دستگاه تصفیه هوا چیست و فواید آن

دستگاه تصفیه هوا چیست و انجام آن چه فوایدی برای ما دارد؟ بدون شک همه‌ی ما بارها و بارها با تبلیغات مختلف دستگاه‌های تصفیه هوا در منزل مواجه شده‌ایم و شاید توجه چندانی به آن نشان نداده‌ایم. باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود در هوا به خصوص در شهرهای آلوده تا حد زیادی می‌تواند بر سلامتی ما تاثیر مخرب و منفی بگذارد. امروزه می‌توان از دستگاه‌های تصفیه هوا در منزل استفاده کرد تا حداقل محیط زندگی خود را به شکل استرلیزه و بهداشتی حفظ کنیم. اما اگر شما نیز می‌خواهید بدانید دستگاه تصفیه هوا چیست و چه مزایایی دارد با ما همراه شوید.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا همانند سایر وسایل برقی منزل از برق شهری برای عملکرد خود استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها معمولا با استفاده از روش‌ها و تکنولوژِی‌هایی مانند ایجاد چرخش هوا، فیلترهای مختلف، انتشار مواد یونیزاسیون، اشعه مادون قرمز و غیره اقدام به از بین بردن ریزگردها و آلودگی‌های محیط کرده و آن را تمیز و بهداشتی می‌کنند.

از آنجا که رشد سریع تکنولوژی باعث افزایش بیش از حد آلودگی‌ها و آلاینده‌ها در هوا و محیط زندگی شده است، محیط‌های بسته همانند محیط‌های بیرونی در معرض آلودگی قرار داشته و با توجه به ماهیت سمی بسیاری از آن‌ها، عدم توجه به این مساله باعث بروز بیماری‌‌هایی مانند بیماری‌های تنفسی و ریوی می‌شود. این مساله به خصوص در شهرهایی با میزان آلودگی هوای بسیار زیاد مانند شهرهای صنعتی بسیار مهم است.

دستگاه تصفیه هوا

مزایای تصفیه هوا چیست؟

بعد از آن که متوجه شدیم تصفیه هوا چیست و چه مکانیزم عملکردی دارد، بهتر است با فواید استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا نیز آشنا شویم. این دستگاه‌ها مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

قارچ‌های موجود در هوا را از بین می‌برد:

بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوا دارای فیلترهایی از نوع HEPA بوده و قابلیت جذب ذرات تا اندازه ۰٫۳ میکرون را نیز دارند. چون قارچ‌های موجود در هوا معمولا سایزی بین ۱ تا ۲۰ میکرون دارند، این دستگاه‌ها به راحتی می‌توانند آن‌ها را جذب نمایند.

ضد آلرژی:

وجود ذرات ریز و آلوده در هوایی که تنفس می‌کنیم می‌تواند برای بسیاری از افراد باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود. اما دستگاه‌های تصفیه با جذب بیش از ۹۰ درصد ریزگردهای موجود، ابتلا به حساسیت و آلرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

از بین بردن بوهای نامطبوع:

از دیگر مزایای استفاده از تصفیه هوا آن است که این دستگاه می‌تواند تا حد زیادی شما را از بوهای نامطبوعی که در منزل وجود دارد خلاص کند. در بسیاری از این دستگاه‌ها می‌توانید عصاره‌های خوشبو کننده نیز اضافه کنید تا محیط منزلتان هم پاکیزه و هم خوشبو شود.

فواید دستگاه تصفیه هوا

حذف دود:

اگر اعضای خانواده شما سیگار می‌کشند و مدام به خاطر دود سیگار اذیت می‌شوید، دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند دود موجود در هوا را نیز جذب کرده و هوا را سالم نگه دارند.

از بین بردن آلودگی ها:

این نوع از دستگاه‌ها می‌توانند اکثر باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در هوا را جذب کرده و آن‌ها را از بین ببرند. بسیاری از این آلودگی‌ها باعث ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد شده، لذا تصفیه هوا آن را کاملا ضد عفونی خواهد کرد.

حذف شوره و پرزهای بدن حیوانات خانگی:

اگر شما نیز در منزل خود یک حیوان خانگی مانند سگ دارید و پرزهای بدن او برای شما و یا اعضای خانواده‌تان حساسیت ایجاد کرده است، خرید یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند تا حد زیادی برای شما موثر باشد. بسیاری از این دستگاه‌ها دارای فیلترهای سه لایه بوده که به راحتی می‌توانند پرزهای موجود در هوا را جذب کنند.

عادی کردن هوا بعد از پخت و پز:

از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه‌ها آن است که هنگام پخت و پز و بعد از آن هیچ اثری از بوی غذا و دود سرخ کردنی در هوا باقی نمی‌ماند.

یونیزه کردن هوا

یکی از قابلیت های که میتواند دستگاه تصفیه هوا داشته باشد امکان یونیزه کردن هوا است . برای یونیزه اسیون هوا در دستگاه تصفیه هوا ، هوای تصفیه شده خروجی را با یون های منفی بار دار میکند . این کار باعث افزایش چسبندگی هوا خروجی و جذب بالاتر ذرات معلق میگردد .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.