استفاده از پتو یا تشک برقی در دوران بارداری

در این مقاله به نکاتی که قبل از خرید تشک برقی در دوران بارداری باید بدانید، می پردازیم.

آیا در دوران بارداری می‌توان از تشک برقی استفاده کرد

پتو برقی یکی از بهترین راه‌های صرفه جویی در هزینه های برق و گرم نگاه داشتن خود در طول شب های سرد زمستان است.

یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که آیا استفاده از پتو برقی در دوران بارداری امکان پذیر است؟

مسلما امنیت جنین در حال رشد در رحم شما بر راحتی ناشی از استفاده از پتوی برقی اولویت دارد. معمولا این نگرانی وجود دارد که آیا استفاده از پتوی برقی می تواند باعث افزایش دمای بدن و متعاقبا سقط جنین شود. سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا میدان الکترو مغناطیس ایجاد شده توسط پتوی برقی می تواند باعث آسیب به جنین شود.

اگر شما قصد خرید تشک برقی در دوران بارداری دارید استفاده کنید و قصد خرید دارید، حتما مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

تشک برقی چیست و چه تاثیری دارد ، این سوالی است که معمولا پرسیده میشود ، پاسخ بسیار ساده است ، تشک برقی یا پتو برقی ابزاری است ، که از المنت های برقی و سیستم کنترل گرما برای ایجاد گرما برای استفاده از منافع گرما درمانی ساخته و به بازار عرضه میشوند .

ترس از اینکه پتوی برقی دمای بدن شما را افزایش می دهد کاملا بی اساس است. تحقیقی که به تازگی در مودر ایمنی پتوی برقی انجام شده به شرح زیر است.

نتایج تحقیقات نشان میدهد که بسیار بعید است استفاده از پتوی برقی دمای بدن را بالا ببرد. به طور کلی ریسک سقط جنین و آسیب به عصب نخاعی در دمای بسیار بالای بدن مثلا بالاتر از ۳۹ درجه وجود دارد که پتوی برقی به هیج وجه چنین تغییر دمایی ایجاد نمی کند .

پتوهای برقی مدرن دارای سیستم کنترل دما هستند که ایمنی بیشتری را به‌ویژه در دوران بارداری فراهم می کند.

تشک برقی امسیگ

ریسک میدان مغناطیسی پتوی برقی

اگرچه میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده توسط پتوی برقی در دوران بارداری آسیبی ایجاد نمی‌کند، ولی باید با مزایا و ریسک مربوط به استفاده از پتو و یا تشک برقی در مراحل مختلف بارداری آشنا شد.

در یک بررسی انجام شده بر روی هزاران نفر زن باردار که از پتوی برقی استفاده می‌کردند، نتایج متفاوتی به‌دست آمده است. عوامل بسیاری چون شرایط آب و هوایی، عادات اعتیاد به الکل و یا سیگار کشیدن نیز موثر بوده است.

به طور کلی نتایج نشان می‌دهد که ریسک سقط جنین در زنان بارداری که از پتوی برقی با تنظیمات بالا استفاده می‌کنند، در هفت هفته اول افزایش می‌یابد. هم چنین ریسک تولد زود هنگام در زنان بارداری که در ماه آخر به مدت طولانی و با تنطیمات بالا از پتوی برقی استفاده می‌کنند ، افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر زنان بارداری که در تمام طول بارداری خود از پتوی برقی با تنظیمات پایین استفاده کردند با هیچ کونه مشکلی مواجه نشدند.

خطرات استفاده از پتو و تشک برقی در دوران بارداری

در ادامه خطرات مرتبط با استفاده از پتو و تشک برقی در دوران بارداری را بیان می‌کنیم:

  • هر چه تنظیمات پتو و تشک برقی بیشتر باشد، میدان مغناطیسی قوی‌تری می‌شود. که خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.
  • استفاده از پتوی برقی با تنظیمات بالا می‌تواند موجب سقط در بانوان باردار شود. این خطر در هفت هفته اول بارداری بیشتر است.
  • استفاده از پتو و تشک برقی با تنظیم روی بالاترین دما در طول بارداری به کم شدن وزن نوزاد هنگام تولد مرتبط است.
  • گرمای زیاد در سه ماهه اول رشد لوله عصبی در جنین را مختل می‌کند.
  • همچنین گرم شدن بیش از حد در خواب می‌تواند موجب تعرق بیشتر و کم آبی بدن گردد.

شهر سلامت عرضه کننده انواع تشک برقی، پتوی برقی و تشکچه برقی در انواع برندهای معتبر بازار به همراه گارانتی شرکتی و همچنین ارایه لیست قیمت تشک برقی ، لیست قیمت پتوی برقی و لیست قیمت تشکچه برقی که کاملا به روز شده است ، شما در خرید بهترین تشک برقی متناسب با نیازتان یاری خواهد کرد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.