اسکی فضایی یا الپتیکال چیست؟

اسکی فضایی یا الپتیکال چیست؟ اسکی فضایی یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های ورزشی است که می‌توانید حرکات هوازی بسیاری را با آن انجام داده و سلامت و تناسب اندام را برای خود به ارمغان آورید. این دستگاه دارای پدال برای حرکت پاها و دسته برای جابجایی دست‌ها بوده و باعث می‌شود حین حرکت تمام اعضای بدن درگیر فعالیت شوند.

برای استفاده از این دستگاه ورزشی کافی است پاها را روی پدال‌ها گذاشته و آن‌ها را به حرکت درآورید. حرکت پاها در الپتیکال چیزی بین پیاده روی و رکاب زدن بین دوچرخه است. این دستگاه ورزشی در میان سایر دستگاه‌های ورزشی کم‌ترین فشار را به بخش‌های مختلف بدن از جمله زانوها وارد کرده و لذا هیچ آسیبی حین فعالیت به فرد وارد نمی‌شود. طراحی این دستگاه ورزشی آنقدر مناسب است که حتی خانم‌های باردار نیز بدون هیچ محدودیتی می‌‌توانند از آن استفاده کنند.

همانطور که گفتیم دسته‌ها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اسکی فضایی هستند که در دو شکل ثابت و متحرک روی آن تعبیه شده‌اند. در صورتی که تنها بخواهید عضلات پایین تنه خود را حرکت داده و تقویت کنید، می‌توانید حین فعالیت و استفاده از دستگاه اسکی فضایی، دسته ثابت را بگیرید. همچنین در صورتی که بخواهید با این دستگاه کل اعضای بدنتان را به فعالیت وا دارید می‌توانید از دسته‌های متحرک استفاده کرده و همزمان با پاها، دست‌هایتان را نیز جابجا کنید.

اسکی فضایی

اسکی فضایی یا الپتیکال چه عضلاتی را درگیر می کند؟

یکی از مزیت‌های این دستگاه ورزشی آن است که در حین فعالیت تمام بخش‌های بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث چربی‌سوزی در بیشتر قسمت‌های آن می‌شود. اما به طور ویژه این دستگاه ماهیچه‌های چهار سر ران، ماهیچه‌های سرینی، همسترینگ، و ماهیچه‌های دو قلو پشت ساق پا را درگیر کرده و باعث عضله‌سازی در آن‌ها می‌شود.

جالب است بدانید در الپتیکال می‌توانید پدال‌ها را در جهت برعکس نیز به حرکت در آورده و عضله‌های پشت پای خود را بیشتر تقویت نمایید. همچنین در بعضی از مدل‌های این دستگاه ورزشی مانند تردمیل شما می‌توانید دستگاه را در حالت‌های مختلفی از مقاومت و شیب قرار دهید. بدون شک هر چه مقاومت دستگاه را بالا‌تر برده و یا شیب آن را بیشتر کنید، شدت فعالیت بیشتر شده و به شما فشار بیشتری وارد می‌شود.

اما توجه کنید میزان و شدت استفاده از این دستگاه را مانند هر ورزش دیگری به مرور زیاد کنید تا بدنتان کم‌کم بتواند با شرایط سازگار شده و دچار گرفتگی عضلات و آسیب نشوید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید در انجام ورزش‌های هوازی افراط کنید. برای مثال در صورتی که دستگاه اسکی فضایی را در خانه دارید یک روز در میان و روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت کافی است و روز بعد را به ریکاوری و استراحت بدن خود اختصاص دهید.

اسکی فضایی مدرن

اگر دوست دارید حین فعالیت‌های ورزشی متوجه میزان تغییرات بدنی و یا زمان دقیق فعالیت خود شوید، دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال مدرن می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایشی با ابعاد قابل قبول و مناسب هستند که در هر دوره فعالیت، تایم و زمان سپری شده، سرعت و مسافت شبیه سازی شده طی شده، میزان کالری مصرفی و ضربان قلب را به فرد نشان می‌دهد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید از وضعیت عمومی بدن خود مطلع شده و همچنین یک برنامه مشخص برای افزایش پیوسته فعالیت ورزشی خود تهیه کنید. استفاده از این دستگاه انجام ورزش‌های هوازی باعث کاهش فشار خون، افزایش آمادگی جسمانی، پیشگیری از آرتروز، افزایش تراکم استخوان و کاهش فشار خون می‌شود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.