عملکرد یونیزاسیون در دستگاه بخور یا دستگاه تصفیه هوا

عملکرد یونیزاسیون در یک دستگاه بخور چیست؟ آیا استفاده از تصفیه‌کننده هوا بر کاهش آلودگی تاثیر دارد؟

بسیاری از تصفیه کننده‌های هوا دارای فیلترهایی هستند که ذرات معلق در هوا را پس از عبور در خود نگاه داشته و هوای تمیز و پاک را مجدداً به فضا پرتاب می‌کنند. معمولاً دستگاه تصفیه کننده هوا یا دستگاه‌های بخور دارای سیستم تولید یون‌های منفی یا یونیزاسیون هستند که به کارکرد بهتر فیلترهای تصفیه کننده کمک قابل توجهی می‌نماید.

یونیزاسیون در دستگاه بخور و دستگاه تصفیه کننده هوا چگونه عمل می‌کند

هنگامی که سیستم یونیزه اسیون هوا در تصفیه کننده یا دستگاه مرطوب کننده هوا روشن باشد، ولتاژی به شبکه سوزنی شکل که در مسیر تخلیه هوا یا بخار، دستگاه بخور قرار دارد ارسال و مولکول‌های هوا در برخورد با الکترون‌ها یونیزه شده و یون‌های منفی به مولکول‌ها متصل می‌گردند و مولکول‌های هوا یا بخار خارج شده از دستگاه بخور یا تصفیه کننده هوا یونیزه می‌گردد، این مولکول‌های یونیزه شده در برخورد با ذرات معلق در هوا، گرد و غبار، دود سیگار و آلودگی‌های معلق در هوا تشکیل ذرات بزرگتر و سنگین‌تری را می‌دهد و این ذرات سنگین یا در کف محل به زمین می‌نشیند و یا در دستگاه تصفیه هوا توسط فیلترها به دام می‌افتند.

یونیزه اسیون هوا به کاهش ذرات معلق و آلودگی هوا کمک نموده و در نتیجه تنفس بهتر و هوای سالمتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر شما در منزل یا محل کار خود از تصفیه کننده هوا یا دستگاه بخور که قابلیت یونیزه اسیون داشته باشد استفاده می نمایید، مطمئن باشید که هوای سالم‌تری تنفس خواهید کرد و گرد و غبار کمتری در هوا خواهد بود.

تاثیر یون منفی بر بدن چگونه است؟

نکته قابل توجه در استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا عمر مفید فیلترها است. دقت داشته باشید که اگر فیلتر کارایی خود را از دست داده باشد و عمر مفید آن به اتمام رسیده ‌باشد، آلودگی‌ها از فیلتر عبور کرده و مجدداً به هوا پرتاب می‌شوند.

یون های منفی در محیط اطراف ما به صورت طبیعی وجود دارند، تحقیقات نشان داده است هوای اطراف آبشارها، اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها و کوهستان دارای یون های منفی بسیار‌ی هستند. البته یون‌های مثبت هم در فرش‌ها، پارچه‌، سطح سطوح و دیوارها وجود دارند.

بسیاری از مردم معتقدند که یون‌های منفی به افزایش سلامتی بدن کمک نموده و فایده آن‌ها بسیار بیشتر از یون‌های مثبت است، البته این موضوع هنوز رسما تایید نگردیده است.

توصیه ما به شما استفاده از دستگاه بخور و تصفیه کننده هوا مجهز به یونیزه اسیون برای افزایش سلامتی خود و خانواده است.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.