راهنمای استفاده از دستگاه بخور برای افراد مبتلا به آسم

در این مقاله با نحوه تاثیر بخور بر افراد مبتلا به آسم آشنا می‌شویم و از طرف دیگر نکاتی را که افراد درگیر آسم در هنگام استفاده از بخور باید درنظر داشته باشند را بیان می‌کنیم.

استفاده از دستگاه بخور

تصور کنید در منزل مشغول تماشای تلویزیون هستید و در حال گذراندن اوقات با خانواده هستید و ناگهان نمی توانید تنفس کنید. این احساس مانند این است که راه های هوایی شما بسته شده است و نمی توانید هوای کافی دریافت کنید . شما وحشت زده می شوید و به دنبال راهی می گردید.

آسم شایع ترین بیماری مزمن در میان کودکان است. بر اساس آمار سالانه ۴۰۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند که در اکثر مواقع قابل پیش گیری می باشد . خوشبختانه بسیاری از راه های درمانی برای جلوگیری از حملات آسم و کاهش علایم آن وجود دارد. اگر شما در حال مصرف دارو برای کنترل بیماری آسم خود هستید ، می توانید با دکتر خود مشورت کنید و دنبال راه حل جایگزین باشید تا تنفس راحت تری داشته باشید و در عین حال وابستگی تان به دارو های استنشاقی کمتر باشد. برای بسیاری از افراد دستگاه های بخور (مرطوب کننده هوا) به تسکین راه های تنفسی  کمک می کند و به شما اجازه می دهد که راحت تر تنفس کنید.

دستگاه بخور (مرطوب کننده) چگونه عمل می کند

تنفس هوای سرد و خشک می تواند اعصاب موجود در ریه را تحریک کند و باعث التهاب و انقباض راه های هوایی می شود.دستگاه بخور باعث پراکندن رطوبت در هوا می شود، بنابرین شما هوای مرطوب را تنفس می کنید و احتمال حملات آسمی را به شدت کاهش می دهد .

مکان قرار گیری مرطوب کننده

باید به محل قرار گیری دستگاه بخور توجه کنید ،و آن را در یک فاصله مناسب از پرده ها و مبلمان قرار دهید . هم چنین مراقب باشید کفپوش یا فرش مجاور دستگاه بخور بیش از اندازه مرطوب نشود ، زیرا رطوبت بیش از اندازه می تواند ، باعث رشد باکتری ها و قارچ ها شود که این به نوبه خود شرایط هوا را برای تنفس سخت تر می کند .

انواع بخور

  • مرطوب کننده تبخیری: که هوا را با فن از طریق فیلتر یا فتیله می وزاند .
  • دستگاه بخور سرد:از دیسک دوار با سرعت بالا برای تولید مه سرد استفاده می کند .
  • دستگاه بخور اولتراسونیک :استفاده از ارتعاشات صوت برای تولید مه سرد
  • دستگاه بخور گرم :از یک المنت گرمایی برای گرم کردن آب و تبدیل آن به بخار استفاده می کند و قبل از اینکه به هوا پراکنده شوند بایددوباره سرد شود

راهنمایی برای استفاده موثر

بحث هایی وجود دارد که آیا استفاده از بخور برای افراد مبتلا به آسم مفید است یا نه . از آن جایی که اگر رطوبت موجود در هوای منزل بیش از اندازه باشد ،محیطی خوبی برای سکونت گرد و غبار بوجود می آورد . اگر دستگاه به طور متناوب تمیز نشود زمینه رشد باکتری و کپک ها را ایجاد می کند . بنابرین استفاده درست از دستگاه مرطوب کننده اهمیت بسزایی دارد .

تمیز کردن منظم دستگاه بخور باعث می شود که باکتری و قارچ ها رشد نکنند .که می تواند برای سلامت شما مضر باشد .در این جا با موارد نگهداری درست دستگاه آشنا می شویم :

  • از آب با املاح پایین استفاده کنید که از رسوبات معدنی جلوگیری می کند
  • اجازه ندهید آب مخزن برای مدت طولانی راکد بماند
  • عدم استفاده بیش ار اندازه از دستگاه بخور،که باعث می شود رطوبت محیط بیش از ۵۰ درصد باشد (نم سنج یا رطوبت سنج در این زمینه می تواندبه شما کمک کند ، تا رطوبت محیط را در سطح مناسب نگاه دارید )

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از دستگاه را ندارید ، حتما دستگاه را قبل از استفاده بعدی کاملا تمیز و خشک کنید

شهر سلامت با عرضه انواع دستگاه بخور ، دستگاه بخور سرد ، دستگاه بخور گرم و دستگاه بخور سردو گرم در برندهای معتبر بازار هم چون امسیگ ، بیورر و ارایه لیست قیمت دستگاه بخور که کاملا به روز شده و ارایه مشاوره های لازم شما را در انتخاب بهترین دستگاه بخور متناسب با نیازتان یاری می کند .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.