کمربند لاغری و تاثیر آن بر کاهش وزن

کمربند لاغری و کاهش وزن شاید در چند سال گذشته یکی از رایج‌ترین مسائل در دنیای ورزش و لاغری بوده است. افرادی که دوست دارند بدون انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی وزن خود را پایین آورده و به تناسب اندام برسند، بیش از هر فرد دیگری به دنبال استفاده از کمربندهای لاغری هستند.

کمربندهای لاغری و انواع آن

قبل از آنکه به مبحث کمربند لاغری و کاهش وزن بپردازیم بهتر است کمی راجع به این نوع از کمربند و انواع آن بدانیم. این نوع از کمربندها دارای تجهیزات و مکانیسم‌هایی به شکل ضربه زننده، لرزاننده و یا غلطتکی هستند که برای از بین بردن چربی‌ها و در واقع ریز و پخش شدن آن‌ها در بدن به خصوص بخش شکم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید تاکنون بیش از ۲۰۰ مدل از این نوع از کمربند‌ها طراحی و تولید شده و تبلیغات گسترده‌ای نیز برای آن‌ها انجام شده است. یکی از انواع متداول از این وسایل ورزشی نوع درمان ورزشی آن است. مکانسیم این نوع کمربندها به این صورت است که باعث افزایش ضربان قلب در افراد می‌شود. افزایش ضربان قلب موجب از دست رفتن آب بیشتری از بدن برای لاغری و عرق کردن بیشتر می‌شود.

نوع رایج دیگر از این نوع کمربندها گزینه‌های مختلفی مانند ماساژ را در اختیار فرد قرار داده و همچنین به او این امکان را می‌دهد که میزان لرزش و یا ضربه‌ها را کنترل و تنظیم کند. نوع دیگری از این کمربندها نیز بیشتر جنبه درمانی داشته و برای کمک به درمان مشکلات مربوط به کمر به کار می‌روند. البته این کمربندها تا حدی نیز می‌توانند به کاهش وزن و از دست دادن چربی کمک کنند.

کمربند لاغری و کاهش وزن

بدون شک همه شما قبل از خرید این وسیله می‌خواهید رابطه بین کمربند لاغری و کاهش وزن را بدانید. در جواب این سوال باید گفت که این کمربندها بیشتر باعث ریز شدن و پراکنده شدن چربی در بخش‌های دیگر بدن شده و تاثیر چندانی بر چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن ندارند.

البته ممکن است در دو هفته اول استفاده از کمربند، کمی متوجه تغییر سایز نواحی مانند شکم و کمر خود شوید اما این تغییر سایز موقتی و محدود است. البته بعضی از انواع این وسیله شوک‌های برقی ضعیفی حین ضربه زدن به بافت‌ها وارد کرده و ایجاد گرما می‌کنند. گرمای تولید شده تا حدی می‌تواند باعث چربی سوزی و کاهش وزن شود.

نکته قابل ذکر آنکه استفاده از این نوع وسیله در کنار داشتن فعالیت‌های ورزشی سبک مانند پیاده‌روی می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش وزن بگذارد. همانطور که گفتیم این دستگاه چربی‌ها را خرد کرده و به بخش‌های دیگر جابجا می‌کند و می‌دانیم که آب شدن چربی‌های ریزتر و کم تراکم با فعالیت‌های ورزشی و عرق کردن راحت‌تر است.

فواید استفاده از کمربند لاغری

بعد از آنکه رابطه بین کمربند لاغری و کاهش وزن را دانستید بد نیست با دیگر مزایای این وسیله نیز آشنا شوید.

  • افزاش گردش خون : چون استفاده از این نوع کمربند باعث ایجاد تحرک و گرما در بخش‌های شکم و کمر شما می‌شود، گردش خون نیز در بدن افزایش پیدا می‌کند.
  • کاهش درد و گرفتگی : به جز تاثیر کمربند لاغری و کاهش وزن، استفاده از این دستگاه به خصوص نوع ماساژور دار باعث کاهش درد کمر و گرفتگی می‌شود.
  • به درست ایستادن و نشستن شما کمک می‌کند : یکی دیگر از مزایای استفاده از این وسیله آن است که چه هنگام نشستن و چه زمانی که راه می‌روید، مجبور می‌شوید ستون فقرات خود را در حالت صاف قرار داده و در وضعیت صحیح و مناسب قرار بگیرید.

البته شما میتوانید با استفاده کمربند لاغری در کنار رژیم غذایی و استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل ترکیبی ویژه برای سلامتی و لاغری خود ایجاد نمایید .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.