راهکارهای صاف و نرم کردن مو در خانه

خیلی از افراد به‌وِیژه خانم‌ها از داشتن موهای خشک و وز دار شاکی هستند. روش‌های مختلفی برای حل این مشکل و صاف و نرم کردن مو وجود دارد که برخی از این روش‌ها شامل استفاده از روسری و کلاه و قرص‌های مغذی می‌باشد. روش‌های درمانی ساده نیز برای صاف و نرم کردن مو وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید و این مشکل را حل کنید. این روش‌ها نیاز به موادی چون تخم مرغ، روغن، عسل و میوه دارند. در ادامه به‌طور مفصل‌تر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

صاف و نرم کردن مو با ماسک تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی لسیتین و پروتئین هست که می‌تواند به افزایش رطوبت و درخشش مو کمک کند که در نهایت منجر به صاف و نرم کردن موها می‌شود. به سه روش می‌توانید ماسک تخم مرغ را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

روش اول : در ابتدا سه عدد تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و به این ترکیب یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید. قبل از استفاده از این ماسک موهایتان را خیس کنید، سپس ماسک را به خوبی به موهایتان بمالید و کلاه حمام را بپوشید. اجازه بدهید ماسک ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد از این مدت زمان، موهایتان را به خوبی با استفاده از آب ولرم و شامپوی ملایم آبکشی کنید.

روش دوم : روش دیگر برای استفاده از ماسک تخم مرغ، مخلوط کردن آن با ماست و روغن بادام است. لازم است ۱٫۵ قاشق غذاخوری روغن بادام را با نصف فنجان ماست با هم مخلوط کنید و ۲ عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به‌خوبی بهم بزنید تا بافتی مانند خامه پیدا کند. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی سر خود بمالید و در نهایت به‌خوبی با شامپو بشویید و آبکشی کنید.

روش سوم : روش دیگری که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم مخلوط کردن ۳ عدد تخم مرغ با یک قاشق غذا خوری سرکه، روغن زیتون و روغن بادام است. می‌توانید چند قطره اسانس رزماری نیز به این ترکیب اضافه کنید و آن را روی سر خود بمالید و به‌خوبی ماساژ دهید. باید اجازه دهید این ماسک سی دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید و اثر مثبت آن را روی صاف و نرم کردن موهایتان ببینید.

صاف و نرم کردن مو با ماسک عسل

همانطور که می‌دانید عسل از خواص دارویی و درمانی فوق العاده‌ای برخوردار است. استفاده از ماسک عسل به‌خاطر خواص آب رسانی و تغذیه‌ای که دارد، می‌تواند به صاف و نرم کردن موها کمک کند. به سه روش می‌توانید ماسک عسل درست کنید.

روش اول : موهای خود را مرطوب کنید و حدود نصف فنجان عسل را به موهای خود بمالید و با یک حوله یا کلاه حمام موها را بپوشانید. بعد از نیم ساعت موها را با آب ولرم آبکشی نمایید.

روش دوم : نصف فنجان عسل، ۱ عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و نیمی از یک آووکادو را با هم به خوبی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. لازم است ماسک را روی موهای مرطوب قرار دهید تا موثر واقع گردد. بعد از ۳۰ دقیقه موها را کاملا آبکشی کنید تا معجزه این ماسک را روی صاف و نرم کردن موهایتان ببینید.

روش سوم : می‌توانید به شامپوی خود عسل اضافه کنید و به‌طور منظم این شامپو را مورد استفاده قرار دهید.

صاف و نرم کردن موها با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب علاوه بر اینکه می‌تواند موهای خوش حالت را برای شما به ارمغان بیاورد، همچنین می‌تواند به حفظ تعادل پی اچ پوست سر کمک کند و از خشکی و شوره سر جلوگیری نماید. همچنین موها را مرطوب می‌کند و هرگونه محصولات موی مصنوعی را به‌طور کامل از بین می‌برد.

برای تهیه ماسک سرکه سیب باید ابتدا نصف فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس آن را به مدت ده الی پانزده دقیقه روی موهای خود بگذارید و با آب ولرم آبکشی کنید.

صاف و نرم کردن مو با ماسک موز و آووکادو

یکی از راه‌های خانگی برای صاف و نرم کردن موها استفاده از ماسک موز و آووکادو می‌باشد. برای تهیه این ماسک باید یک عدد آووکادو و موز له شده را باید با هم به خوبی مخلوط کنید و نصف قاشق غذا خوری روغن بادام را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت نیم تا یک ساعت روی کل موها و پوست سر خود قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.

مخلوط موز و آووکادو می‌تواند به خوبی در درمان موهای آسیب دیده نقش ایفا کند. آووکادو مو را به خوبی مرطوب و تغذیه می‌کند و موز می‌‌تواند به افزایش خاصیت ارتجاعی مو کمک کند.

صاف و نرم کردن مو با آلوئه ورا

ژل داخل برگ‌های آلوئه ورا می‌تواند به خوبی موهای شما را نرم و درخشان کند. کافیست با یک چاقوی تیز، پوست برگ جدا شده از آلوئه ورا را بکنید و سپس تا حد امکان ژل داخل آن را خارج کنید. سپس به ۳-۴ قاشق از این ژل ۳ قاشق غذا خوری ماست و ۵/۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل اضافه کنید و بگذارید این ماسک به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با شامپو آبکشی نمایید.

صاف و نرم کردن مو با روغن داغ

استفاده از روغن‌های زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن کرچک به طور معجزه آسایی می‌تواند به ترمیم موهای خشک و شکننده شما کمک کند و هیچ چیز نمی‌تواند جای این روغن‌های طبیعی را بگیرد. افزدون اسانس لیمو، اسطوخودوس، بابونه، رزماری، مریم گلی، هویج و بومادران می‌تواند به افزایش اثر بخشی این روغن‌ها در صاف و نرم کردن موهای شما کمک کند.

برای استفاده از این روغن‌ها بهتر است ۴ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس موهایتان را از نوک تا ریشه با این روغن ماساژ دهید. بعد از اینکه موها را به خوبی با روغن پوشاندید با یک حوله گرم روی سرتان قرار دهید تا به جذب روغن کمک کنند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهایتان را به‌طور معمول بشویید تا اثر معجزه آسای این ماسک را روی صاف و نرم کردن موهایتان ببینید.

صاف و نرم کردن مو با روغن‌های اسانس

روغن‌های اسانسی مانند رزماری، اسطوخودوس، لیمو، بابونه، شمعدانی، مریم گلی، هویج، اقاقیا، درخت فان و بومادران می‌تواند با تحریک غدد سباسه منجر به تولید سبوم گردد و به درخشش موهایتان کمک کند. ۴ قطره از هر یک از این روغن‌ها را با ۶ قاشق غذا خوری از هر روغنی مخلوط و گرم کنید تا ولرم شود.

سپس موها را با نوک انگشتان به صورت دورانی به مدت ده دقیقه با روغن ماساژ دهید. بگذارید روغن از شب تا صبح روی سرتان بماند و و صبح آن را آبکشی کنید. می‌توانید بعد از شستشو اثر مثبت آن را روی نرم و صاف کردن موها ببینید.

صاف و نرم کردن مو با رژیم غذایی سالم

علاوه بر ماسک‌های ذکر شده استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌تواند به صاف و نرم کردن مو و درخشش آن‌ها کمک کند. بنابراین لازم است از مواد غذایی مانند گردو، اسفناج، زغال اخته، لبنیات، عدس استفاده کنید. به هیچ وجه تخم مرغ را از رژیم غذاییتان حذف نکنید.

تخم مرغ سرشار از زینک، بیوتین، ویتامین E، C، A و اسیدهای چرب مفیدی چون امگا ۶ و امگا ۳ است. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و بدنتان را هیدراته کنید، ضمن اینکه مصرف آب کافی می‌تواند به حذف سموم بدنتان کمک کند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.