ماساژور بدن چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

ماساژور بدن فواید بسیار زیادی را برای بدن انسان به دنبال خواهد داشت. ماساژ مجموعه‌ای از حرکات منظم و اصولی می‌باشد که بر روی عضلات بدن انجام می‌شود. همچنین ماساژ از سال‌ها قبل به عنوان یک روش درمانی بسیار موثر مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بقراط سال‌ها پیش، از این روش برای درمان بعضی از عوارض مفصلی و عضلانی استفاده می‌کرد و بیماران زیادی را از این طریق درمان می‌کرد.

همچنین از این روش برای مقابله با استرس‌ها استفاده می‌شود. زیرا ماساژ علاوه بر اینکه باعث کاهش درد تمامی عضلات بدن می‌شود، از لحاظ روانی نیز برای شخص بسیار موثر است و باعث کاهش استرس و آرام شدن می‌‌گردد. زیرا استفاده از این دستگاه به تعادل هورمون استرس کمک شایانی را می‌کند.

معرفی دستگاه ماساژور بدن

همانطور که می‌دانید امروزه افراد به دلیل مشغله‌های کاری زیادی که دارند، وقت رفتن به باشگاه را ندارند. از این رو استفاده از دستگاه‌های ماساژور بدن بهترین روش برای رفع خستگی و درمان درد و گرفتگی عضلات بدن به شمار می‌آید. در واقع افراد بدون صرف زمان زیادی می‌توانند از مزایای این دستگاه برای سلامتی بدن خود بهره‌مند شوند.

در هنگام استفاده از این دستگاه تمام بافت‌های عضلانی بدن به طور چشمگیری تحت تاثیر مثبت دستگاه قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید که ماساژور بدن برای افزایش سطح هورمون و جریان لنفاوی بسیار موثر است و به طور قابل توجهی به تحریک تولید کلاژن برای پوست و کاهش سلولیت کمک می‌کند. همچنین سرعت بهبود عضلات را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انواع مختلف ماساژور

  • ماساژور بدن
  • ماساژور چشم
  • ماساژور پا
  • صندلی ماساژ
  • ماساژور گردن و شانه
  • کوسن ماساژور

و … می‌باشد. این دستگاه به دو صورت برقی و دستی در بازار موجود می‌باشد و در دست مشتریان قرار می‌گیرد.

فواید استفاده از ماساژور بدن

ماساژور بدن و استفاده از آن دارای فواید بسیار زیادی برای جسم و روح می‌باشد. فواید و مضرات ماساژ بارها بررسی شده است و استفاده از این دستگاه به طور قابل توجهی درد مفاصل ناشی از صدمه و التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از این دستگاه باعث کاهش احتقان در سیستم لنفاوی بدن خواهد شد. از دیگر فواید ماساژورهای بدن این است که سبب تسکین تنش عضلانی و رفع گرفتگی آن‌ها می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ماساژورها این است که فشار متقابل به عضلات بدن را به انرژی در بدن تبدیل می‌کند. ضمنا استفاده از آن باعث عملکرد درست دستگاه گوارش و تسکین درد آن خواهد شد. از دیگر مزیت‌های بارز و قابل توجه استفاده از دستگاه ماساژور بدن بهبود مشکلات تنفسی است. زیرا از طریق ماساژ کتف، شانه و قفسه سینه مشکلات تنفسی به طور چشمگیری بهبود پیدا می‌کنند.

ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه ضربان قلب اندکی افزایش پیدا کند. به دلیل اینکه خون بیشتری از قلب پمپاژ می‌شود و مویرگ‌های بدن بازتر می‌شوند که این امر باعث کاهش موقت دیاستولیک و سیستولیک می‌شود. استفاده از دستگاه ماساژور بدن باعث افزایش میزان تراکم استخوان زنان بعد از دوران یائسگی می‌شود. آزمایش‌های به عمل آمده از تعدادی خانم و آقای مسن نشان می‌دهد که قدرت عضلانی آن‌ها بعد از استفاده از دستگاه ماساژور به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مزایای دیگر استفاده از ماساژور برای سلامتی

لازم به ذکر است که مزایای روحی استفاده از این دستگاه برای کاهش استرس و اعصاب آرام به مراتب بیشتر خواهد بود. همچنین استفاده از دستگاه ماساژور باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود که به نوعی استفاده از آن باعث کاهش سکته‌های قلبی و مغزی در افراد مبتلا خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جالب این دستگاه این است که چربی‌سوزی و تناسب اندام برای استفاده کنندگان به همراه خواهد داشت. یعنی افراد بدون نیاز به فعالیت‌های ورزشی سنگین به راحتی می‌توانند چربی‌سوزی داشته باشند و به وزن ایده‌آل خود برسند.

بعد از استفاده از این دستگاه خلق و خوی افراد به طور چشمگیری بهتر می‌شود و به نوعی آن ها دچار آرامش روحی می‌شوند. استفاده از این دستگاه برای درمان بی‌خوابی نیز بسیار موثر می‌باشد و برای افرادی که دچار کم خوابی شبانه هستند، بهترین روش محسوب می‌شود.

در واقع استفاده از این دستگاه های ماساژور بدن مزایای بسیار زیاد دیگری را برای مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت و حتی برای درمان بیماری‌های صعب العلاجی همچون ام اس و سرطان نیز کاربرد دارد.

انواع ماساژور

همانطور که گفته شد استفاده از دستگاه ماساژور به علت بازسازی تکنیک ها و روش های ماساژ شرقی فواید بسیاری برای بدن و کاربر دارد .دستگاه ماساژور با توجه به نوع ماساژ و موضعی که به طور اختصاصی ماساژ میدهد انواع مختلفی دارد . از جمله پر کاربرد ترین انواع دستگاه ماساژور میتوان به ماساژور پا ، ماساژور گردن ، ماساژور چشم و صندلی ماساژور اشاره کرد . بنابراین علاوه بر اینکه بسیار از دستگاه برای ماساز کلی بدن طراحی شده اند اما برخی از انواع ماساژور به طور خاص برای ماساژ یک نقطه خاص در بدن طراحی شده اند .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.