دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست؟

فیزیوتراپی خانگی یکی از جدیدترین و مناسب ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای رفع مشکلات بسیاری مانند سکته مغزی، تصادفات، اسپاسم عضلانی، شکستگی، بازسازی پارگی عصب، عارضه‌های نخاعی و غیره استفاده کرد. استفاده از این روش درمانی کم هزینه‌تر بوده و باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید در منزل خود به درمان بپردازید.

فیزیوتراپی چیست؟

همه ما زمانی که صحبت از فیزیوتراپی می‌شود یاد مطب‌های ویژه و دستگاه‌هایی می‌افتیم که با استفاده از تکنیک‌های مختلف باعث ترمیم و درمان موارد مختلفی به خصوص ترمیم عضلات آسیب دیده می‌شوند. دستگاه‌های فیزیوتراپی معمولا با استفاده از امواج مختلفی مانند امواج مافوق صوت، امواج مادون قرمز، اشعه لیزر و تنس عمل کرده و به درمان بیماری‌ها و بازگرداندن قوای جسمی و حرکتی به عضلات کمک می‌کنند.

شما برای جلسات فیزیوتراپی بیرون از منزل نیاز دارید به مطب و یا کلینیک رفته و هزینه نسبتا زیادی را برای درمان پرداخت کنید. اما دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی به شما این امکان را می‌دهد که بدون خارج شدن از خانه و با صرف انرژی کم‌تری مسائل و مشکلات جسمی خود را بهبود ببخشید.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست؟

همانطور که اشاره شد برای فیزیوتراپی می‌توان از دستگاه‌های ویژه‌ای که اندازه نسبتا کوچکی دارند که اصطلاحا به آنها ماساژور بدن میگویند در منزل استفاده کرد. این دستگاه‌ها با روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی روی بدن تاثیر مثبت گذاشته و به روند درمان شما کمک می‌کنند. دستگاه فیزیوتراپی خانگی میتواند حتی یک دستگاه ماساژور بدن باشد که از تکنیک ضربه یا ویبره به همراه لامپ گرمایشی مادون قرمز برای گرم کردن عمق عضلات استفاده نماید . دستگاه ماساژور برقی بدن که توسط برندهای مختلف طراحی میگردند حتی میتوانند مخصوص ماساژ یک نقطه خاص از بدن باشند . طبقه بندی دستگاه های ماساژور براساس نوع کارکرد و تکنیکی که استفاده میکنند ، همچنین موضع خاصی که ماساژ میدهند صورت میپذیرد ازجمله دستگاه ماساژور پا ، ماساژور گردن . روش‌های متداول مورد استفاده در این نوع از دستگاه فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

تست عملکرد دستگاه فیزیوتراپی خانگی :

یکی از ویژگی‌های مثبت این نوع از دستگاه‌های درمان آن است که قبل از استفاده می‌توانید با استفاده از تست عملکرد میزان توانایی‌های جسمی خود را ارزیابی کرده و با توجه به آن اقدام به درمان خود کنید.

تحریک عصب الکتریکی :

یکی از روش‌های متداول در این گونه دستگاه‌ها و حتی دستگاه‌های فیزیوتراپی بزرگ‌تر در کلینیک‌ها، استفاده از جریان الکتریکی است. این جریان به بافت‌های آسیب دیده و منتقل شده و سیگنال‌های درد به مغز را متوقف می‌کند.

دستکاری عضلات :

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای روند درمان به آن کمک کرد، دستکاری آرام و نرم عضلات است. در صورتی که فرد در حرکت بخش‌هایی از بدن خود دچار مشکل شده است، حرکت‌های آرام و با کمک دستگاه باعث افزایش جریان گردش خون شده و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.

طب سوزنی :

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان است که در سال‌های اخیر در دستگاه‌های فیزیوتراپی از جمله دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوزن‌های مورد استفاده سیستم عصبی بدن را تحریک کرده، عضلات را آزاد کرده و به کاهش درد و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای چه درمان‌هایی مناسب است؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای چه درمان‌هایی نیاز به مراجعه به کلینیک‌ها و مطب داشته و درمان چه مشکلاتی را می‌توانید در منزل انجام دهید. در حالت کلی در صورت تشخیص پزشک معالجتان برای درمان اکثر بیماری‌ها و ناتوانی‌های جسمی مانند بازسازی عضلات آسیب دیده ناشی از تصادفات یا بیماری و یا حتی معلولیت، مدیریت و کنترل بیماری‌های حاد و مزمن، مشکلات دوران یائسگی یا عادت ماهیانه، بیماری‌های قلبی عروقی و گرفتگی‌های ساده عضلانی و ریکاوری بافت‌های آسیب دیده می‌توانید در منزل فیزیوتراپی کنید.

مساله مهم آنکه در صورتی که آسیب دیدگی و یا بیماری شما سخت و پیشرفته است حتما قبل از هر اقدامی با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا ممکن است در ابتدای درمان نیاز ضروری به حضور در کلینیک یا مطب و انجام تمرین‌های سخت‌تر داشته باشید.

درپایان شما را دعوت میکنیم حتما مطلب خواص ماساژ صورت را که به طورجامع به بیان خواص این عمل برای کاهش چین و چروک ، ریلکسیشن و جلوگیری از پیری زود رس پوست است توجه ویژه نمایید .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.