آشنایی با انواع تردمیل خانگی و باشگاهی

انواع تردمیل در گونه های مختلفی وجود دارند که شامل تردمیل های خانگی، باشگاهی، چندکاره، موتوردار و بدون موتور، آبی و تردمیل با شیب برقی و بدون شیب برقی وجود دارند.

با رشد فناوری و تکنولوژی های جدید در حوزه ورزش، ابزارهای گوناگون و دستگاه های ورزشی متفاوتی تولید می شوند که تردمیل ها نیز جزو این دسته هستند.

به صورت کلی، تردمیل ها دارای کاربرد و مشخصات و ویژگی های خاصی می باشند که در ساخت و نحوه عملکرد، نکاتی را در نظر می گیرند. امروزه که بسیاری از افراد وقت کافی برای ورزش ندارند و درگیر زندگی ماشینی هستند، استفاده از این وسیله ورزشی جایگزین مناسبی، برای فعالیت در خانه یا محل سکونت می باشد.

انواع تردمیل ها از آن جهت اهمیت دارند که اولا امکانات زیادی را دارند، ثانیا در خانه یا محل های کوچک قابل استفاده هستند.

با داشتن تردمیل دیگر نگران محل ورزش و فضای مناسب و مکان مشخص نباشید. از انواع تردمیل ها می توان به تردمیل های خانگی اشاره کرده که بسیار ساده بوده و می توانید روی آن ها پیاده روی کرده و یا با سرعت مشخصی بدوید.

تردمیل های خانگی طرفداران بسیار زیادی دارند، زیرا همان طور که گفتیم به علت نامناسب بودن شرایط اقتصادی و آلودگی هوا و محیط و مشکلات متفاوت دیگر، با داشتن این وسیله ورزشی می توانید به راحتی به فعالیت ورزشی خود بپردازید. تردمیل های باشگاهی که جزو مهم ترین انواع تردمیل ها هستند، امکانات بیشتری نسبت به مدل های ساده و معمولی دارند.

خرید اینترنتی انواع تردمیل خانگی و باشگاهی با بهترین قیمت

مدل باشگاهی نسبت به مدل خانگی گران تر می باشد ولی کاربرد و عملکرد بیشتری دارد. یکی از اصلی ترین دستگاه های باشگاه های بدنسازی که در قسمت هوازی استفاده می گردد، تردمیل می باشد.

تردمیل ها مناسب برای کاهش وزن، بالا بردن استقامت، گرم کردن بدن و عضله سازی هستند که بسیاری از افراد با استفاده از این دستگاه ها در راستای اهدافشان تلاش می کنند. ویژگی اصلی تردمیل های باشگاهی برخورداری از موتور و سیستم پیشرفته و قوی می باشد که برای فعالیت های مختلف تعبیه شده است. این دستگاه ها با داشتن قابلیت تنظیم سرعت و نوع پیاده روی و ورزش مد نظر، همواره مورد توجه ورزشکاران بوده است.

created by tawatchai07 – www.freepik.com

اصلی ترین تفاوت تردمیل خانگی و باشگاهی مربوط به میزان قوی بودن موتور آن ها می باشد. البته گفتنی است که برخی از انواع تردمیل های باشگاهی دارای لوازم جانبی متنوعی همچون دستگاه ماساژور ، چرخش کمر یا مسگری و برخورداری از وزنه های سبک در حد ۱ تا ۳ کیلو می باشند که بسیار مفید می باشند.

مزایای انواع تردمیل و نکات مربوط به آن

در این قسمت به بررسی برخی مزایای انواع تردمیل می پردازیم و نکاتی را بیان می کنیم:

  • سبک بودن و اقتصادی بودن تردمیل های خانگی
  • چندکاره بودن و داشتن امکانات مختلف تردمیل باشگاهی

به طور کلی تردمیل ها مزایای زیادی دارند که در این قسمت تا حدودی به آن ها اشاره می شود. تردمیل های خانگی، معمولا مصرف برق بالایی ندارند و مقرون به صرفه هستند.

همچنین از نظر فنی نیز ساختار ساده ای داشته و وزن کمی دارند. البته گفتنی است که معایبی نیز دارند که یکی از آن ها نداشتن امکانات پیشرفته در این سیستم ها می باشد. البته تردمیل های خانگی ای هم در بازار هستند که هم برای باشگاه ها و هم برای استفاده در منزل مناسب هستند و برای کسانی که حرفه ای ورزش می کنند، این دستگاه ها بهتر از نمونه های معمولی می باشند.

تردمیل های باشگاهی تفاوت های زیادی با نوع خانگی دارند. در این دستگاه ها برنامه های متفاوت ورزشی، همچنین در برخی از دستگاه ها صفحه نمایش LCD تعبیه شده است که کاربر می تواند علاوه بر تنظیمات ورزشی، سرگرمی های تصویری نیز نمایش داده می شود. این تردمیل ها که به صورت گسترده در باشگاه ها و مراکز ورزشی وجود دارند، از امکانات مختلفی برخوردارند.

برای مثال امکان داشتن شاسی و دویدن روی صفحه تردمیل باشگاهی برای ورزشکاران وجود دارد. دارای صفحات لمسی و رنگی مجهزی هستند که تنظیم سرعت پیاده روی یا دویدن، تنظیمات مربوط به اینترنت و استفاده از فضای مجازی و داشتن قدرت فنی بالا از جمله ویژگی های انواع تردمیل های باشگاهی می باشد.

یکی از اصلی ترین خصوصیات تردمیل باشگاهی چند کاره یا همه کاره بودن آن ها می باشد.

داشتن شاسی و بدنه و تسمه بیشتر از اندازه استاندارد باعث شده است که این تردمیل ها، وزن های سنگین تا حدود ۱۲۰ الی ۱۸۰ کیلوگرم را تحمل کنند که همین ویژگی موجب شده است که بسیاری از فعالیت های مختلف ورزشی را توسط آن ها انجام دهیم.

Music photo created by pressfoto – www.freepik.com

انواع تردمیل های باشگاهی، از امکانات خوبی جهت ورزش برخوردار هستند.

البته تردمیل های باشگاهی معایبی نیز دارند. اولا سایز و اندازه آن ها بزرگ می باشد و مخصوص سالن های ورزشی می باشند. همچنین چون از امکانات بیشتری برخوردارند و جنس و کیفیت متفاوتی نسبت به انواع تردمیل های ساده دارند، از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

تقسیم بندی انواع تردمیل از نظر ساختار و شکل

از نظر ساختار و شکل تردمیل ها به صورت زیر هستند:

  • تردمیل های تاشو
  • تردمیل های با شیب بالا
  • تردمیل های میزدار

به طور کلی تردمیل های تاشو قابلیت جابه جایی داشته و نسبت به سایر تردمیل ها سبک هستند و می توان آن ها را به سادگی جمع کرد.

همچنین از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه هستند. البته برخی معایب مانند عدم پایداری و مقاومت به علت داشتن موتورهای کوچک را نیز دارند. تردمیل های با شیب بالا بر اساس شیب تنظیم شده اند و مناسب کسانی هستند که وقت کافی جهت فعالیت ندارند.

از ویژگی های این نوع دستگاه ها می توان به کالری سوزی بهتر در زمان اندک، فشار نیاوردن به بدن به علت داشتن شیب مناسب و داشتن امکانات بیشتر اشاره کرد.

از معایب این نوع دستگاه ها می توان به طول کوتاه آن ها اشاره کرد. طول کم آن ها باعث می شود که به راحتی عمل پیاده روی و دویدن صورت نگیرد. تردمیل های میزدار نیز که امکانات زیادی دارند و استفاده از آن ها ساده می باشد.

در این نوع تردمیل ها می توانید ارتفاع و اندازه را تنظیم کرده و از فشار روی شانه ها و دست ها بکاهید. البته برخی معایب نیز دارند. برخی خصوصیات و امکانات سایر انواع تردمیل ها را ندارند و فضای کمی برای فعالیت دارند.

منبع : fixsport

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

استفاده از تردمیلتردمیلکاهش وزنکنترل سلامتیلوازم ورزشیمزایای تردمیلورزش در منزلورزش کردنورزش‌های هوازی
نظر (0)
ثبت نظر