رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ درمانی

رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ درمانی، آیا امکان دارد؟ ماساژ از یک سری حرکات منظم، اصولی و مرتب به منظور دستیابی به اهداف خاصی به کار می‌رود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که ماساژ به حرکات و مهارت‌هایی گفته می‌شود که به صورت منظم و مخصوص بر روی بافت‌های بدن انجام می‌گیرد، تا بر سیستم عصبی، گردش خون، پوست، مفاصل و … تاثیر به سزایی بگذارد.

در کتاب امپراتور زرد که از کتاب‌های مرجع طب سنتی چین می‌باشد از ماساژ برای درمان تب و لرز، فلج و حتی درمان‌های پوستی استفاده می‌شده است. امروزه با پیشرفت روش‌های ماساژ درمانی، از این روش برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده‌های بسیاری می‌شود و از محبوبیت بالایی در بین خانم‌ها برخوردار است.

در کشور ما ایران نیز دانشمندان و اطباء قدیمی همچون “ابو علی سینا” و “بقراط” در درمان بیماری‌ها از تکنیک ماساژ درمانی بهره می‌بردند.

ماساژ درمانی بر روی پوست موجب افزایش جریان خون در پوست شده و به پروسه‌ی ترمیم پوست سرعت می‌بخشد. با انجام ماساژ بر روی پوست ریشه‌های کلاژن تقویت شده و موجب افزایش تحرک پوست و بافت‌های زیرین آن می‌شود. رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ درمانی از دیرباز نیز مورد استفاده‌ی مردم کشورهای باستانی همچون چین، هند، مصر و ایران بوده است.

رفع چین و چروک دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ درمانی

ماساژ صورت از بهترین تکنیک‌های مراقبتی پوست در حفظ انسجام و جلوگیری از چین و چروک است. رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ ملایمی باید صورت پذیرد. زیرا اگر در این ناحیه‌ی حساس کشش و فشار بیش از حد معمول باشد می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد. مثلا اگر ماساژ دور چشم به درستی صورت نگیرد می‌تواند باعث ایجاد تیرگی زیر چشم شده و یا حتی مویرگ‌های ظریفی که در اطراف چشم قرار دارند را پاره کند. در عوض اگر در رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ از حرکات ملایم استفاده شود می‌تواند موجب تحریک کلاژن سازی پوست شده و خون رسانی را افزایش دهد.

تکنیک‌های ماساژ صورت و دور چشم

برای ماساژ دور چشم روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از معروف‌ترین روش‌های رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ، استفاده از روغن و ماساژ با ضربات نوک انگشتان دست است. برای انجام این ماساژ باید قبل از هر کاری ابتدا پوست صورت و دست‌ها را شسته و خشک کنید. مقابل یک آینه بنشینید و با دست خود حرکت‌های کنترل شده‌ای بر دور چشم انجام دهید.

در روش رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ، استفاده از نوع روغن مصرفی بسیار مهم است. مثلا برای ماساژ دور چشم بهتر است از روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، روغن هلو، روغن جوجوبا، گل سرخ، آووکادو، نارگیل، گندم، سیاه دانه و روغن آرگان استفاده کنید.

در روش ماساژ با روغن حتی نوع پوست نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. مثلا اگر دارای پوست خشکی هستید باید از روغن‌هایی با خاصیت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنید. حتی نوع فصل نیز برای انتخاب روغن بسیار اهمیت دارد. مثلا در فصول گرم و یا سرد سال باید از روغن‌های متفاوتی استفاده کرد زیرا در ماه‌های سرد سال عموما پوست خشک شده و رطوبت از دست می‌دهد. در حالی که در فصول گرم سال پوست اصولا حالت چرب به خود می‌گیرد.

ماساژ درمانی بری رفع چین و چروک
در ادامه

در روش رفع چین و چروک دور چشم با ماساژ روغنی کافی است که روغن را بر روی کف دست خود ریخته و صبر کنید تا با دمای بدن شما یکی شود. سپس با حرکت‌هایی دایره وار در اطراف چشم انگشتان خود را حرکت دهید. باید مراقب باشید که روغن به داخل چشم شما رسوخ نکند. بعد از چند دقیقه انجام این حرکات، یک حوله گرم کنید و بر روی صورت خودتان قرار دهید آن هم به مدت ۳ دقیقه کافی است. سپس صورت خودتان را با آب و صابون بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

در روش ماساژ دور چشم با ضربات انگشت، نیازی به استفاده از روغن‌های پوست نیست فقط کافیست با ضرباتی ملایم در اطراف چشم خون رسانی به ماهیچه‌ها و عضلات را تحریک کنید. کسانی که برای رفع چین و چروک دور چشم از ماساژ درمانی استفاده می‌کنند باید همزمان ابروها را نیز ماساژ دهند زیرا به مرور زمان و افزایش سن پوست ناحیه‌ی ابرو نیز شکسته می‌شود.

یک روش دیگر برای رفع چین و چروک دور چشم، قرار دادن یک حوله‌ی گرم بر روی صورت و فشار دادن ملایم انگشتان به دور چشم است. این روش را کافیست به مدت سه دقیقه انجام دهید و پس از آن یک حوله‌ی سرد روی صورت قرار داده تا منافذ باز پوست بسته شوند.
با انجام مداوم این روش‌ها استفاده از دستگاه ماساژور چشم میتوانید از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم خود جلوگیری نمایید. البته از انواع دستگاه ماساژور بدن سبک نیز میتواند برای صورت و اطراف چشم مفید باشد .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.