بخور سرد یا گرم؟ مزایای بخور سرد نسبت به گرم

بخور سرد نسبت به انواع گرم مزایایی دارد

با شروع فصل زمستان سولات مردم راجع به دستگاه های بخور بیشتر می شود. یکی از مهم ترین سوالات این است که بخور سرد بهتره یا گرم؟

اولین و مهم ترین نکته شرایط خود فرد و یا توصیه پزشک مربوطه می باشد . ولی مطالب کلی وجود دارد که می تواند در این زمینه شما را یاری دهد .در این مقاله بیشتر به فواید بخور سرد در مقابل بخور گرم می پردازیم.

بخور سرد نسبت به انواع گرم مزایایی دارد

با شروع فصل زمستان وسایل گرمایشی مثل شوفاژ گرما را به خانه های ما می آورد . در عین حال این هوای گرم بسیار خشک است . در چنین حالتی استفاده از یک مرطوب کننده بسیار مفید خواهد بود. اولین سوالی که با آن مواجه می شویم این است که دستگاه بخور سرد یا گرم ،کدام بهتر است.با وجود اینکه بخور گرم در فصل زمستان علاوه بر گرم نگاه داشتن فضا آن را مرطوب نگاه می دارد، اما بخور سرد مزایای بیشتری دارد.

ضریب ایمنی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفت بویژه برای خانه هایی که بچه کوچک دارند ، عامل ایمنی می باشد .

انواع بخور گرم دارای المنت های گرمایشی هستند که دمای آب داخل مخزن را بالا می برد .به علت داشتن المنت های گرمایشی معمولا ، بخور های گرم برق بیشتری مصرف می کنند . از همه مهم تر اب داخل مخزن که نسبتا داغ است می تواند برای کودکان و حیوانات خانگی خطر بالقوه ای باشد . پس در صورت استفاده از این بخور حتما آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید. به علت وجود مخزن آب داغ معمولا حمل و نقل آن به نفاط مختلف منزل به راحتی انواع سرد نیست . بویژه برای مهد کودک هابه علت ضریب ایمنی بالاتر، بخور سرد توصیه می شود.

دستگاه بخور سرد و گرم 492

دیگر مزایای بخور سرد

معمولا به علت درجه حرارت بخور های گرم ، رسوبات بیشتری نسبت به انواع سرد ایجاد می شود . بنابرین اصولا بخور های گرم نسبت به انواع سرد به تعمیرات و نگهداری بیشتری احتیاج دارند. معمولا دستگاه بخور که دارای مخزن  و کف بدنه سرامیکی هستند بهتر می باشد چون رسوبات کمتری ایجاد می شود.

بسیاری از مردم از بخور برای تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنند. رطوبت می تواند ،خطرات و اثرات مربوط به راه های خشک بینی ، گلو درد ،سرفه ، خون ریزی بینی،بیماری های تنفسی و.. را کاهش دهد .برای رفع این مشکلات ، مرطوب کننده های سرد نسبت به انواع گرم شرایط بهتری را فراهم می آورند. هم چنین استنشاق بخور سرد نسبت به بخور گرم برای بدن آسان تر است .

برای بعضی از شرایط مثل خروسک یا کروپ در کودکان اختصاصا دستگاه بخور سرد توسط پزشکان توصیه می شود و باعث کاهش التهاب مجاری تنفسی می شود.

بخور گرم برای فضاهای کوچک تر مناسب است . از آن جایی که بخور گرم به صورت موثری در فضای وسیع تر پخش نمی شود . در حالی که بخور سرد ، بخار را به صورت موثرتری پخش می کند و اصولا فضای وسیع تری را تحت پوشش قرار می دهد .

به طور کلی می توان گفت ،بخور های سرد ایمن تر و مقرون به صرفه تر هستند . بویژه استفاده از بخور سرد برای بچه ها توصیه می شود . فضای بیشتری را پوشش می دهند و احتیاج به تعمیرات و نگهداری کمتری دارند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.