صندلی ماساژور در مقابل متخصص ماساژ: کدام بهتر است؟

ماساژ به عنوان یک فرم فیزیکی و همچنین یک درمان روانشناسی برای دهه‌ها به طور معمول مورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا ماساژ درمانی تنها از طریق متخصصان و یا کسانی که واجد شرایط بودند انجام می‌گرفت. با این حال، با استفاده از تکنولوژی در حال رشد جهان، صندلی ماساژور به حوزه ماساژ درمانی به عنوان یک فرم جایگزین تبدیل شده‌اند که به دلیل صرف زمان کمتر و هزینه کمتر نسبت به ماساژ درمانی توسط متخصص، جایگزین بهتری به نظر می‌رسد. صندلی ماساژ ترکیبی از دستگاه ماساژور گردن ، ماساژور پا ، روکش صندلی ماساژور است .

در ادامه مقاله شما تفاوت این دو را بهتر درک می‌کنید، بنابراین شما می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری انجام دهید.

اگرچه از نظر فنی، برخی از صندلی‌های ماساژ از چندین سازمان بهداشتی از جمله انجمن ماساژ آمریکا، سازمان غذا و دارو آمریکا FDA و انجمن ستون فقرات آمریکا ACA تایید شده‌اند. با این حال چند سوال وجود دارد که نیاز به پاسخ دارند:

  • آیا ماساژ درمانی که توسط انسان انجام می‌شود، می‌تواند با ماساژ صندلی ماساژور مقایسه شود؟
  • چه عواملی این دو را متمایز می کند؟

تفاوت بین صندلی ماساژور و متخصص ماساژ

۱. اثر شفا بخش لمس انسان

این یکی از مواردی است که تکنولوژی قادر به تولید در صندلی های ماساژ نیست و نیز اکثر متخصصان سلامت به جای نشستن در یک صندلی ماساژ، بازدید از یک متخصص ماساژ را توصیه می کنند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا لمس یک مفصل دردناک یا عضلات، چطور می تواند کمک به بهبود درد شما کند؟ یا آیا شما احساس کرده اید که استرس و نگرانی هایتان پس از یک آغوش ساده دور می شود؟

با توجه به تحقیقات دانشگاه بریگهام آمریکا، زمانی که شما لمس می شوید، انتهای عصب ها احساس آرامش و راحتی را ارسال می کنند و این احساس به مغز می رسد و در برگشت، مغز شما باعث کاهش آزاد شدن هورمون های استرس می شود و سطح اکسیتوسین افزایش می یابد که این فرایند موجب کاهش استرس شما می شود. دلیل پشت این کاهش، قدرت شفا بخش تماس بدن انسان است.

صندلی ماساژور چگونه کار می کند؟

صندلی ماساژور معمولا از یک عنصر ارتعاشی ساده (معمولا یک دستگاه با چرخش سنگین) برای ایجاد احساس آرامش بخش استفاده می کنند.

سایر واحدها از کیسه های هوا برای کاهش تنش و استرس از عضلات و مفاصل استفاده می کنند. آخرین تکنولوژی که در صندلی های ماساژ به کار رفته است از مکانیزم های پیچیده ای استفاده می کنند از جمله ماساژ به وسیله غلطک ها.

در واقع، برخی از این دستگاه ها دارای بازوهای مکانیکی هستند که غلطک ها را به صورت افقی و عمودی و حتی به صورت چرخشی حرکت می دهند.

یک صندلی ماساژ می تواند تقریبا تمام تکنیک های ماساژ که یک متخصص ماساژ انجام می دهد را انجام دهد از جمله:

  • ماساژ ضربه ای
  • ماساژ شیاتسو
  • ماساژ عمیق
  • ماساژ ضربه ای و مالشی
  • ماساژ لرزشی
  • ماساژ تایلندی

در حالی که یک صندلی ماساژ می تواند حرکات یک متخصص ماساژ را انجام دهد، آیا می تواند جایگزین یک ماساژ واقعی باشد؟ نه واقعا، این نکته ما را به تفاوت بعدی این دو می رساند.

۲. ارتباط انسان هنگام ماساژ

یک صندلی ماساژ فقط برای یک ماساژ تقریبا مشابه با ماساژ واقعی برنامه ریزی شده است، در حالی که یک جلسه ماساژ واقعی علاوه بر رضایت بخش بودن حس ارتباط هم به فرد منتقل می کند.

حس تماس یک موجود زنده توسط یک حرفه ای، حس شفا و آرامش را ایجاد می کند. این ارتباط انسان زمانی که در صندلی ماساژ نشسته اید وجود ندارد و ممکن است اثر شفا بخشی را کاهش دهد و یا احساس آرامش بخش را کاهش دهد.

۳. سفارشی سازی ماساژ

آنچه در مورد یک ماساژور انسانی حائز اهمیت است، این است که شما می توانید دقیقا جایی را که نیاز دارید به صورت حرفه ای ماساژ بگیرید.

مطمئنا بیشتر صندلی های ماساژ دارای برنامه هایی هستند که شدت و مکان ماساژ را جایگزین می کنند. با این حال، آن ها فقط یک قطعه از تکنولوژی هستند و تنها می توانند کاری را انجام دهند که برنامه ریزی شده اند، نه چیز بیشتر!

به عنوان مثال، زمانی وجود دارد که شما می خواهید در هنگام ماساژ برخی از نقاط بدنتان محکم تر و جای دیگر آرام تر ماساژ گیرد و این توسط یک صندلی ماساژ صورت می گیرد.

از سوی دیگر شخص ماساژ دهند وابسته به مجموعه ای از برنامه ها نمی باشد و حتی آن ها خدمات خود را بر اساس خواسته مشتری ارائه می دهند، حتی متخصص ماساژ با تجربه می تواند با توجه به نیازها و شرایط شما یک برنامه ماساژ را انجام دهد.

۴. آیا دنبال انسجام هستید؟

ماساژ انسانی حاصل عملکرد ماساژ یک شخص به دیگری می باشد، همانطور که همیشه در مورد خدمات این گونه بوده است. پیدا کردن یک متخصص ماساژ که همیشه ماساژ با کیفیت و مطلوب ارائه دهد بسیار نادر است.

این تفاوت به عوامل بسیاری مانند خستگی ماساژ دهنده و انتظارات بالا از مصرف کننده باشد.

تفاوت در کیفیت نیز ممکن است قابل توجه باشد، اگر شما از خدمات ماساژ درمانی متخصصان مختلف استفاده کنید.

در همین حال صندلی ماساژ برای ارائه درمان های سازگار برنامه ریزی شده اند، یکی دیگر از ویژگی های صندلی ماساژ این است که خسته نمی شوند.

برخی از صندلی های ماساژ طراحی شده اند تا به یاد داشته باشند شما چه تنظیماتی را برای ماساژ انتخاب می کنید. این بدان معناست که شما همیشه خدمات مشابهی را که در آخرین لحظه دریافت کردید را دریافت می کنید، مگر اینکه تغییرات جدیدی در تنظیمات صندلی ماساژور ایجاد کنید.

خرید اینترنتی انواع صندلی ماساژور با بهترین قیمت

۵. زمان

برای گرفتن ماساژ انسانی شما نیاز به تعیین وقت قبلی دارید، در صورتی که برای ماساژ گرفتن با صندلی ماساژ، شما بدون نیاز به گرفتن وقت، کافیست بر روی آن بنشینید و کلید استارت را فشار دهید.

با صندلی ماساژ، ماساژ بخش جدایی ناپذیر از روز شما می شود و ماساژ درمانی از یک عمل لوکس به یک ضرورت تبدیل می شود.

شما با کم کردن بار زمان، در مدت ۲۰ دقیقه ای که از صندلی ماساژ استفاده می کنید، از هدر رفت زمان خود جلوگیری کرده اید، در حالی که ماساژ باعث افزایش هورمون های خوب بدن، حفظ آرامش، کاهش درد و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه کیفیت زندگی شما بالا می رود.

۶. حریم خصوصی

برخی از ماساژها نیاز دارد که لباس های ماساژ گیرنده کم باشد و یا در برخی موارد بدون لباس باشد و این یک مشکل بزرگ برای برخی افراد است که نمی خواهند فرد غریبه بدن آن ها را لمس کند و این موجب می شود که شما از ماساژ لذت نبرید.

اگر در این دسته از افراد قرار می گیرید صندلی ماساژ می تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما باشد، زیرا دیگر شما نیاز نیست برای گرفتن ماساژ لباس هایتان را در بیاورید.

۸. هزینه

خرید صندلی ماساژور در طول زمان می تواند از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از ماساژ انسانی باشد. صندلی های ماساژ با کیفیت بالا همراه با ضمانت تولید می شوند و سال های زیادی را برای ماساژ گرفتن شما در هر بازده زمانی فراهم می کنند.

در بازده زمانی بلند مدت هم از لحاظ اقتصادی و هم زمانی برای شما سودمند است. ماساژ منظم باعث کاهش استرس می شود و نشان داده شده است که به کاهش اثرات بیماری و ناخوشی ها کمک بسیاری می کند.

نتیجه نهایی در مورد صندلی ماساژ و متخصص ماساژ

پس از شناسایی تفاوت این دو گزینه، کدام بهتر است؟ همانطور که متوجه شده اید هر دو گزینه دارای مزایا و معایب هستند.

بهترین بخش در مورد یک متخصص ماساژ این است که شما از قدرت شفا دادن در ارتباط با لمس و مشاوره انسانی بهره مند خواهید شد و بر خلاف یک صندلی ماساژ، کارشناسان ماساژ می گویند که شیوه و روش ماساژ برای شما و بدنتان کار می کند و یا نمی کند.

علاوه بر این، ماساژ یک متخصص به تعدادی از برنامه های از پیش تعیین شده محدود نمی شود.

متاسفانه، گرفتن این سرویس ها از یک متخصص ماساژ ممکن است در زمان و هزینه بسیار گران شود.

همچنین این مسئله وجود دارد که برهنه شدن در مقابل یک فرد غریبه ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. با این حال صندلی ماساژور همیشه در دسترس است و دارای حریم خصوصی و سازگار با خواسته شما می باشد.

از طرف دیگر برای خرید صندلی های ماساژ هزینه زیادی باید پرداخت کرد و همچنین نسبت به ماساژ انسانی دارای پوشش و ویژگی های ماساژ محدودی می باشند. حتی آخرین مدل های روز بازار.

مزایای صندلی ماساژور

  • استرس و اضطراب را کاهش می دهد
  • افزایش بهره وری و هوشیاری
  • بالا بردن روحیه
  • کمک به بهبود سلامت قلب و عروق
  • رفع گرفتگی های عضلانی
  • کاهش سردردهای مضمن
  • بهبود کیفیت خواب

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.