فواید بخور سرد بر سلامتی اطفال و نوزادان

فواید بخور و ارائه راهکار برای اندازه گیری رطوبت محیط

آیا برای حفظ سلامتی و تندرستی به وسیله‌ای مانند دستگاه بخور نیاز داریم؟! آیا دلیل علمی برای استفاده از دستگاه بخور هست؟! فواید بخور چیست؟

راز سلامتی در کنار استفاده از دستگاه بخور در این است که انواع دستگاه بخور با ایجاد رطوبت در محیط از خشکی پوست و مخاط بینی جلوگیری می‌کنند، البته لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه‌ها نباید به صورت دائم باشد؛ زیرا رطوبت زیاد در محیط سبب ایجاد قارچ ها و میکروب ها می گردد و به مرور زمان، حملات آسم و آلرژی را تشدید می ‌کند. که آن هم راه حل دارد:

دستگاه بخور

چگونه می توانیم رطوبت داخل خانه را اندازه گیری کنیم؟

سه قطعه یخ قالبی کوچک را داخل یک لیوان قرار دهید و به آن آب اضافه کنید. بعد از سه دقیقه اگر روی سطح خارجی لیوان رطوبت ایجاد نشد، یعنی هوای داخل خانه یا محیط کار شما خیلی خشک است و باید مرطوب شود.

راه دیگر استفاده از دستگاه های رطوبت سنج می باشد. اضافه کردن سه تا چهار لیتر آب در هوا به صورت بخور، یک خانه ۱۰۰ متری را با فرض ثابت بودن دما از ۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش می دهد. افزایش سریع رطوبت هوا با کمک دستگاه بخور یکی از مهمترین فواید بخور می باشد.

آیا دستگاه های بخور واقعا خاصیت درمانی دارند؟

اگر از دستگاه بخور به صورت صحیح و به موقع استفاده کنید. رطوبت محیط منزل یا محیط کار شما، می تواند از خشکی پوست و مخاط بینی و گلو جلوگیری کند. همچنین موجب کاهش بروز سرماخوردگی، حملات آلرژی، سردردهای سینوسی، آسم و بیماری های تنفسی می گردد.

استفاده از دستگاه بخور برای چه افرادی توصیه می‌کنید؟

به طبع، به افرادی که دچار خشکی پوست و خشکی مخاط بینی هستند، سرماخوردگی و گرفتگی بینی و مجاری تنفسی دارند و از سیستم های گرمایشی برای گرم کردن محل زندگی خود استفاده می کنند، که این به نوبه خود خشکی هوا را دو چندان می کند، استفاده از دستگاه بخور توصیه می شود. ویژگی دستگاه بخور سرد مرطوب کردن هوا بدون تقطیر آب است که فواید بسیر زیادی دارد .

استفاده از دستگاه بخور به‌خصوص بخور سرد برای نوزادان به منظور کاهش سرفه های مزمن یا سرفه های ناشی از سرما خوردگی توصیه می شود. البته باید توجه داشت که نباید رطوبت محل استراحت نوزادان از حد بهینه خارج شود.

توصیه:

استفاده از دستگاه بخور گرم که در آن آب با برق و المنت تبدیل به بخار بسیار داغ می گردد به دلیل ایجاد قارچ و کپک و احتمال سوختگی برای کودکان و نوزادان توصیه نمی گردد.

فروشگاه شهر سلامت با عرضه انواع دستگاه بخور، بخور سرد، بخور گرم، دستگاه بخور صورت، در برندهای معتبری هم چون امسیگ و بیورر و همچنین با ارایه مشاوره های لازم توسط کارشناس شهر سلامت، شما را در خرید بهترین دستگاه بخور متناسب با نیازتان یاری خواهد کرد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.