چگونه تخت بیمار بخریم ؟

اگر می‌خواهید درخانه خود از یک عزیز بیمار، آسیب دیده یا پیر نگهداری کنید، تخت‌بیمار بیمارستانی خانگی استاندارد احتمالاً به شما کمک‌های بزرگی خواهد نمود. یکی از دلایل استفاده تخت مخصوص در بیمارستان‌ها برای بیماران، کمک به آن‌ها برای حرکت بیمار در رختخواب و همچنین ورود یا خروج از تخت است، همچنین برای مراقبت‌های خاص باید موقعیت ویژه‌ای ایجاد کرد که در تخت‌های معمولی امکان پذیر نیست. هنگام انتخاب یکی از این تختخواب‌های مجهز برای استفاده در خانه، مهم است که اطمینان حاصل کنید که همه جوانب مهم را در نظر گرفته‌اید – اینجا است که مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد نمود.

خواننده عزیز ، خرید تخت بیمار کار سخت و پیچیده ای نیست به شرطی آنکه شما نیاز های خود و محدودیت های بیمار را با قابلیت های که ، تخت بیمارستانی که از طرف فروشنده به پیشنهاد شده است مطابقت بدهید .

راهنمای خرید تخت بیمار برای نگهداری بیمار در منزل

همواره به یاد داشته باشید که خرید تخت بیمارستانی برای نگهداری بیمار توانایی و قابلیت‌های فراوانی برای نگهداری بهتر و راحت‌تر فراهم خواهد آورد.

مبانی را بدانید

اکثر تختخواب‌های بیمارستانی مدرن و جدید نیازهای اساسی برای استفاده پزشکی بیماران را ارائه می‌دهند، اما آگاهی از آن‌ها هنوز هم مهم است، بنابراین ما تمام فاکتور‌های ارزشمند تخت بیمار بیمارستانی پر استفاده و کاربردی برای شما تشریح خواهیم کرد:

کنترل از راه دور

برای سهولت در تنظیم تخت بیمار خود بدون دردسر، مهم است که از قابلیت تنظیم الکتریکی از راه دور برخوردار باشد. این بدان معنی است که می‌توان تمام عملکردهای تختخواب شما را با یک گوشی ساده کنترل کرد و به شما امکان می‌دهد با لمس یک دکمه، تمام ویژگی‌های تخت خواب خود را تنظیم کنید. تنظیم الکتریکی از روی تخت و از راه دور باعث می‌شود کاربر بتواند تختخواب را برای راحتی خود تنظیم کند و مراقبان بتوانند از تغییر مکان مداوم کاربر خودداری کنند.

تنظیم ارتفاع

مهم است که تخت بیمارستانی که برای خانه خود انتخاب می‌کنید قابل تنظیم باشد، جابجایی بیمار به‌خصوص هنگام ورود و خروج از تخت، جلوگیری از آسیب به بیمار و کاهش خطرات جابجایی از تهدیدات تخت‌های بدون این قابلیت است. کاهش ارتفاع به‌خصوص هنگام انتقال کاربر از تختخواب خود بسیار حائز اهمیت است.

قابلیت پروفایل (شکن در محل‌های مورد نیاز)

این شاید مهم‌ترین جنبه تخت بیمارستانی برای خانه باشد و آنچه واقعاً تخت بیمارستان را از یک تخت معمولی متمایز می‌کند. تختخواب‌های بیمارستانی برای خانه باید بتوانند مشخصات دلخواه شما را داشته باشد، به این معنی که می‌توانند به طرق مختلف، پشت، پاها و زانو را بشکنند تا به درستی کاربر در موقعیت دلخواه قرار بگیرد ( شکن در محل‌های مورد نیاز ).

پروفایل چهار شکن رایج‌ترین است و برای همه چیز از نشستن در رختخواب تا تخلیه مایعات و سایر اقدامات پزشکی بسیار مهم است.

قبل از اینکه تخت خود را بخرید، سؤال کنید و مشورت بگیرید. اکنون که حداقل فاکتورهای مهم را می‌دانید، وقت آن است که بفهمید که چگونه می‌توانید انتخاب خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید. در اینجا چند نکته اساسی برای یادآوری وجود دارد:

پاسخ به سوالات متداول در هنگام خرید تخت بیمار :

در این بخش سوالاتی که دانستن جواب آنها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید ارائه میگردد .

۱- تخت بیمار مدنظر شما برقی یا مکانیکی باشد ؟

منظور از این سوال اشاره به نحوه مدیریت کامل تخت در ارتفاع ، شکن ها دارد . اگر تخت برقی باشد شکن ها و ارتفاع تخت میتواند با الکتروموتور ها و با دریافت فرمان از صفحه نمایشگر یا ریموت کنترل حرکت کرده به بالا یا پایین رفته و زوایا تغییر نماید ، در تخت های مکانیکی این اعمال بوسیله اهرام ها و چرخ دنده های تعبیه شده در نقاط مختلف تخت و به صورت دستی صورت می پذیرد. تخت های بیمار برقی از تخت های مکانیکی گران تر و کاربری بیمارستانی یا حرفه ای تری دارند ، هرچند استفاده از این تخت در منزل به صورت خانگی برای بیماران با زمان بستری طولانی همواره توصیه میگردد.

تخت بیمار

۲- تخت ساده یا لگن خور باشد ؟

یکی از قابلیت های که در تخت بیمار همواره مورد توجه و درخواست کاربران است قابلیت نصب لگن است ، هرچند با استفاده از پشک بزرگسال که از برندهای مختلف در سالهای اخیر تهیه و به بازار عرضه میگردد ، همچنان تعدادی از کاربران در خواست دارند تخت امکان نصب لگن داشته باشد .

۳- تخت چند شکن باشد ؟

یکی مهمترین خصوصیات تخت بیمار و مزیت آن نسبت به تخت های فلزی رایج و موجود در بازار قابلیت ایجاد زوایا در سه محل ، سر ، کمر و زانو است ، که فرهنگ لغت رایج بین مشتریان و تامین کنندگان از آن به شکن یاد میشود .

تعداد شکن و نحوه جابجایی و زوایا آن بستگی به قابلیت های تخت بیمار انتخابی شما دارد . در تخت های برقی و پیشرفته شکن ها با الکترو موتورها و سنسورها پشتیبانی و تغییر ارتفاع و ایجاد زوایه با استفاده کنترل صورت میپذیرد این عمل در تخت های مکانیکی بوسیله اهرم ها و از طریق فرایندی که نیرو آن بوسیله کاربر تامین میشود صورت میپذیرد .

تخت بیمار چند شکن

۴- وزن بیمار شما چقدر است ؟

وزن بیمار در تعیین و انتخاب تخت فاکتور بسیار مهم و اساسی است ، به همین جهت مشاورین این فروشگاه قطعا در مورد وزن بیمار از شما سوالاتی خواهند کرد تا تختی که به شما پیشنهاد میدهند قابلیت تحمل وزن بیمار را داشته باشد .

۵- عرض درب های مسیر حمل تخت را برای بررسی محدویت های چقدر است ؟

تخت های بیمار در ۳ الی ۴ تیپ استاندارد ساخته میشود ، برای اینکه هنگام حمل یا نصب (در صورتیکه تخت قابل مونتاژ در داخل اتاق بیمار نباشد و یکپارچه ساخته شده باشد ) مشکلی ایجاد نگردد و از درب های تعبیه شده در مسیر به راحتی عبور کند توسط مشاور عرض درب ها سوال خواهد شد.

۶- نحوه جابجایی بیمار از روی تخت به پایین چطور است ؟

میزان قابلیت جابجایی توسط خود بیمار ، وزن و نوع بیماری در نحوه جابجایی تاثیر گذار است ، اگر بیمار به هیچ وجه امکان تحرک توسط خود را نداشته باشد و به طورکامل یا درصد بالای دچار فلج حرکتی باشد و از طرفی وزن بیمار بالا داشته باشد ، همراه بیمار نمیتواند بیمار را به تنهایی از تخت جابجا نماید . بدین جهت حتما از تخت های باید استفاده شود که ارتفاع آن کاهش میابد یا ازتشک های حمل به همراه دو یا بیشتر همراه جهت کمک برای جابجایی استفاده شود

۷- آیا تخت قابلیت کاهش ارتفاع داشته باشد یا خیر ؟

همانطور که در سوال قبل توضیح داده شد در صورتیکه بیمار به هیچ وجه توان جابجایی نداشته باشد و دارای محدودیت های فیزیکی باشد حتما به مشاور اعلام نماید .

۸- بودجه مورد نظر شما برای خرید تا چه مبلغی است ؟

بودجه نقش تعیین کننده ای در ارائه پیشنهادات از طرف مشاور دارد ، بنابراین به مشاورین ما اعتماد کرده و سقف ریالی برای خرید خود را بیان نماید تا مشاورین ما بهترین محصول را متناسب با بودجه شما به شما ارائه نمایند . هموراه به یاد داشته باشید پایین ترین قیمت ها را در محصولات توانبخشی و پزشکی خانگی در فروشگاه ما خواهید یافت.

۹- آیا مایل به خرید محصولات داخلی هستید یا خیر ؟

سالها است شرکت های تولید کننده داخلی اقدام به طراحی وتولید انواع تخت بیمار ، تخت جراحی و بیمارستانی و خانگی به صورت مکانیکی و برقی مینمایند و محصولات متنوعی را برای پاسخ به نیاز مشتریان به بازار عرضه مینمایند . که از کیفیت ، گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار است، بنابراین خرید تخت های داخلی در بیشتر موارد توسط کارشناسان توصیه میگردد .

توجه :

توجه داشته باشید که تمامی تخت های که در این فروشگاه و دیگر فروشگاهها عرضه میگردند ، بدون تشک بیمار بوده ودر قیمت ارائه شده بهای تشک منظور نشده است و شما میبایست با توجه به نوع بیماری و دریافت مشاوره از پزشک متخصص نسبت به اعلام نوع تشک یا تشک مواج مورد نیازتان به مشاوره اقدام تا ایشان در اینخصوص به شما پیشنهاد مناسبی ارائه نمایند .

آیا کاربر مستعد سقوط از رختخواب است؟

پیشگیری از سقوط تخت بسیار مهم است، شما گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. در مرحله اول، شما ممکن است یک تختخواب با Side Rails یا Bed Rails بخواهید، زیرا این‌ها آشکارترین استراتژی پیشگیری از سقوط است، برای برخی از بیماران که کنترل عضلانی کم دارند، ممکن است خطر آسیب دیدگی ناشی از برخورد یا گرفتاری در ریل‌های جانبی وجود داشته باشد.

برای این افراد باید از بستر خاص یا پد استفاده شود. از طرف دیگر، یک بستر خاص با کاهش ارتفاع ویژه گزینه بسیار خوبی است، زیرا می‌توان آن‌ها را بسیار پایین آورد تا خطر آسیب دیدگی ناشی از سقوط را کاهش دهد. از تختخواب‌هایی که از Fall Mats یا Crash برای تأمین امنیت بیشتر استفاده کنند کم استفاده می‌شود و از محبوب‌ترین آن‌ها ریل‌های جانبی است.

آیا کاربر نیاز به اندازه خاص دارد؟

برای بیماران سنگین‌تر، ممکن است تخت خواب‌های ویژه لازم باشد. این تختخواب‌ها به‌خصوص محکم هستند و موتورهای قوی‌تری دارند که امکان تنظیم آسان را دارند.

برای بیماران قد بلندتر، ممکن است یک طول خاص تخت خواب مورد نیاز باشد. این‌ها باعث می‌شوند که تختخواب بزرگ‌تر شود و راحتی را برای بیمارانی که مناسب یک تخت معمولی نیستند فراهم می‌کند.

آیا کاربر برای ورود یا خروج از تخت به کمک ویژه‌ای نیاز دارد؟

دستگیره‌های ساده‌ای هستند که در اکثر تختخواب‌ها وجود دارند و استقلال بیشتری را برای کاربر تخت فراهم می‌کند. آن‌ها به کاربر اجازه می‌دهند موقعیت خود را در رختخواب تغییر دهد (مثلاً برای خواندن بنشیند)، همچنین این مهم است که در نظر بگیرید که آیا می‌توان ریل‌های جانبی را کم کرد یا خیر. ریل‌های جانبی پایین‌تر باعث می‌شوند تا بیماران از تختخواب خود به صندلی انتقال یابند و بخش زیادی از دردسرها را از داخل و خارج شدن از رختخواب بکشند.

تحویل و نصب را در نظر بگیرید

انتخاب تأمین کننده‌ای که خدمات تحویل کامل و نصب را ارائه می‌دهد، مهم است، زیرا آخرین چیزی که می‌خواهید یک تختخواب است که بدون هیچ گونه آگاهی از نحوه تنظیم آن، آن را تحویل بگیرید و ندانید با آن چکار کنید.

تحویل و نصب تخت بیمار در تهران به طور کامل توسط شهر سلامت پشتیبانی می‌شود و در شهرستان‌ها ارسال انجام و راهنمای‌های کامل نصب ارائه می‌شود تا شما بتوانید به راحتی تخت را نصب کنید.

طرحی را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد

راهنمای خرید تخت بیمارستان، تختخواب خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم می‌کند، شما می‌خواهید تختخواب شما تمام قابلیت‌های یک بیمارستان را در اختیار شما قرار دهد، اما این بدان معنا نیست که باید ظاهرش مانند تخت بیمارستانی باشد. بسیاری از تخت‌های بیمارستانی با طرح‌های دوستانه و محیطی چوبی ساخته شده‌اند و بیشتر به یک تخت معمولی شبیه هستند تا یک تخت بیمارستانی.

آیا به تشک مواج نیاز دارید؟

اگر بیمار شما دارای محدویت‌های حرکتی است و در معرض ابتلا به زخم بستر قرار دارد، تخت بیمار شما بهتر است از یک تشک مواج حرفه‌ای پشتیبانی کند، حتما اطمینان حاصل کنید که تختخواب و تشک شما با هم کار می‌کنند – بسیاری از مارک‌های تختخواب بیمارستانی نیز تشک‌های تسکین فشار را ارائه می‌دهند که برای پیاده سازی آن‌ها طراحی شده‌اند.

انتخاب تشک مواج و تختخواب یک مارک مشابه از ایجاد هرگونه سردرگمی در آینده جلوگیری می‌کند یا شما می‌توانید از ما بپرسید که آیا دو محصول انتخابی با هم سازگار هستند و خوشحال می‌شویم به شما کمک کنیم. خرید تختخواب و تشک‌های مواج هم برند انتخابی هوشمندانه است، زیرا کار با آن‌ها تضمین می‌شود و حتی ممکن است در هنگام خرید با قیمت کمتری فروخته شوند.

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

اگر هنوز کمی در مورد روند خرید تخت بیمارستان نگران هستید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. در شهر سلامت ما در کنار شما برای انتخاب برترین تخت بیمار متناسب با نیازتان در کنار شما هستیم این یک شعار نیست و واقعیت است که با تیم مشاوره خوب خود به مشتریان ارائه خواهد شد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.