می‌توانید دمای موتورخانه خود را پایین آورده و علاوه بر صرفه جویی در انرژی، محل استراحت ایده آلی بدون کلافگی از وزن اضافی پتو برای خود فراهم آورید.

آسایش فردی وقتی دو نفر در یک رختخواب هستند

بسیار از زوجین که در یک تخت خواب کنار یکدیگر می‌خوابند معمولا از گرمایی و یا سرمایی بودن شریک خود شکایت می‌کنند، برای حل این معضل می‌توان جهت تنظیم دما اتاق یا میزان پتو و رو انداز در هنگام خواب از تشک یا پتوهای برقی استفاده نمود.

استفاده از تشک برقی و دوری از استرس

یک بستر گرم به همراه گرمای ملایم در طول خواب در شب به کاهش فشارهای عصبی وارده در طول روز کمک می‌کند.

کاهش آلرژی، گرد و غبار، کنه

همه ما می‌دانیم که کنه‌ها رطوبت را دوست دارند. رطوبت به همراه پوست و مو ریخته شده توسط بدن باعث می‌شود، یک بستر مناسب برای پرورش کنه‌ها و تولید گرد و غبار ایجاد گردد و گرد و غبار باعث تشدید نشانه‌های آسم و آلرژی می‌شود.

بنابراین ایجاد یک بستر گرم و خشک توسط پتوهای برقی به کاهش کنه و گرد و غبار کمک می‌کند.

مطالعات مختلف در دانشگاه ایالات متحده آمریکا و در سراسر جهان تایید کرده‌اند که با استفاده از یک پتوی برقی یا تشک برقی تنها برای یک ماه، می‌تواند گرد و غبار ناشی از رطوبت بستر را تا ۵۰٪ کاهش کاهش دهد.

کمک به کاهش مشکلات سینوس

با استفاده از پتو یا تشک‌های برقی شما می‌تواند با داشتن تختی گرم، درجه حرارت اتاق خواب خود را برای استراحت پایین‌تر آورید و درجه حرارت پایین‌تر اتاق به کاهش حملات سینوزیت و میگرن کمک می‌کند.

کمک به کاهش عوارض سندرم فلج اطفال

پتوها و تشک‌های برقی – حرارتی علاوه بر کمک به کنترل خستگی و خوابی بهتر به کاهش عدم تحمل سرما توسط بیماران PPS کمک نموده و برای آنان مفید است.

کمک به پدیده رینود با استفاده از تشک برقی

این موضوع به خصوص برای کسانی که مبتلا به بیماری رینورد هستند کمک خواهد نمود.

چند توصیه برای انتخاب پتو و تشک برقی مناسب

یکی از سوالاتی که هموار مطرح میگردد آن است که تشک برقی چه بخریم هرچند در مقاله ای به این نام توضیحات مفصلی داده شده اما در اینجا به اختصار توضیح خواهیم داد.

  1. قبل از خرید – باید مشخصات، نقد و بررسی محصول را در صفحه وب سازنده یا فروشگاه مطالعه نماید و راهنمایی‌های مناسب را از فروشنده بگیرید.
  2. به سایز پتو یا تشک برقی توجه و آن را متناسب با نیاز خود انتخاب نماید.
  3. سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که قابلیت جدا شدن روکش برای شستشو رو داشته باشد.
  4. محصولاتی را خرید نمایید که دارای گارانتی و ضمانت نامه‌های معتبر است.
  5. تشک یا پتو برقی را انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم دما و خاموشی خودکار را داشته باشند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.