۱۰ شرکت برتر تجهیزات پزشکی جهان در سال ۲۰۲۲ چه کسانی هستند؟

در این مطلب به بررسی ۱۰ برند برتر تولید کننده تجهیزات پزشکی در جهان به روایت خانم هانا برک ( منبع مقاله در انتها ذکر شده است ) خواهیم پرداخت . اکثر برندهای نام برده برای مصرف کنندگان حتی فعالان حوزه فروش تجهیزات پزشکی آشنا نیست . علت این امر را میتوان  در تحریم ها ، قیمت بالای محصولات برندهای معتبر و عدم تناسب  قیمت با درآمد خانواده های ایرانی و از همه مهمتر در واردات کالاهای چینی تحت لیسانس یا متفرقه به کشور دانست .   میتوان ادعا کرد بسیاری از محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی علی رغم ادعای اروپای بودن ، در چین و از برند های متفرقه هستند که با قیمت های گزاف به مصرف کنندگان عرضه میگردند .

بررسی بازار

در سال ۲۰۲۱، بازار جهانی تجهیزات پزشکی به ارزشی نزدیک به ۴۸۸٫۹۸ میلیارد دلار رسید و احتمالاً تا سال ۲۰۲۹ به رقم قابل توجه ۷۱۸٫۹۲ میلیارد دلار خواهد رسید. علت این امر میتوان در شیوع روز افزون بیماری های مزمن و تاکید فزاینده ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای تشخیص و درمان زودهنگام بیماری ها و تغییر در سبک زندگی دانست. رشد دانش پزشکی و تعداد فزاینده ای از بیمارانی  که میخواهند تحت روش های تشخیصی و جراحی قرار گیرند،  شرکت ها را به بهبود ، توسعه و ایجاد پیشرفت های نوآورانه پزشکی تشویق نموده است .

در زیر، شرکت‌های پیشرو تولید و توسعه تجهیزات پزشکی را بر اساس درآمد سال ۲۰۲۱ رتبه‌بندی کرده‌ایم و فقط به نتایج بخش تجهیزات پزشکی آنها نگاه می‌کنیم. این لیست ۱۰ شرکت برتر تجهیزات پزشکی جهان در سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد:

رتبه ۱۰ : CARDINAL HEALTH

Cardinal Health با بیش از ۱۰۰ سال تجربه و ۴۴۰۰۰ کارمند در ۳۰ کشور، به طور گسترده برای ارائه داروها، محصولات پزشکی و خدماتی که به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند، میپردازد . در سال مالی ۲۰۲۲، فروش بخش پزشکی شرکت تا ۵ درصد کاهش یافت که به طور قابل توجهی تحت تأثیر تورم و محدودیت های زنجیره تامین قرار گرفت.

رتبه ۹ : Stryker

Stryker  یک کمپانی متخصص فناوری پزشکی چندملیتی آمریکایی است . این شرکت  ، جایگاه نهم را در فهرست امسال به خود اختصاص داده است . Stryker با ۴۶۰۰۰ کارمند در سراسر جهان، بر ایجاد راه حل های نوآورانه در ارتوپدی، راه حل های پزشکی و جراحی، فناوری عصبی و مراقبت از ستون فقرات تمرکز دارد که به بهبود شرایط بیماران و نتایج عملکرد بیمارستان ها کمک می کند. تا سال ۲۰۲۰، استرایکر ۴۰ سال متوالی رشد را تجربه کرده بود، اما با کاهش اقدامات پزشکی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳٫۶ درصد کاهش یافت.

با این حال، در سال ۲۰۲۱، استرایکر با افزایش فروش به رشد بازگشت. با ۱۹٪  که بسیار چشمگیر جایگاه خود را در برترین های تولید کننده تجهیزات پزشکی پس گرفت . این کمپانی بزرگ به لطف عملکرد فوق العاده برای MedSurg و Neurotechnology و برای Orthopedics و   Spine و خرید استرایکر و Wright Medical در اواخر سال ۲۰۲۰،  که اکنون به طور کامل با Stryker ادغام شده اند و موقعیت خاصی در میدان رقابت پیدا نموده است .

رتبه ۸ : GE Healthcare

GE Healthcare یکی از مهمترین و برترین کمپانی ها در فناوری پزشکی و علوم زیستی جهانی، است . GE Healthcare با مجموعه گسترده ای از محصولات، بخصوص درتجهیزات  تصویربرداری، سونوگرافی، نرم افزار ها و راه حل های مراقبت از زندگی به طور گسترده ای در جهان  شناخته شده است. در سال ۲۰۲۱، فروش GE Healthcare با تأثیر منفی اختلالات زنجیره تأمین، ۲ درصد کاهش یافت. در سال ۲۰۲۱، آنها دو شرکت BK Medical و Zionexa  را خریداری کردند . این دو شرکت که هر دو پتانسیل بالایی در طراحی و تولید تجهیزات سلامت و پزشکی دقیق دارند در GE Healthcare ادغام گردیدند.

رتبه ۷ : PHILIPS

فیلیپس با بیش از صد سال فعالیت، یک شرکت فناوری با فعالیت های متنوع است. بخش مراقبت های بهداشتی فیلیپس ۴۲ درصد از درآمد جهانی آنها را تشکیل می دهد و از سه حوزه کلیدی تشکیل شده است: تشخیص و درمان، مراقبت های متصل و سلامت شخصی.

در سال ۲۰۲۱، فروش محصولات بهداشتی و راه حل های فیلیپس بالغ بر ۱۹٫۲ میلیارد دلار (۱۷٫۲ یورو) بود که کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل (۲۲٫۶ میلیارد دلار یا ۱۹٫۱ میلیارد یورو) را نشان می دهد که به طور منفی تحت تأثیر نرخ ارز نامطلوب و عملکرد ضعیف  بخش بخش سلامت  قرار گرفت. فروش توسط چندین باد مخالف، از جمله چالش های زنجیره تامین، به تعویق افتادن نصب تجهیزات در بیمارستان های مرتبط با کووید-۱۹، و عواقب اقدام میدانی Respironics، تحت تاثیر قرار گرفت. با این حال، دریافت سفارش در مقایسه با سال گذشته افزایش ۴ درصدی، ناشی از رشد قابل توجه در مشاغل تشخیص و درمان را نشان یدهد.

فرانس ون هوتن، مدیر عامل شرکت، هنگام اعلام نتایج کامل سال، اظهار داشت: «در طول سال ۲۰۲۱، ما ۸۰ مشارکت استراتژیک بلندمدت امضا کردیم و نوآوری هایی مانند Spectral CT 7500 را برای پشتیبانی از تشخیص دقیق، و همچنین توسعه تصویر هدایت تصویر Azurion خود راه اندازی کردیم. پلت فرم درمانی با برنامه های کاربردی برای نوآوری در درمان های کم تهاجمی را توسعه دادیم . ما همچنان به ارائه محصولات پزشکی خانگی که  به مصرف کنندگان کمک می کند تا بهتر از سلامت خود مراقبت کنند ادامه خواهیم داد. بر اساس تقاضای خوب مشتریان و سفارشات رو به رشد ما، انتظار داریم مسیر رشد و افزایش حاشیه سود خود را در سال ۲۰۲۲ از سر بگیریم. .

رتبه ۶ : Fresenius

شرکت بین المللی مراقبت های بهداشتی آلمانی Fresenius در فهرست برترین شرکت های تجهیزات پزشکی جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. Fresenius Medical Car با حدود ۱۲۳۰۰۰ کارمند در بیش از ۱۰۰ کشور، بزرگترین ارائه دهنده خدمات و محصولات در جهان برای مبتلایان به بیماری های کلیوی است.

در سال ۲۰۲۱، این شرکت درآمدی معادل ۱۹٫۴ میلیارد دلار (۱۷٫۶۲ میلیارد یورو) داشت که نسبت به سال قبل کاهش ۸ درصدی داشت، ا این شرکت از سال ۲۰۲۰ رشد جزئی ۲ درصدی داشت و درآمد سال ۲۰۲۰ به ۲۱٫۰ میلیارد دلار (۱۷٫۹ میلیارد یورو) رسید. تأثیر انباشته Covid-19 بیش از آنچه که در ابتدای سال تخمین زده بودند بر نتایج شرکت تأثیر گذاشت، اما Fresenius قصد دارد در سال ۲۰۲۲ درآمد را به مسیر خود بازگرداند. 

رتبه ۵ : SIEMENS HEALTHINEERS

زیمنس هلث‌اینرز که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد، شاخه فناوری پزشکی مجموعه اتوماسیون و برق زیمنس است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ فروش ۲۰٫۲ دلاری (۱۸٫۰ میلیارد یورو) داشت که نسبت به سال قبل که تحت تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بود، ۱۹ درصد افزایش داشت، اما در فهرست برترین شرکت‌های تجهیزات پزشکی به رتبه پنجم سقوط کرد. در سال ۲۰۲۱، Seimes Healthineers سهم بازار را به دست آورد، نوآوری های جدیدی را راه اندازی کرد و به پایداری  بسیار خوبی دست یافت .  این ابر شرکت آلمان با حرکت رو به جلو،  خود با تحول دیجیتال خود به پیشرفت ادامه می دهد و به حمایت از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با توانمندسازی آنها در سفرشان به سمت گسترش پزشکی دقیق، تحول در ارائه مراقبت و بهبود تجربه بیمار متعهد باقی می ماند.

رتبه ۴ : BECTON DICKINSON & COMPANY

Beckton Dickinson & Company که معمولاً با نام BD شناخته می‌شود، یک شرکت فناوری پزشکی چندملیتی آمریکایی است که دستگاه‌های پزشکی، سیستم‌ها و ابزار پزشکی را تولید و می‌فروشد. پس از کاهش رشد سال گذشته ناشی از تأثیرات منفی همه‌گیری کووید-۱۹، BD در سال ۲۰۲۱ اوضاع را تغییر داد و فروش آن ۱۸ درصد افزایش یافت. این عملکرد قوی تا حد زیادی با افزایش سرمایه گذاری در فضاهای با رشد بالاتر و افزایش فعالیت M&A انجام شد. BD با راه‌اندازی چندین محصول جدید از جمله تحلیلگر سلولی FACSymphony A1، سیستم COR، که یک پلت‌فرم تشخیص مولکولی کاملاً خودکار با توان عملیاتی بالا است، تست Veritor در خانه Covid-19، به پیشبرد استراتژی رشد مبتنی بر نوآوری ادامه می‌دهد.

تام پولن، رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و رئیس BD در تماس در باره نتایج کامل سال خود اظهار داشت: “با شتاب فزاینده در کسب و کار پایه ما و مسیری روشن برای تسریع بهبود حاشیه در سال مالی ۲۰۲۲  در پیش رو داریم ، پس از آن، ما در موقعیت خوبی برای ارائه خدمات خود هستیم. تعهدات ما رشد بلندمدت و ارزش برای همه ذینفعان است.”

رتبه سوم : جانسون و جانسون

جانسون و جانسون در سال ۲۰۲۲ در رتبه سوم قرار دارد. بخش تجهیزات پزشکی J&J که اخیراً به MedTech تغییر نام داده است، شامل طیف گسترده ای از محصولات مورد استفاده در زمینه های ارتوپدی، جراحی، راه حل های مداخله ای و سلامت چشم است. در سال ۲۰۲۱، فروش تجهیزات پزشکی در سراسر جهان با رشد چشمگیر ۱۸ درصدی، عمدتاً ناشی از بهبود بازار از تأثیرات کووید-۱۹ و به تعویق انداختن اقدامات پزشکی مرتبط بود.

در سال‌های اخیر، J&J تلاش زیادی برای اصلاح فضای فناوری پزشکی خود از طریق بازسازی، تغییر نام تجاری، واگذاری، ادغام و تملک (M&A) انجام داده است. خواکین دواتو، مدیر اجرایی جانسون و جانسون اظهار داشت: “طی چند سال گذشته،    شتاب  در رشد شرکت ناشی از ارائه راه حل های متفاوت و همچنین بهبود اجرای تجاری بوده است. ما انتظار داریم این بهبود ادامه یابد، که با خط  توزیع نوآورانه ما و همچنین پتانسیل گسترش به بخش های بازار با رشد بالاتر امکان پذیر است.

رتبه دوم : Abbott

شرکت چندملیتی آمریکایی، Abbott، رتبه دوم را در فهرست برترین شرکت‌های تجهیزات پزشکی امسال به دست آورده است. Abbott که بیش از ۱۳۰ سال پیش تأسیس شد، مقر آن در ایلینویز است و تجهیزات پزشکی و راه حل های مراقبت های بهداشتی را به بیش از ۱۶۰ کشور ارائه می دهد. این شرکت با ۱۱۳۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان، به دلیل ایجاد محصولات جدید در زمینه تشخیص، دستگاه های پزشکی، تغذیه و داروسازی های ژنریک یک برند شناخته شده است. در سال ۲۰۲۱، بخش‌های دستگاه‌های پزشکی و تشخیصی ابوت نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر ۳۲٫۷ درصدی داشتند. تشخیص ها به دلیل آزمایش کووید-۱۹ ۴۲٫۷ درصد افزایش یافت.

ابوت به تقویت سبد تجهیزات پزشکی خود با چندین پیشرفت در خط تولیددر سال ۲۰۲۱ ادامه داد، از جمله: راه اندازی اولین فناوری کلینک مجازی در نوع خود در ایالات متحده ،NeuroSphere،  استقبال گسترده دستگاه MitraClip، تایید FDA از Amplatzer Amulet Left Atrial Appendage Occluder. در درمان بیماران سکته مغزی و تایید FDA Portico با FlexNav، جایگزینی دریچه آئورت ترانس کاتتر (TAVR). با نگاهی به آینده، ابوت قصد دارد نه تنها چالش پزشکی که محصولاتش به آن پاسخ می‌دهند، بلکه در عین حال چالش دسترسی و مقرون به صرفه بودن را نیز حل کند.

رتبه اول : MEDTRONIC

مدترونیک بار دیگر در صدر فهرست به عنوان بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی در جهان قرار دارد. Medtronic با بیش از ۹۰۰۰۰ نیروی کار در ۱۵۰ کشور جهان در خط مقدم فناوری پزشکی قرار دارد برترین برند تولید کننده تجهیزات پزشکی در جهان است . 

این شرکت  در سال مالی ۲۰۲۲،  درآمد ۳۱٫۷ میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به سال گذشته با ۲۹٫۴  میلیارد دلار  ، افزایش ۸ درصدی داشت. رشد با عملکرد خوب از سه حوزه اصلی درمانی آن هدایت شد: قلب و عروق (+۶%)، جراحی پزشکی (+۴٫۶%) و علوم اعصاب (+۷%).  البته بخش دیابت با ۳٫۱ درصد کاهش به دلییل تأیید محصول جدید  مواجه گردید .

 این شرکت به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت پورتفولیوی خود، در می ۲۰۲۲،  اعلام کرد که همراه با داویتا یک شرکت جدید و مستقل تجهیزات پزشکی متمرکز بر مراقبت از کلیه را تشکیل خواهد داد.

مدترونیک تایید کرد که به کسب و کار خود در زمینه راه حل های مراقبت کلیوی (RCS) به شرکت جدید کمک می کند، شرکتی که بر توسعه مجموعه گسترده ای از محصولات و راه حل های جدید مراقبت از کلیه متمرکز است.

با توجه به انتشار نتایج کامل سال ۲۰۲۲، جف مارتا، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی مدترونیک اظهار داشت: “ما به شدت بر روی ارائه رشد مبتنی بر نوآوری با خط  تولید قوی از فناوری ها در بازارهای با رشد سریع متمرکز هستیم و ما همچنان در حال رشد هستیم. او گفت ما متعهد به ایجاد ارزش قوی و بالا برای سهامداران از طریق تخصیص سرمایه استراتژیک و مدیریت فعال پرتفوی هستیم.”

منبع مقاله

نظر (0)
ثبت نظر