راهنمای خرید تشک برقی

تشک برقی چیست و نحوه خرید تشک برقی چگونه است؟ تشک برقی وسیله ای است که بر پایه تاثیرات درمانی گرما و حرارت بر نقاط مختلف بدن که به آن ترموتراپی اطلاق می‌گردد، طراحی و ساخته شده است.

اگر به دنبال پاسخ سوال تشک برقی چه بخرم هستید، خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید با آشنایی با این محصول، فاکتورهای مهم برای انتخاب یک تشک برقی را بدانید و راحت تر تصمیم بگیرید.

این دستگاه تاثیرات مثبت، بر بهبود آسیب‌های ورزشی و کاهش دردهای عضلانی و رفع گرفتگی عضلات دارد. استفاده از خواص گرما در درمان بسیار طولانی بوده و گذشته‌ای کهن در طب سنتی به‌خصوص طب شرقی دارد.

رابطه تشک برقی و گرما درمانی

در گذشته برای استفاده از منافع گرما درمانی، سنگ‌های مخصوصی را روی آتش یا داخل آب داغ قرار می‌دادند و سپس آن‌ها را در میان پارچه‌ای پیچیده روی بدن به‌خصوص نواحی از بدن که عضلات در آن بیشتر بود قرار می‌دادند، این روش برای کاهش دردهای مزمن ناحیه کمر از قدیم معمول بوده است و همچنان ادامه دارد.

البته به مرور زمان برای کسب خواص بیشتر و امکان استفاده بهتر از خواص گرما درمانی، کیسه‌هایی که خاصیت نگهداری آب گرم و حفظ دمای آن را در مدت طولانی داشتند، در نقاط مخلتف دنیا تهیه و ابداع گردید.

از طرفی قراردادن سنگ‌های داغ که در دستمال‌های ویژه پیچیده شده و در بستر بیمار قرار می‌گرفتند، در طب شرقی معمول بود و نشان می‌داد که گرم نگاه داشتن بستر می‌تواند به کاهش دردهای ناحیه کمر و پا، کمک قابل توجهی نماید.

اما همچنان یک مشکل باقیمانده بود و آن عدم تداوم گرما و برنامه پذیر نبودن و حرارت دهی به نقطه مورد نظر در بدن بود. برای حل این مشکل تشک برقی یا پتوهای برقی اختراع به مرور زمان توسعه و رشد یافتند.

به طور کلی تشک‌های برقی به بهبودی و کاهش عوارض موارد زیر کمک می‌کند:

  • آرتروز و فیبرومیالژیا
  • درد عضلانی و از جمله کمر درد
  • انعطاف پذیری و توسعه حرکت اندام پایین تنه
  • کمبود خواب
  • تعادل دمای بستر و محل استراحت اشتراکی
  • استرس
  • آلرژی
  • مشکلات سینوزیت
  • سندرم پس از فلج اطفال
  • پدیده رینود

تشک برقی چیست؟

درون تشک برقی المنت‌های برقی برای تولید گرما قرار داده شده است و از آن برای گرم نمودن مداوم و یکنواخت نقطه‌ای بدن استفاده می‌شود.

استفاده از تشک‌های برقی در برگیرنده خواص کیسه آب داغ می‌باشد، ولی مزایای آن بسیار فراتر از کیسه آبگرم است به طور کلی محصولات گرمایی و حرارتی را می‌توان در ۵ دسته تقسیم بندی کرد:

  1. تشک برقی
  2. تشکچه برقی
  3. پتو برقی
  4. کوسن برقی
  5. کمربندهای برقی

خرید تشک برقی و بهترین انتخاب

فرایند خرید تشک برقی یا پتو برقی مبتنی بر نیاز شما از محصول است، شما می‌توانید هنگام انتخاب تشک برقی به نکات زیر توجه نماییم تا محصول دلخواه و متناسب با نیاز خود را انتخاب و خرید فرمایید.

نوع نیاز به تشک برقی

از آنجایی که تشک‌های برقی برای کاربردهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، بهتر است که شما هدف خود را از خرید تشک برقی بدانید و متناسب با آن خرید کنید.

این نیاز معمولا بر اساس بازه گرمایی که مد نظر شما است، انتخاب می‌گردد. مثلا تشک برقی با حداکثر دمای ۶۵ درجه سانتی گراد معمولا برای گرم کردن بسیار سریع و فوری ناحیه مد نظر و رفع گرفتگی عضلات به کار گرفته می‌شود و برای دستیبابی به گرمای ملایم حداکثر ۵ تا ۷ درجه بالاتر از دمای بدن از پتوهای برقی استفاده نمایید. این پتو برای سالمندان بسیار پر کاربرد است.

اندازه تشک برقی

سایز تشک برقی آیتم بسیار تعیین کننده‌ای است. معمولا تشک‌های برقی را براساس سایز و اندازه تقسیم بندی می‌نمایند.

اگر شما تمایل دارید علاوه بر ناحیه پشت یا کمر، ران پاهیتان هم گرم شود، حتما از تشک‌های با حداقل عرض ۶۰ و طول ۱۵۰ سانتی متر را انتخاب نمایید.

قابلیت تنظیم گرما

امکان تنظیم حرارت اهمیت ویژه‌ای دارد، این آیتم برای کسانی که تمایل دارند طیف گسترده‌ای از دما را انتخاب نمایند، مهم است.

ایمنی تشک برقی

داشتن سیستم ایمنی BSS جهت حفاظت از بافت‌های بدن در برابر گرما و سیستم ایمنی ضد برق گرفتگی به همراه خاموشی اتوماتیک اهمیت ویژه‌ای دارد، حتما به این نکته توجه نمایید.

تنظیم زمان استفاده از دستگاه

این قابلیت به شما کمک می‌کند که برای روشن بودن دستگاه زمان تعیین نمایید و استفاده از دستگاه را محدود کنید.

برق مصرفی

قبل از خرید تشک برقی به میزان مصرف دستگاه دقت کنید. برق انرژی گرانی است سعی کنید دستگاه کم مصرف‌تری را انتخاب نمایید.

استاندارد و تاییدیه‌های معتبر

انتخاب محصولات متفرقه و بدون استاندارد می‌تواند به شما ضرر وارد نماید، حتما محصولات معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش را انتخاب نماید.

امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ سوال تشک برقی چی بخرم؟ رسیده باشید و اگر همچنان با دانستن این فاکتورها و مطالعه مشخصات و توضیحات محصولات در سایت همچنان در تصمیم گیری مردد هستید، می توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان بهره گیری نمایید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.