نکاتی برای خرید تخت بیمار که باید بدانید

مطالعه این راهنمای خرید تخت بیمار به شما کمک خواهد نمود تا بهترین انتخاب خرید تخت بستری بیمارستانی برای بیمار خود داشته باشید . این سوال برای خیلی از دوستانی که به ما مراجعه می‌کنند و قصد خرید تخت بیمار برای نگهداری بیمار در منزل را دارند، مطرح است و ما همیشه مجبور به ارائه توضیحاتی طولانی می‌شویم. بنابراین تصمیم گرفتیم که اطلاعات مربوط به نحوه خرید تخت بیمار را از طریق این راهنمای خرید تخت بیمار در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

برای خرید یک تخت بیمار مناسب باید به نکات مهمی توجه کرد که در اینجا چند نکته پر اهمیت آن را بیان میکنم:

۱- وضعیت فیزیکی بیمار

وضعیت فیزیکی، جسمی بیمار برای تعیین نوع تخت بسیار مهم است، به‌عنوان مثال اگر بیمار بستری کامل است و به هیچ وجه تحرک ندارد و حتی نمی‌تواند از تخت خارج شود یا متاسفانه در کما است، قطعا قابلیت‌های مورد انتظار از تخت برای یاری رسانی به پرستار یا نگهدارنده بیمار متفاوت خواهد بود.

۲- وضعیت بیماری

نوع بیماری، مدت زمان مورد نیاز برای بستری بر قابلیت‌های مورد نظر از تخت برای کمک به درمان و بهبود بیمار و نوع انتخاب تاثیر زیادی دارد.

مثلا توقعات یک بیمار قطع نخاع که به هیچ وجه امکان حرکت ندارد و برای تمام عمر باید از تخت استفاده نماید با یک بیمار که عمل جراحی کرده و پس یک دوه درمان ۶ ماه بهبود می‌یابد فرق دارد.

راهنمای خرید تخت بیمار براساس تجربه کارشناسان فروش و باز خورد های مشتریان تهیه شده است و ما به این نتیجه رسیده ایم که وضعیت بیمار فاکتور مهمی برای خرید تخت بیمارستانی است .

۳- وزن بیمار برای انتخاب مناسب تخت بیمار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب تخت بیمارستانی، برای نگهداری بیمار در خانه یا منزل، وزن بیمار است. هر تخت دارای حد مشخص شده‌ای به‌عنوان حداکثر تحمل باربری بیمار بر اساس ساختار طراحی شده تخت است، بنابراین حتما وزن بیمار باید در انتخاب دخیل باشد و با ظرفت بارپذیری آن همخوانی داشته باشد.

۴- تعداد شکن

هر چقدر تعداد شکن‌های یک تخت بیشتر باشد، میزان راحتی بیمار و پرستار بیشتر خواهد بود. شکن‌های یک تخت قابلیت انعطاف و ایجاد موقعیت‌های بهتر را برای یک بیمار در تخت مهیا می‌نمایند.

۵- کاهش ارتفاع

قابلیت کاهش ارتفاع تخت بیمار، برای بیمارانی که می‌خواهند ارتفاع را به میزان قابل توجهی هنگام سوار شدن بر تخت یا خروج از آن کاهش دهند یا پرستار که می‌خواهد به تنهایی یک بیمار سنگین وزن را از تخت خارج کند اهمیت دارد.

تخت بیماری که می‌توان به راحتی ارتفاع آن را کاهش داد، معمولا مورد پسند بیمار و پرستار است.

۶- تخت مکانیکی یا برقی

می‌توان گفت به طور کلی دو مدل تخت موجود است، تخت برقی و تخت مکانیکی.

تخت بیمارستانی برقی تختی است هوشمند، داری الکترو موتورهای در محل شکن‌ها که یا از طریق ریموت کنترل یا صفحه کنترل قرار داده شده روی تخت امکان فعال سازی شکن‌ها و کاهش ارتفاع وجود دارد.

این تخت‌ها معمولا قابلیت‌های متفاوتی دارد و امکانات آن‌ها در قابلیت مدیریت شکن‌ها یا نقاط منعطف تخت خلاصه نمی‌گردد.

تخت مکانیکی بیمار، تختی است که برای مدیریت شکن‌ها از الکترو موتورها استفاده نمی‌گردد، در این محصولات از انواع هندل‌ها و ادوات مکانیکی که توسط پرستار حمایت می‌گردند برای حرکت، شکن‌ها استفاده می‌گردد. این تخت‌ها ساده هستند و قیمت آن‌ها بسیار کمتر از تخت‌های برقی است.

۷- قابلیت‌های هوشمند تخت بیمار

تخت‌های بیمارستانی با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی می‌تواند امکانات بسیار متنوعی داشته باشند.

این امکانات می‌تواند شامل مدیریت هوشمند، سیستم‌های کمک پرستار، برنامه‌های مراقبتی، تعدا شکن‌های زیاد، پشتیبانی از امکانات آزمایشگاهی تا پخش موزیک باشد.

بنابراین هنگام خرید تخت بیمار یا بیمارستانی باید بودجه در اختیار، امکانات مورد نیاز و شرایط جسمی و بدنی بیمار را در نظر گرفت و با بررسی و استفاده از مشاوره درست اقدام به خرید محصول نمود.

همواره به یاد داشته باشید با توجه قیمت بالای تخت بیمار و نظر به اینکه معمولا شرکت‌های وارد کننده یا تامین کننده تخت‌های بیمارستانی با تعویض محصول موافقت نمی‌کنند قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیریم.

امیدواریم با مطالعه این راهنمای خرید تخت بیمار توانسته باشم به بخش زیادی از سوالات شما پاسخ داده باشیم .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.