تب سنج برای نوازد و کودک

تب سنج برای اندازه‌گیری دمای بدن نوزاد و کودک ابزاری بسیار ضروری می‌باشد. این وسیله یکی از مهم‌ترین تجهیزات پزشکی برای تشخیص بیماری یا عفونت در کودکان به شمار می‌آید.

تب در کودکان را نباید نادیده گرفت، لازم به ذکر است که دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد باعث تشنج در کودکان می‌شود. بی‌توجهی به دمای بالای بدن کودک، ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای کودک به دنبال داشته باشد.

برای اندازه‌گیری دمای بدن کودک بهتر است از روش اندازه‌گیری زیر بغل استفاده کنید، چنانچه دمای بدن او بالاتر از ۳۷.۲ درجه سانتی‌گراد باشد باید از طریق مقعد دمای بدن او را اندازه‌گیری کنید. زیرا این روش از دقت بالاتری برخوردار می‌باشد.

در صورتی که درجه دمای بدن کودک شما بالای ۳۸ درجه سانتی‌گراد باشد باید به پزشک مراجعه نمایید.

انواع تب سنج برای اندازه گیری دمای بدن

تب سنج دارای انواع مختلفی می‌باشد و هر کدام برای رده‌های سنی متفاوتی مناسب و پرکاربرد هستند. در واقع روش‌های کاربرد با توجه به محل استفاده و نوع دماسنج متفاوت هستند.

خرید اینترنتی انواع تب سنج دیجیتال با بهترین قیمت

تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی بهترین وسیله اندازه‌گیری دمای بدن برای سال اول تولد کودک می‌باشد. این وسیله از دقت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از آن نیز کاملا ساده و راحت می‌باشد.

همچنین قیمت بسیار مناسبی دارد. این نوع دماسنج دارای صفحه نمایش ال سی دی جهت خواندن مقدار دما است و دارای یک آلارم اعلان هشدار با ایجاد صدا در آن تعبیه شده.

بنابراین نیازی به چک کردن ساعت خود برای اندازه‌گیری دما ندارید. به طور کلی تب سنج های دیجیتال را می‌توان با روش‌های غیر تماسی، مقعدی، دهانی و زیر بغلی برای اندازه‌گیری دمای بدن به کار برد.

تب سنج دیجیتال

تب سنج دیجیتال پستانکی

تب سنج دیجیتال پستانکی بیشتر برای کودکان نوپا و زیر دو سال که پستانک مى‌‌خورند مناسب و پرکاربرد می‌باشد. برای اندازه‌گیری دما توسط این نوع دماسنج بهتر است کودک آن را بدون حرکت به اطراف به مدت سه دقیقه در دهان نگاه دارد.

لازم به ذکر است که این نوع دماسنج‌ها دمای بدن را پایین‌تر نشان می‌دهند و پزشکان توصیه می‌کنند سه دهم درجه سانتی‌گراد به دماى نمایش داده شده اضافه کنید.

تب سنج جیوه‌ای یا شیشه ای

دماسنج جیوه‌ای یا شیشه‌ای به دلیل اینکه احتمال شکستن آن وجود دارد و خطر مسمومیت را به دنبال خواهد داشت، امروزه توسط پزشکان توصیه نمی‌شود.

تب سنج جیوه‌ای یا شیشه‌ای

تب سنج درون گوشی

تب‌سنج درون گوشی برای سال‌های اول تولد کودک مناسب نیست. به دلیل اینکه باید درون گوش قرار بگیرید و از طرفی گوش کودک به دلیل کوچکی و پیچ و خم زیاد مانع از اندازه‌گیری دقیق تب می‌شود. در حالت کلی این نوع دماسنج برای نوزادان کمتر از سه ماهه توصیه نمی‌شود.

یکی دیگر از انواع دماسنج‌ها نوار درجه حرارت است که حاوی کریستال مایع هستند با تغییر رنگ درجه حرارت را نشان مى‌دهند. این نوع دماسنج از دقت بسیار بالایی برخوردار نیست و برای اندازه‌گیری دمای بدن کودک پیشنهاد نمی‌شود.

دماسنج نواری نیز که با قرار دادن بر روی پیشانی دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند به دلیل اینکه دقت پایینی دارد کمتر مورد استقبال قرار گرفته.

تب سنج نواری

برای بچه‌های بین سه تا چهار سال، بهترین روش اندازه‌گیری دمای بدن آن‌ها استفاده از تب سنج دیجیتال به روش مقعدی یا گوش می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از این دستگاه به روش زیربغلی نیز استفاده کنید. البته همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، این نوع روش اندازه‌گیری دما از دقت کمتری نسبت به سایر روش‌‌ها برخوردار می‌باشد.

برای کودکان چهار سال و بالاتر می‌توانید از تب سنج دیجیتال به روش دهانی استفاده نمایید. برای بزرگسالان و نوجوانان نیز تب‌سنج‌های دهانی گزینه مناسبی هستند.

استفاده از این دستگاه کار اصلا سختی نیست و به راحتی می توان از آن استفاده کرد، اما در صورتی‌که درباره نحوه استفاده از تب سنج دیجیتالی اطلاعاتی میخواهید به وبلاگ ما مراجعه کنید تا مقالات متنوعی که برای تب سنج و موضوعات مرتبط با آن تهیه شده را ببینید و بخوانید.

تب سنج نوزاد چی بخرم

این سوالی است که همواره از کارشناسان بخش فروش شهر سلامت پرسیده می شود. پاسخ به این سوال با توجه به وضعیت فعلی بازار بسیار سخت است. اما ما می توانیم به شما چند پیشنهاد بدهیم تا بتوانید انتخاب بهتری بنمایید.

اگر به دنبال دماسنج دیجیتالی فوق دقیق برای اندازه گیری دمای نوزاد خود بدون تماس هستید ما به شما می توانیم انواع تب سنج دیجیتالی امسیگ ، بیورر و رزمکس را پیشنهاد کنیم.

تب سنج دیجیتالی امسیک مدل ct 95 با توجه به قیمت و خدمات پس از فروش امسیگ پیشنهاد اول ما است و بعد از آن دماسنج دیجیتالی رزمکس مدل HC700 که مدتی است بسیار نایاب شده و البته انواع تب سنج های بیور که کیفیت قابل قبولی دارند. این محصولات می توانند خواسته های شما را قطعا پوشش دهند .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.