راهنمای خرید دوچرخه ثابت

در مقاله راهنمای خرید دوچرخه ثابت علاوه بر معرفی انواع این محصول و ارائه توضیحات درباره کارکرد آن ، ویژگی های تاثیر گذار در قیمت هم به شما اعلام میگردد . اطلاعات ارائه شده در این مقاله به کاربرکمک مینماید تا بتواند انتخابی متناسب با هدف ،شرایط جسمانی و بودجه خرید خود داشته باشد . 

راهنمای انتخاب دوچرخه ثابت 

شاید زمانی که برای خرید دوچرخه ثابت به فروشگاه می روید در یک موقعیت خرید آنی به پیشنهاد فروشنده قرار بگیرید . ولی امروزه اینترنت به شما این امکان را میدهد که قبل از هر نوع خریدی از جمله دوچرخه ثابت تحقیقات لازم  را انجام داده و اطلاعات کامل را بدست آورید . این اطلاعات به شما کمک مینماید تا در این حالت بهترین دوچرخه ثابت را متناسب با نیاز ، شرایط جسمانی و بودجه تان خرید نمایید .

انواع دوچرخه ثابت عبارتند از:

  • -دوچرخه ثابت ایستاده (اسپینینگ): کاملا مشابه دوچرخه معمولی
  • – دوچرخه ثابت نشسته
  • – دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار ( دوچرخه ثابت مبله)

سوال اول – شرایط جسمانی شما چیست؟

در چه گروه سنی قرار دارید؟جوان،مسن یا سالمند. آیا تا به حال مصدوم شده اید یا از درد در ناحیه کمر، مفاصل و زانو رنج می برید؟ آیا به اختلال خاصی که باعث عدم تعادل شما می شود دچار نیستید؟

معمولا بهتر است ، افراد سالمند یا افرادی که دچار درد کمر یا مفاصل هستند یا افرادی که دچار عدم تعادل هستند حتما دوچرخه ثابت نشسته و حتی برای حمایت و حفاظت بیشتر از کمر و عدم وارد آوردن فشار به کمر و مفاصل از دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار (دوچرخه ثابت مبله ) استفاده کنند. حتی زمانی که جوان هستید و هیج نوع ناراحتی خاصی ندارید ولی می خواهید برای مدت  طولانی بدون تحمل فشار زیاد ورزش کنید دوچرخه ثابت نشسته توصیه می شود .در این حالت تمرین با دوچرخه ثابت بسیار راحت تر خواهد بود.

زین دوچرخ ثابت نشسته معمولا عریض تر است و راحتی بیشتری فراهم می کند و فرد در حین دوچرخه سواری نمی تواند حالت ایستاده یا نیم خیز باشد . معمولا رکاب ها در قسمت جلوتر از بدن قرار می گیرد و بدن حالت افقی دارد و پاها حالت کشیدگی بیشتری دارد . البته معمولا در این دوچرخه ها قابلیت تنظیم زین بصورت افقی هم وجود دارد که فاصله ما تا رکاب و دسته را تنظیم می کند.

سوال دوم- هدف شما از ورزش چیست؟

  • – افزایش سلامت قلبی- عروقی
  • – افزایش نشاط و کاهش استرس 
  • – چربی سوزی و کاهش وزن 
  • – عضله سازی در ناحیه ساق ،ران پا و باسن
  • – عضله سازی در ناحیه شکم و بالا تنه

انواع دوچرخه ثابت برآورده کننده اهداف افزایش سلامت قلبی- عروقی است هم چنین با افرایش جریان اندورفین و آدرنالین احساس نشاط و شادی و کاهش استرس را برای ما به ارمغان می آورد.داشتن قابلیت پخش موسیقی به جو شاداب این ورزش کمک دوچندان می کند.

دوچرخه ثابت و لاغری – از آن جایی که تمرین با دوچرخه ثابت یک ورزش هوازی محسوب می شود ،تمام انواع دوچرخه ثابت باعث جربی سوزی و کاهش وزن می شود.تاثیر دوچرخه ثابت در لاغری کاملا تایید شده است . هر چه قدر سرعت بیشتر و مقاومت دستگاه در حالت پایین تر باشد ،مشابه ورزش ایروبیک کالری سوزی زیادی خواهیم داشت .البته باید خاطر نشان کرد در دوچرخه ثابت اسپینینگ نسب به دوچرخه ثابت نشسته میزان چربی سوزی بیشتر است. اما قاعدتا به دلیل کمتر وارد آمدن فشار در انواع دوجرخه ثابت نشسته، مدت زمان طولانی تری می توان به ورزش پرداخت. 

دوچرخه ثابت و فرم دادن ران- ضمنا دوجرخه ثابت برای لاغری ران و فرم دادن به عضلات ران و ساق پا توصیه می شود که انواع دوچرخه ثابت نشسته یا اسپینینگ این ویژگی را دارند.معمولا افزایش مقاومت دوچرخه که باعث می شود پدال زدن سخت شود به جای گاهش وزن به عضله سازی کمک می کند.

دوچرخه ثابت و لاغری شکم – اگر بخواهید عضلات ناحیه شکم و یا حتی بالا تنه را نیز درگیر کنید حتما دوچرخه ثابت اسپینینگ استفاده کنید که حرفه ای ترین دوچرخه ثابت به شما می رود و کاملا مشابه دوچرخه های کورسی طراحی شده است و دارای زین کوچک می باشد که کاربر  وضعیت عمودی دارد و تمام مدت نمی تواند روی آن بنشیند بلکه باید زمانی به صورت ایستاده یا نیم خیز ورزش کنید که در این حالت عضلات بالاتنه یعنی کتف و شانه ها نیز درگیر می شود .

سوال سوم – چه افرادی می خواهند با دوچرخه ثابت تمرین کنند؟

تحمل وزن دوچرخه ثابت- چه افرادی در منزل می خواهند از این وسیله استفاده کنند ، بهتر است وزن این افراد را هم در نظر بگیرید تا دستگاهی با تحمل وزن ایده ال برای تمام افراد خانواده تان تهیه کنید.یک نکته بسیار مهم در بحث خرید دوچرخه ثابت میزان تحمل وزن دستگاه است . معمولا دوجرخه ثابت خانگی تحمل وزن پایین تری دارد از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم . ولی باید به وزن افرادی که قرار است از آن استفاده کنند توجه داشت تا بیشترین کارایی را داشته باشد. دوچرخه ثابت باشگاهی معمولا تحمل وزنشان از ۱۵۰ تا ۲۱۰ کیلوگرم می باشد، زیرا قرار است طیف گسترده ای از افراد از این وسیله استفاده کنند .

سوال چهارم- چه ویژگی هایی از دوچرخه ثابت انتظار دارید؟

مسلما قابلیت های بیشتری که یک دوچرخه ثابت دارد بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. قبل از خرید دوچرخه ثابت به این موارد توجه فرمایید: 

مگنتی یا الکترومگنتی-در انواع دوچرخه ثابت مگنتی دارای یک پیچ تنظیم بر روی بدنه هستند که این امکان را به کاربر میدهد که میزان مقاومت دوچرخه و میزان فشاری که با پا به پدال وارد میشود را از آن آسان به سخت و معمولا در ۸ درجه تغییر دهید.

اما در انواع الکترومگنتی که البته قیمت بالاتری دارند این تنظیم فشار وارد توسط دکمه ای که بر روی نمایشگر دستگاه تعبیه شده ، انجام می گیرد و معمولا تعداد درجات تنظیم بیشتری دارد. این دوچرخه ها معمولا دوچرخه ثابت حرفه ای هستند که دارای برنامه تمرین دوچرخه ثابت از پیش تعیین شده نیز هستند که هر کدام از برنامه ها میزان مقاومت یا درجه سختی رکاب زدن ، تعداد ضربان قلب هماهنگ و کالری مصرفی را به شکل خودکار کنترل می کند.

نمایشگر- مسلما داشتن نمایشگر هم در قیمت دستگاه تاثیر دارد و دوچرخه های حرفه ای دارای نمایشگری هستند که حاوی اطلاعاتی از جمله، نمایش میزان کالری مصرفی،سرعت ،ضربان قلب ، مسافت طی شده ، برنامه ورزشی از پییش تعیین شده ، میزان فشاری که بر پدال وارد می شود، بازی و نمایش شما به صورت انیمیشن و …می باشد. 

قابلیت تنظیم زین و دسته – بعضی از انواع دوچرخه ثابت قابلیت تنظیم عمودی زین را دارند که به کاربر امکان تغییر ارتفاع دوچرخه را می دهد . اگر دوست دارید در حین رکاب زدن تلویزیون تماشا کنید دقت داشته باشید که دسته رکاب جلوی دید شما را نگیرد و امکان تنظیم ارتفاع وجود داشته باشد.بعض انواع امکان تنظیم افقی زین و برخی امکان تنظیم در هر دو جهت را دارد و برخی قابلیت تنظیم دسته را نیز داراست.این ویژگی را ختما مد نظر قرار دهید بویژه اکر افراد متخلفی قرار است از دوچرخه استفاده کنند.

چرخ برای جابه جایی-  اگر نیاز به جابه جایی دوچرخه در خانه دارید. داشتن چرخ در زیر دوچرخه برای حمل آسان ضروری به نظر می رسد.

فروشگاه شهر سلامت عرضه کننده بهترین برندهای دوچرخه ثابت موجود در بازار است که اصالت کالا و اعتبار گارانتی آن ها را تضمین می کند. در عین حال که قیمت انواع دوجرخه ثابت را به صورت رقابتی و کاملا به روز شده عرضه می کنیم همواره سعی کردیم به مناسب های مختلف تخفیفات ویژه ای برای خریداران شهر سلامت قرار دهیم . هم چنین با خدمات ارسال و نصب رایگان رایگان دوچرخه ثابت در خدمت هم وطنان عزیز هستیم

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.