تاثیر هوای خشک بر سینوس ها

در این مقاله به تاثیرات هوای خشک بر سینوس ها می پردازیم .

سلامت سینوس و هوای خشک

چرا خشکی هوا اهمیت دارد ؟

بزرگسالان معمولا در حدود ۲۳۰۰۰ بار در روز تنفس می کنند . سینوس خشک ،به احتمال ۵۰% بیشتر باکتری سینوزیت را نسبت به سینوس مرطوب ، جذب می کنند . رطوبت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بهترین حالت برای سینوس ها و پوست شما می باشد . رطوبت نسبی اصطلاح دیگری است که برای نشان دادن میزان رطوبت هوا مورد استفاده قرار می گیرد . حرارت وسایل گرمایشی  باعث خشکی بیس از حد هوا می شود که باعت تحریک پذیری بینی و خشکی ان می شود . مشکلات مربوط به جریان (زهکشی)مخاط میتواند در اثر آلرژن های موجود در هوا که از طریق حفره های بینی به سینوس ها استنشاق می شود نیز بوجود آید. چنانچه از انسداد ناشی از انحراف تیغه بینی یا سایر مشکلات ساختاری حفره های بینی رنج می برید ، احتمال بوجود آمدن این مشکلات بیشتر خواهد بود . 

آیا هوای خشک بر روی سینوس های من تاثیر می گذارد ؟

هوای خشک می تواند نتیجه مستقیم  آب وهوای سرد و هم چنین استفاده از سیستم گرمایشی در منزل باشد . هوای خشک می تواند شما را در هر زمان از سال تحت تاثیر قرار دهد . هوای خشک میتواند باعث عوارض ذیل در بدن ما شود :

  • مشکلات تنفسی (به عنوان مثال آسم ، برونشیت ، سینوزیت و خون دماغ )
  • کم شدن آب بدن : هوای خشک می تواند باعث کاهش مایعات بدن شود ، انواع خاصی از باکتری ها، یعنی پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک  زمانی که رطوبت نسبی بالای ۵۵ درصد است ،۲۰ بار سریع تر حذف میشوند.
  • کمتر شدن ویتامین A در بدن : بعد از مواجه شدن با هوای خشک ،سیستم ایمنی بدن برای مقابله با تغییرات ایجاد شده در بدن ،کار اضافه تری انجام میدهد .
  • خارش در چشم و گلو وآبریزش چشم
  • خشک شدن سوراخ های بینی، ترک خوردن غشاهای بینی،مژه های آسیب دیده و عملکرد ضعیف غشاهای مخاطی وسینوزیت مزمن
  • درد مفصل و دردعضله مزمن

 آگر شما پوست خشک ، خارش گلو ،آبریزش بینی و یا تحریک حفره های بینی و سینوس را تجربه کرده باشید ، پس احتمال شما در محیطی هستید که هوای خشکی دارد. که این می تواند به سینوزیت مکرر یا مزمن تبدیل شود.

شهر سلامت عرضه کننده انواع دستگاه بخور، دستگاه بخور سرد ، دستگاه بخور گرم ، دستگاه بخور سرد و گرم  در انواع برندهای معتبر هم چون امسیگ ، بیورر، امپریال ، هایتک و…..می باشد . هم چنین شهر سلامت با ارایه لیست قیمت دستگاه بخور که کاملا به روز شده است و ارایه مشاوره های لازم توسط کارشناس شهر سلامت شما را در انتخاب بهترین دستگاه بخور متناسب با نیازتان یاری خواهد کرد 

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.