راهنمای خرید بهترین سشوار در بازار

نکات تخصصی در مورد نحوه انتخاب بهترین سشوار برای شما، از جمله ویژگی‌هایی که باید به دنبال آن باشید و چقدر هزینه کنید.

بهترین سشوارها خانگی یا حرفه‌ای، محصولاتی که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد که موها را سریع، بی‌سر و صدا و بدون آسیب رساندن خشک کنید. اما اگر بدون کسب اطلاعات کافی اقدام به خرید کردید ریسک بزرگی می‌باشد که برای انتخاب سشوار خود کرده‌اید و احتمال خرید یک وسیله ناکارآمد و بی استفاده را دارید.

سشوارهای ضعیف، پر سر و صدا هستند و ممکن است موهای شما را پر از الکتریسیته ساکن کنند که این موارد برای محصولاتی که مرتباً از آن استفاده می‌کنید ایده آل نیست و ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب‌های جدی از جمله:

  • خشکی موها
  • خشکی سطح پوست سر و شوره سر
  • موخوره و ترک خوردن موها
  • ریزش شدید مو
  • شکنندگی و خورد شدن موهای بلند
  • آسیب رسیدن به ریشه موها شود.

در ادامه این مطلب، کلیدی‌ترین گزینه‌ها و جوانب مثبت و منفی آن‌ها و نحوه تصمیم گیری درست برای یک انتخاب مناسب برای خرید سشوار را برای شما توضیح خواهیم داد.

آیا از قبل نوع سشوار خود را انتخاب کرده‌اید؟

بهترین گزینه‌های تست سشوار را مرور کنید.

سشوارهای ارزان قیمت!

امروزه در بازار سشوارهایی با قیمت ارزان قابل خرید می‌باشد که قیمت آن‌ها مابین دویست تا پانصد هزار تومان هستند. حتی اگر این محصولات ظاهری مضحک و خنده‌دار نداشته باشند، دلیل بر خوب بودن سشوار نمی‌باشد.

حتی ابتدایی‌ترین سشوارها هنوز هم دارای انتخاب تنظیمات گرما و جریان هوا و همچنین دارای چند سری هستند که معمولاً یک نازل کنسانتره و دیفیوزر را دارا می‌باشند. این قبیل محصولات دارای مزایایی همچون ارزانی و ساده بودن برای استفاده می‌باشند ولی دارای معایبی همچون تولید الکتریسیته ساکن، محدودیت ایجاد مدل‌های مختلف برای موها و صدای بیش از حد می‌باشد.

اگر برای یک سشوار حرفه‌ای سرمایه گذاری می‌کنید، می‌توانید انتظار سری‌ها و کارکردهای بیشتری را داشته باشید که به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از سبک‌ها، بدون آسیب رسیدن به موها را ایجاد کنید. که این اتصالات عبارتند از نازل‌های کنسانتره (سری‌های متمرکز کننده) و دیفیوزر، یک سشوار با سبک حرفه‌ای باید طیف خوبی از تنظیمات دما و جریان هوا را ارائه دهد، از جمله یک “کلید باد خنک” که باعث کاهش سریع دما و کمک به تنظیم مو می‌شود.

در کنار اصول اولیه، یک سشوار حرفه‌ای ممکن است دارای فناوری یونی، نازل‌های سرامیک یا فن آوری تغذیه (کراتینه)، کنترل لمسی و وات بالاتر باشد. همچنین ممکن است دارای قطعات اضافه مانند فیلتر ورودی هوای جایگزین باشد. این سشوارها دارای مزایا و معایبی نیز هستند که از جمله مزایای آن می‌توان به سری‌های مختلف برای حالت دهی موها و دکمه‌های باد ولرم و سرد برای حالت دهی سریع و تولید یون منفی برای جلوگیری از تولید الکتریسیته ساکن و … اشاره کرد. و از معایب آن گرانی محصول می‌باشد.

بهترین قدرت سشوار چقدر باید باشد؟

هرچه وات بالاتر باشد، گرمای سشوار نیز بیشتر خواهد شد و سریع‌تر قادر خواهید بود موهای خود را خشک کنید. برای اکثر افراد، قدرت بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ وات خوب خواهد بود. با این حال، حتی مدل‌های ارزان قیمت این روزها می‌توانند قدرت ۲۰۰۰ وات یا بیشتر داشته باشند و برخی از مدل‌های حرفه‌ای به اندازه ۳۰۰۰ وات هستند.

در این میان مدل‌های کم وزن نیز در دسترس هستند که بیشتر با هدف مسافرتی تولید و عرضه می‌گردند.

اگر موهای شما بلند است، یا قصد طراحی موهایی با یک طراحی پیچیده را دارید و یا ممکن است شغل شما باعث شود که مدتی طولانی سشوار را نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که مدلی را انتخاب کنید که بازوی شما بعد از چند دقیقه احساس خستگی و درد نکند.

بهترین و حرفه‌ای‌ترین سشوارها وزنی مابین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم را دارا می‌باشد ولی گاهی اوقات بعضی از برندها و مارک‌ها با همین وات به وزنی تا حدود دو برابر وزنِ خوب و مناسب هم می‌رسد. اگر سشوار سبک باشد، کارایی آن بیشتر و استفاده مدام از آن خسته کننده نخواهد بود.

بهترین سشوار برای انواع مختلف موها کدام است؟

موی صاف

به دنبال محصولی باشید که به اندازه کافی سبک باشد چون به دلیل استفاده طولانی از بالای فرق سر، در دست‌ها و کتف‌ها احساس خستگی خواهید کرد، بنابراین می‌توانید با دمیدن گرما در طول موهایتان، از ریشه‌ها تا انتها، یک دسته موی صاف و بی نقص ایجاد کنید. عملکرد یونی برای ایجاد کردن موهای براق و صاف مناسب است. زیرا باعث جلوگیری از تولید الکتریسیته ساکن شده و اصطلاحاً از فرار ریز موها جلوگیری خواهد کرد.

موی مجعد

موهای مجعد اغلب اگر به طور طبیعی خشک شوند کاملا قابل تشخیص هستند و صاف نیستند. برای صاف کردن موها و حالت پذیری بهتر هنگام استفاده از سشوار، مواردی را انتخاب کنید که بتواند موها را به آرامی و با دقت خشک کند. رتبه بندی‌هایی را برای سشوار جستجو کنید که در آن تنظیمات دمای پایین هم عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر ترجیح می‌دهید اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی خشک شود و حالت مجعد خود را حفظ کند، به دنبال محصولی باشید که در تنظیمات خود بتواند با سرعت بالا خشک کند. استفاده از دیفیوزر راهی مناسب است، که به آهستگی برای به‌دست آوردن فرهای حجمی توصیه می‌گردد.

موهای فردار

سشوار را با یک سری متمرکز کننده بسیار باریک انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید موهای خود را در چند بخش خشک کنید، بدون اینکه به قسمت‌های دیگری که خشک شده و حالت گرفته صدمه‌ای وارد کند. از استفاده بیش از حد سشوار برای موهای خود، خودداری کنید و محصولی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد موها را به آرامی و با دقت خشک کنید. عملکرد یونی برای موهای مجعد مناسب است. زیرا باعث جلوگیری از تولید الکتریسیته ساکن شده و از وز شدن موها جلوگیری خواهد کرد.

موهای پرپشت

سشواری با یک سری متمرکز کننده باریک انتخاب کنید تا گرمای سشوار تا ریشه مو نفوذ کند، که به مو جلوه و درخشندگی خاص می‌بخشد. خشک کردن موها در دمای پایین برای موهای ریز بهتر است، زیرا نسبت به موهای درشت‌تر از شکنندگی و آسیب پذیری بالاتری برخوردار است.

گرما بیش از حد و طولانی مدت باعث آسیب می‌شود، زیرا رطوبت مو را از بین می‌برد و هرچه گرما بیشتر باشد، باعث از بین رفتن رطوبت بیشتری می‌شود. در صورت امکان، موهای خود را روی تنظیمات گرما و سرعت کم خشک کنید و از نگه داشتن ممتد سشوار در برابر مو خودداری کنید.

کدام ویژگی‌های دیگر سشوار را باید در نظر بگیرم؟

فناوری کراتینه

این کار به منظور محافظت از درخشش و محافظت از مو در برابر یخ زدگی و آسیب ایجاد شده است.

سری متمرکز کننده

یک سری باریک که به صورت استاندارد طراحی گردیده است. این نازل هم جریان هوا و هم گرما را متمرکز می‌کند. جهت اضافه کردن حجم آن را به سمت ریشه‌های موها هدایت کنید، اما آن را مرتباً حرکت دهید تا از آسیب دیدن موها جلوگیری شود. برخی از جریان‌های هوا با یک نازل کنسانتره خیلی گرم می‌شوند، بنابراین ممکن است نیاز به استفاده از گرمای کمتری داشته باشید.

دکمه باد سرد

موهای خنک حالت خود را بهتر نگه می‌دارند، بنابراین از این ویژگی استفاده کنید تا به سرعت دمای هوا داخل موها کاهش یابد و حالت موهای خود را حفظ کنید. برای عملکرد بیشتر دکمه باد سرد باید به طور مداوم تحت فشار قرار گیرند و برخی از آن‌ها می‌توانند کمی ضعیف بوده و باعث خرابی آن دکمه شود.

دیفیوزر

برآمدگی‌های روی یک سری بخش‌هایی از موهای شما را نگه می‌دارد تا بتوانید به ریشه موها حجم دهید. دیفیوزر همچنین شدت جریان هوا را کاهش می‌دهد، که به موها حالت فر را می‌دهد. خشک کردن موهای شما با استفاده از دیفیوزر طول می‌کشد، که می‌تواند برای استفاده روزمره کمی زمان بر باشد. ولی در هیچ شرایطی به موها آسیب نمی‌رسد.

حلقه آویز

حلقه‌ای در بالای کابل برق است که برای خنک کردن سشوار مفید است.

فن آوری تغذیه

این فن آوری برای جلوگیری از چرب شدن موها و ایجاد الکتریسیته ساکن است که به اصطلاح باعث فرار موها می‌شود و برای کسانی که به صورت طولانی مدت روی سر خود از پوشش استفاده می‌کنند بسیار کاربردی و لازم می‌باشد که از ایجاد مو خوره و ریزش جلوگیری می‌کند.

سیم برق

اگر دوست دارید سشوارتان را به سبک و روش مورد نظر خود استفاده کنید، به دنبال یک سیم برق بلند باشید. سیم‌های برق از دو متر تا بیش از سه متر هستند. هرگز کابل را در اطراف سشوار خود برای نگهداری قرار ندهید. زیرا این امر می‌تواند به سیم کشی داخلی آسیب برساند و خطر آتش سوزی را ایجاد کند. برخی از سشوارها بند محافظ و قفل سیم دارند.

ورودی هوای قابل جابجایی

بیشتر سشوارها دارای درپوش انتهایی با قابلیت باز شدن هستند که بعضی از آن‌ها دارای فیلتر نیز می‌باشد که گرد و غبار را به خود جلب می‌کند و از کشیده شدن موها در داخل موتور جلوگیری می‌کند. این فیلترها باید به طور مرتب تمیز شود تا از جمع شدن مواد زائد، گرد وغبار و موها که باعث کاهش جریان هوا می‌شود جلوگیری شود که می‌تواند باعث گرم شدن موتور سشوار شود. این امر به‌ویژه در صورت استفاده زیاد از محصولات یک گزینه بسیار مهم است.

کلیدها

دو نوع اساسی وجود دارد. کلید‌های کشویی و غلطکی. سوئیچ‌های کشویی در دسته قرار می‌گیرند که در صورت سفت بودن، باعث عدم حرکت دکمه‌ها واز کار افتادن آن‌ها می‌شود و در مجموع استفاده از آن‌ها دشوار است. کلید‌های غلطکی در هنگام فشار آوردن به انتهای برجسته آن، فعال می‌شود. این نوع کلیدها بسیار کارایی آسانی دارند، اما می‌توانید به‌طور تصادفی فعال گردد و ناخواسته به طور غیر منتظره گرما و سرعت خشک شدن را تغییر می‌دهد.

فناوری تورمالین (تولید یون منفی)

شامل تولید یون‌های منفی و با هدف سرعت بخشیدن به روند خشک شدن و کاهش اصطکاک و استاتیک است.

آیا به عملکرد یونی نیاز دارم؟

شاید بارها و بارها از فناوری یونی با سشوار مواجه شده باشید. فن آوری یونی، مو را با استفاده از یون‌هایی با بار منفی، که با عبور هوا از جریان الکتریکی ایجاد می‌شود، قرار می‌دهد. عملکرد یونی می‌تواند یکی از ویژگی‌های ثابت سشوار به‌خصوص یک سشوار حرفه‌ای باشد و یا با یک دکمه روشن و خاموش شود. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که یک عملکرد یونی از مو محافظت می‌کند، باعث می‌شود که فرسودگی و آسیب پذیری موها را کاهش دهد، درخشش موها را بهبود می‌بخشد و استاتیک را از بین می‌برد.

علائم میکروسکوپی در آزمایشات اثبات شده که با استفاده از یک تنظیم یونی آسیب مو ناشی از خشک شدن در دماهای بالا و سرعت باد کاهش می‌یابد. بنابراین اگر دوست دارید موهای خود را سریع خشک کنید، ما یک سشوار با عملکرد یونی را توصیه می‌کنیم. با این حال، اگر شما به طور کلی موهای خود را با قدرت و سرعت کم خشک می‌کنید، این امر در به حداقل رساندن آسیب مو نیز موثر است.

تصاویر زیر را نشان می‌دهد:

از موهای چپ ، نرمال. موها پس از ۱۰۰ ثانیه خشک کردن با حداکثر گرما و سرعت بدون عملکرد یونی؛ موها بعد از ۱۰۰ ثانیه خشک کردن با حداکثر گرما و سرعت با عملکرد یونی

انتخاب بهترین سشوارها

آزمایشات سشوار ثابت کرده است که شما همیشه نمی‌‌توانید به یک نام تجاری بزرگ اعتماد کنید و با پرداخت هزینه بیشتر، همیشه مدل بهتری از یک محصول نصیب شما نمی‌گیرد. در نتیجه با مطالعه و تصمیم درست همیشه می‌توانید محصولی کارآمد تهیه نمایید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

بهترین سشوارسشوارسلامت موکراتین مومراقبت از مو
نظر (0)
ثبت نظر