تمرین با اسکی فضایی و کمک به لاغری شکم و پهلو

اسکی فضایی

آیا تا به حال این اتفاق برای شما هم پیش آمده است که در یک باشگاه به ورزش با دستگاه اسکی فضایی بپردازید. اما به هدف خود یعنی لاغری شکم به دلیل نبود برنامه‌ای منظم نرسید؟ اگر شما به دنبال برنامه‌ای مفید و سالم برای هدف مورد نظرتان یعنی لاغری شکم هستید، دقیقا مقاله مناسبی را انتخاب کرده‌اید، که کمک‌های ویژه‌ای به شما برای ترتیب دادن این برنامه خواهد کرد. این مقاله دارای سه سطح تمرین با اسکی فضایی یا الپتیکال برای افراد مبتدی، متوسط و پیشرفته می‌باشد.

تمری با اسکی فضایی و تاثیرات آن بر بدن

از دسته دستگاه‌هایی که خیلی کم سلامتی شما را تهدید می‌کند، می‌توان به استفاده از دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال اشاره کرد که آسیب‌های احتمالی را برای بدن شما کاهش می‌دهد، شما می‌توانید این ورزش را به جز باشگاه، در خانه هم انجام دهید، چرا که این ورزش بسیار برای بدن شما موثر بوده و همچنین هیچگونه فشاری به زانو و مفصل‌های شما وارد نمی‌کند.

به یاد داشته باشید قبل از شروع این ورزش با نرمش‌هایی همچون طناب زدن، بدن خود را گرم کنید و بعد از اتمام تمرین‌هایتان با حرکت‌های کششی بدن خودتان را سرد کنید، برای اینکه بدنتان سلامت خود را حفظ کند باید بدن را گرم نگه دارید. در تمرین با اسکی فضایی شما به چالش کشیده می‌شوید، چرا که با تغییر کردن مقاومت بدن، به طور جدی نفس نفس می‌زنید و نفستان ار کنترل شما خارج می‌شود و این موضوع باعث می‌شود جریان خون در رگ‌هایتان به سرعت جاری شود.

۲۰ دقیقه تمرین برنامه HIT

در این تمرینات ضربان قلب شما به شدت بالا می‌رود و چربی‌های بیشتری را می‌سوزانید، تفاوتی ندارد که هدف از تمرین کردن شما چه باشد، از طریق تردمیل و یا دستگاه الپتیکال شما می‌توانید، چربی‌های قابل توجهی را بسوزانید و به هدف مورد نظر خود دست بیابید.

تمرین‌های شما روی دستگاه الپتیکال به این شرح است، شما باید ۲۰ ثانیه تمرین فشرده و سخت را انجام بدهید و بعد تمرین‌های سبک‌تر را طی ۱۰ ثانیه به انجام برسانید از هیچگونه تمرینی سرباز نزنید و تمام تمرین‌ها را به صورت منظم و کامل انجام دهید.

تمرین برنامه شیب کوهستانی

چنانچه میل دارید که برنامه‌ای منظم، سالم و چربی سوز داشته باشید از پیشنهادهای ما نهایت استفاده را ببرید از جمله پیشنهاداتی که برای شما داریم شیب کوهستانی، است که روی دستگاه اسکی فضایی قرار دارد، شما در این نوع برنامه احساس می‌کنید که از شیب یک کوهستان بالا می‌روید زیرا این نوع شیب در دستگاه اسکی فضایی شبیه سازی از یک شیب کوهستانی است.

بخاطر داشته باشید که با اتمام سه دقیقه ورزش کردن بر روی شیب و مقاومت دستگاه تغییر می‌کند ولی شما هیچ شکی نداشته باشید که بعد از انجام این تمرین در روز بعدی احساس لذت و شادابی خواهید کرد، همچنین بعد از مدتی تمرین با دستگاه الپتیکال فرم زیبایی برای پاهایتان به وجود می‌آید.

تمرین برنامه چربی سوزی همراه با عضله سازی

در تمرینات اسکی فضایی تمام تمرکز شما بر روی رکاب زدن در دقیقه است، شما بایستی شیب دستگاه را روی ۵ تنظیم نموده و در سه مرحله مقاومت این دستگاه را تغییر دهید.

شما برای افزایش استقامت خود بایستی مدت زمان تمرین را افزایش دهید و پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که زمان پدال زدن روی اسکی را به ۳۰ دقیقه افزایش دهید و باز هم شیب را روی ٪۵ قرار دهید و تغییری در این مدت زمان ندهید.

تمرین برای افزایش استقامت بدن

این برنامه دارای سه مرحله است و با هدف افزایش مقاومت اسکی فضایی انجام شده است، با افزایش و کاهش قدرت دستگاه، بدن خود را به چالش بکشید و بعد از تمام شدن هر مرحله مقاومت این دستگاه را به صفر برسانید، تایم کمی را برای استراحت قرار داده، سپس مرحله بعدی تمرینات را آغاز کنید.

تمرین معکوس

در این تمرین، اینکه به جلو و یا عقب پدال بزنید مهم خواهد بود و شما حداقل باید ۲۵ دقیقه وقت آزاد داشته باشید و بعد از گرم کردن بدن، به برنامه اصلی و مهم بر روی این دستگاه بروید، به سمت جلو و بعد معکوس آن پدال بزنید و سپس به استراحت و سرد کردن بدن خود بپردازید. به یاد داشته باشید پدال زدن به سمت عقب برای شما کار سختی است و ما به شما این پیشنهاد را می‌کنیم که برای پدال زدن به سمت عقب از دست‌های خود استفاده کنید.

در این نوع ورزش برای هر تمرینی که انجام می‌دهید ۱دقیقه زمان گذاشته شده است و در آغاز با تمرینات سخت و فشرده با تکان دادن دست‌ها روی اسکی فضایی، بالا تنه خود را درگیر کرده و کم کم به صورت تدریجی به سراغ عضلات پایین تنه خود بروید.

بهتر است مقاومت دستگاه را روی عددی تنظیم کنید که تکان دادن دسته‌های دستگاه، برایتان چالشی روی بدنتان ایجاد کند و عضلات بالاتنه‌تان به خوبی درگیر شود. شما می‌توانید برای بخش گرم کردن بدن خود، به هر دو سمت پدال بزنید تا بدن شما به این امر عادت کند و آمادگی لازم برای حرکات سخت تر را پیدا کند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

اسکی فضاییالپتیکالتمرینات ورزشیچربی سوزیلاغری ساق پا و رانلاغری شکمورزش کردن
نظر (0)
ثبت نظر