دلایل تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ

تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در چیست در ادامه با دانستنی‌های شهرسلامت همراه باشید. دوچرخه اسپینینگ در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار ساخته شد. سازنده‌ی این دستگاه به دنبال این هدف بود که دستگاهی بسازد برای ورزشکاران حرفه‌ای دوچرخه سواری، که سطح آمادگی خودشان را بالا برده و در سطوح مختلفی به تمرین بپردازند.

کسانی که دوچرخه سواران حرفه‌ای در کوهستان هستند بیشتر از این دستگاه برای تمرین و بالا بردن مهارت خود استفاده می‌کنند. تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در واقع در این است که اسپینینگ یک نوعی از دوچرخه ثابت است که با رکاب زدن بر روی آن افراد ورزش هوازی انجام می‌دهند.

تفاوت محسوسی بین دوچرخه‌های اسپینینگ و دوچرخه‌های ثابت دیده می‌شود. تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در نوع تمرین و حتی نوع مربی نیز می‌باشد. دوچرخه ثابت و لاغری رابطه بسیار مستقیم دارد و قطعا استفاده از آن میتواند باعث کاهش وزن شود .

تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ

دوچرخه‌های ثابت دوچرخه‌هایی هستند که بدن شما را به چالش می‌کشند برای تمرینات هوازی و مراقبت از قلب و عروق بسیار کارآمد هستند. دوچرخه‌ی ثابت معمولا بر روی عضلات پاها و قلب کار می‌کند. اما با استفاده از دوچرخه‌ی اسپینینگ می‌توانید در هر ۴۵ دقیقه رکاب زدن، ۶۰۰ کالری بسوزانید و در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام ایده آل خود دست یابید.

مربی آموزشی در دوچرخه ثابت باید یک فرد ماهر و با تجربه باشد. زیرا در این ورزش شما با مخلوطی از تمرینات همچون تپه نوردی، قله نوردی، مسیر صاف، تمرینات اینتروال و … آشنا می‌شوید. در سال ۱۹۸۰ یک ورزشکار نظامی به نام جانی گلدبرگ برای این که بتواند در ماه‌های سرد سال نیز به تمرین دوچرخه سواری بپردازد، دوچرخه‌ی ثابت را طراحی نمود. تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در این است که، دوچرخه‌ی اسپینینگ بسیار شبیه دوچرخه‌های کوهستانی است.

دوچرخه ثابت اسپینینگ
تفاوت‌های دیگر

این دوچرخه‌ها نسبت به دوچرخه‌های ثابت ایستاده دارای قابلیت‌های بسیاری در صندلی، پدال‌ها، دستگیره‌ها و … می‌باشند. انعطاف پذیری دوچرخه‌های اسپینینگ نسبت به دوچرخه‌های ثابت بیشتر بوده و به همین دلیل پزشکان این نوع دوچرخه‌ها را برای هر دو قشر جامعه ورزشی، اعم از حرفه‌ای و تازه کار، مناسب می‌دانند.

صندلی‌های دوچرخه‌های خانگی صندلی‌های عریضی دارند. ولی دوچرخه‌های اسپینینگ برخلاف دوچرخه‌های ثابت از صندلی‌های استاندارد و راحت‌تری برخوردارند. به همین دلیل در زمان استفاده از این دوچرخه‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

البته علاوه بر تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه ثابت اسپینینگ ، این دوچرخه‌ها دارای شباهت‌هایی نیز هستند. از جمله:
هر دو وسیله‌ای ساکن هستند، از هر دوی این وسایل در فضاهای داخلی همچون خانه و باشگاه می‌توان استفاده نمود، این دوچرخه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با ریتم موسیقی هماهنگ می‌شوند و به فرد کمک می‌کنند بهتر ورزش کند.

مهمترین مزیت دوچرخه‌های اسپینینگ نسبت به دوچرخه‌های ثابت

یکی دیگر از تفاوت دوچرخه‌ ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در این است که، پدال‌های دوچرخه اسپینینگ به چرخ دنده‌ها اجازه می‌دهند تا آزادانه بچرخند، برخلاف دیگر تجهیزات ورزشی خانگی. حتی وقتی شما پدال زدن را متوقف می‌کنید هم باز چرخ دنده‌ها آزادانه می‌چرخند. با همین مزیت دوچرخه‌های اسپینینگ، به شما این قدرت را می‌دهد که در طول زمان میزان پدال زدنتان را افزایش دهید و کمترین زمان را برای ساکن بودن انتخاب نمایید.

تاندون‌ها بخاطر همین مزیت دوچرخه‌ها با اشتیاق بیشتری کار می‌کنند. به طور معمول وقتی که از دوچرخه‌های اسپینینگ استفاده می‌کنید ضربان قلب شما افزایش می‌یابد ولی در استفاده از دوچرخه‌های ثابت چندان تغییری ایجاد نمی‌شود. هرچه شما با سرعت بیشتری پدال بزنید مسلما مقدار بیشتری کالری خواهید سوزاند.

دوچرخه ثابت ایستاده

یکی دیگر از تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در نوع ساختار آن‌ها می‌باشد. دوچرخه‌ی اسپینینگ به گونه‌ای طراحی شده است که شدت تحمل سختی و استقامت آن دقیقا شبیه به دوچرخه‌های معمولی باشد. این دوچرخه‌ها یک زنجیر انتقال دارند که در دوچرخه‌های ثابت ایستاده وجود ندارد.

مزیت‌های دیگر

این نوار معمولا از جنس پارچه یا پلاستیک ساخته می‌شود. با این زنجیر انتقال احساس می‌کنید که بر روی یک دوچرخه‌ی واقعی نشسته‌اید و تمرین می‌کنید. دوچرخه‌های اسپینینگ بیشتر شبیه به دوچرخه‌های مسابقه هستند و در باشگاه‌ها زیر نظر یک مربی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای استفاده از دوچرخه‌های اسپینینگ باید حتما کفش ورزشی مخصوص بپوشید. ۳۰ دقیقه قبل از شروع به تمرین یک لیوان آب خورده و در حین تمرین نیز یک بطری آب در کنار خود داشته باشید. آب را باید جرعه جرعه بنوشید تا دمای بدنتان همیشه در حالت تعادل باقی بماند. شما با سه جلسه تمرین بر روی دوچرخه‌ی اسپینینگ می‌توانید شاهد تغییر قابل توجهی در شکل ظاهری پاهایتان شوید. این ورزش به شما کمک می‌کند تا قدرت حافظه خود را افزایش دهید، وضعیت قلب و عروق بدن خود را بهبود بخشید، کالری زیادی بسوزانید، چربی‌های شکمی خود را آب کنید و… .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.