دوچرخه مگنتی و فلایویل ؟ کدام یک مناسب‌تر است

همانطور که در رابطه با دوچرخه‌ی ورزشی جستجو می‌کنید، ممکن است دانستن این نکته که کدامیک از انواع دوچرخه ورزشی برای شما مناسب‌تر است، برایتان جالب توجه باشد. ممکن است کلمات دوچرخه مگنتی و فلایویل را دیده باشید. بنابراین احتمالا این سوال که کدام یک از دو نوع دوچرخه‌ مگنتی و فلایویل بهتر هستند، کمی شما را سردرگم کرده باشد.

قبل از پاسخ به این سوال، شما باید یک نکته مهم را بخاطر داشته باشید: در اینجا هدف مقابل هم قرار دادن این دو مدل نیست. تقریبا تمام دوچرخه‌های ثابت نوعی چرخ لنگر یا فلایویل دارند. شما باید به اینکه این فلایویل چگونه استفاده می‌شود توجه کنید و همواره به یاد داشته باشید استفاده از دوچرخه ثابت و لاغری رابطه مستقیم دارند و این وسیله منافع بسیار زیادی دارد .

در بسیاری از موارد فاکتور متغیر همان وزن فلایویل است. فلایویل سنگین‌تر پدال زدن را سخت‌تر می‌کند و در نتیجه مقاومت نیز بیشتر خواهد شد که این یک عامل محدود کننده است، ضمنا هر اندازه که فلایویل شما سنگین و سنگین‌تر شود، دوچرخه نیز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. از آنجا که هیچ کس تمایلی برای داشتن دوچرخه‌های غول پیکر ندارد، باید به دنبال روشی دیگر بود. دو روش مشهور عبارتند از مقاومت تماسی مستقیم روی فلایویل و مقاومت مگنتی.
بیایید این دو سیستم را دقیق تر بررسی کنیم تا تعیین اینکه کدام مدل برای شما مناسب‌تر است آسان‌تر شود.

  • مقاومت مگنتی
  • مقاومت تماسی مستقیم فلایویل
مقاومت مگنتی مقاومت تماسی مستقیم فلایویل
می‌تواند مقاومت را به آسانی افزایش و کاهش دهد بله بله
سطح دقیق مقاومت بله بله
به دست آوردن سطح بالای مقاومت بله بله
سطح استهلاک و فرسودگی کم زیاد
سر و صدا کم زیاد
نگهداری کم زیاد
قیمت زیاد کم

اجازه بدهید در ادامه نگاه دقیق‌تری به این دو نوع دوچرخه ثابت داشته باشیم.

تغییر سطح مقاومت در دوچرخه‌ مگنتی و فلایویل

اولین سوالی که شما احتمالا از خودتان ‌می‌پرسید این است که آیا امکان تغییر سطح مقاومت به راحتی وجود دارد؟ خبر خوب این است که در هر دو دوچرخه‌ مگنتی و فلایویل، می‌توان به آسانی مقاومت را تغییر داد. در رابطه با مقاومت مگنتی، این موضوع فقط مربوط به داشتن چرخ دنده‌هایی است که در دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا چگونگی ارتباط آهن‌ربا با فلایویل و همچنین تنظیمات فلایویل تماسی را تنظیم نماید، این امر در ارتباط با صفحه‌های تماسی است که در مجاورت یکدیگر حرکت می‌کنند و اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند. در صورتی که دوچرخه کارکرد مناسبی داشته باشد، هر دو نوع دوچرخه باید قادر به دستیابی به نتایج عالی باشند.

سطوح دقیق مقاومت در دو نوع دوچرخه

سوال بعدی که شما باید از خودتان بپرسید این است که آیا با هر دو مدل می‌توان سطوح دقیق مقاومت را تعیین نمود یا خیر؟ اگر می‌خواهید برنامه ورزشی خود را پیش ببرید، مهم است که همیشه در همان سطح از مقاومت دوچرخه، سواری کنید و تمرینات را به همان شکل که در آخرین جلسه بودید یا حتی بالاتر از آن انجام دهید.

آیا این امکان وجود دارد؟

در درجاتی، بله. به دلیل اینکه سیستم مگنتی معمولا به صورت کامپیوتری است و شما فقط با یک ضربه‌ی کوچک سطح مقاومت را مشخص می‌کنید، دقت بالاتری دارد. از آنجایی که این دوچرخه‌ها بسیار محبوب هستند، در ورزشگاه‌های تجاری اغلب این نوع از دوچرخه‌ها مشاهده می‌شوند. بنابراین اگر دقت برای شما فاکتوری مهم است، دوچرخه‌‌ مگنتی می‌تواند همان چیزی باشد که شما می‌خواهید.

مدل فلایول مبتنی بر تماس دقت کمتری دارد، اما بازهم به اندازه کافی خوب است و اکثر مردم می‌توانند با استفاده از آن تمرین خود را به خوبی انجام دهند و پیشرفت مد نظر خود را داشته باشند. بنابراین شاید تعیین سطح دقیق مقاومت چیزی نیست که شما باید در مورد آن نگران باشید. اما اگر فردی هستید که برای یک مسابقه جاده‌ای تمرین می‌کنید و به دقت بالا نیاز دارید، سیستم مگنتی برای شما مناسب‌تر است.

رسیدن به سطح مقاومت بالا

در بررسی مدل‌های فلایویل و مگنتی دوچرخه‌های ورزشی ممکن است از خودتان بپرسید که با هر یک از این مدل‌ها تا چه اندازه می‌توان مقاومت را بالا برد. بدیهی است که رسیدن به بالاترین سطح مقاومت برای حصول اطمینان کارایی دوچرخه ضروری خواهد بود. اگر قصد دارید که قوی‌تر شوید، کالری بیشتری بسوزانید و سریع‌تر دوچرخه سواری کنید، بالا بردن مقاومت تنها بخشی از کار است.

خبر خوب این است که هر دو این دوچرخه‌ها قادر هستند سطوح بسیار بالایی از مقاومت ایجاد کنند. با این حال، ممکن است مقاومت مگنتی کمی موفق‌تر از نوع مقاومت تماسی باشد. در سیستم مقاومت مگنتی شما می‌توانید تا حد زیادی از مقاومت را اعمال کنید اما چرخ از رسیدن به بالاترین سطح از مقاومت جلوگیری می‌کند. با سیستم‌های مقاومت بر مبنای تماس هم می‌توان به درجه مقاومت بسیار بالایی رسید اما معمولا افراد پر قدرت قادر خواهند بود در صورت نیاز این نوع فلایویل را حرکت دهند.

سطح فرسودگی و استهلاک دوچرخه مگنتی و فلایویل

کدام یک از دوچرخه‌ها استهلاک بیشتری دارد؟ در این مورد قطعا اشکال مقاومت تماسی استهلاک بیشتری دارند. نگهداری انواع مقاومت مگنتی تقریبا به طور کامل رایگان است، زیرا تنها چیزی که در حال تغییر است این است که آهن‌ربا تا چه اندازه قدرتمند است که بتواند از چرخش فلایویل جلوگیری کند. اما در سیستم‌های مقاومت بر مبنای تماس، یکی از اجزاء با فلایویل در تماس است، بنابراین صفحه‌ها به میزان زیادی دچار استهلاک می‌شوند که ممکن است در نهایت نیاز به تعویض داشته باشند. بنابراین اگر شما نمی‌خواهید برای تعویض قطعات هزینه‌ای صرف کنید، از یک دوچرخه مگنتی استفاده کنید زیرا احتمال اینکه قطعات نیاز به تعویض داشته باشند بسیار پایین است.

میزان سر و صدای مدل‌های مگنتی و فلایویل

اگر شما قصد دارید از دوچرخه در فضای داخلی خانه و در ساعات اولیه صبح یا آخر شب استفاده کنید احتمالا نکته حائز اهمیت برای شما میزان سر و صدای دوچرخه است و آخرین انتخاب شما یک دوچرخه پر سر و صدا است که می‌توانید صدای آن را از سه اتاق دورتر بشنوید. اگر این مورد صحیح است، شما قطعا به یک سیستم مگنتی نیاز دارید. مدل‌های مقاومتی مبتنی بر تماس صدای بسیار بلندتری دارند زیرا تماس قطعات با فلایویل اصطکاک ایجاد می‌کند و در نتیجه سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود.

قیمت هر دو نوع دوچرخه

در نهایت، قیمت را در نظر بگیرید. اگر بودجه نگرانی اصلی شما است، بهتر است بدانید که سیستم‌های فلاویل مقاومتی مبتنی بر تماس ارزان‌تر از انواع مقاومت مگنتی هستند. دوچرخه‌های مقاومت مگنتی معمولا دارای تمام زنگ‌ها و سوت‌ها، گزینه‌های قابل برنامه‌ریزی، صفحه نمایش LCD و غیره هستند، بنابراین شما یک تجربه کلی در رابطه با مدل مگنتی را به دست خواهید آورد.

اما اگر بیشتر احساس سنتی را دوست داشته باشید و دوچرخه سواری را در خارج از محوطه داخلی خانه انجام می‌دهید، احتمالا مدل‌های مقاومت مبتنی بر تماس را بیشتر ترجیح می‌دهید و می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمت پایین‌تر از انواع مگنتی به دست آورید.

بنابراین هنگام انتخاب نوع دوچرخه‌ای که قصد خرید آن را دارید این مزایا و معایب را در نظر بگیرید. هر دو مدل می‌توانند نتایج خوبی داشته باشند و مطمئنا می‌توانند تناسب اندام افزایش دهند اما شما باید در نظر بگیرید که کدامیک برای اهداف، نیازها و ترجیحات شما مناسب‌تراست.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.