کسب قدرت در دوچرخه سواری با چند تمرین ساده

یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های هوازی که در تمام دنیا محبوبیت دارد، دوچرخه سواری است. این ورزش در عین حال که بسیار آسان و مفرح است، می‌تواند تناسب اندام فوق العاده‌ای را برای ورزشکاران همراه داشته باشد. تنها باید روش‌های کسب قدرت در دوچرخه سواری را بدانیم تا در این ورزش بهتر عمل کنیم.

مهم‌ترین اعضای بدنی که با دوچرخه سواری ساخته می‌شوند، دست‌ها، پاها و حتی عضلات میانی بدن انسان هستند. علاوه بر آن شما با انجام این ورزش خاص و مفرح، می‌توانید شش‌های خود را نیز تقویت نمایید. کسب قدرت در دوچرخه سواری به شما کمک می‌کند، تا فورا پس از چند دقیقه فعالیت‌های ورزشی، به نفس زدن نیفتید.

باید بگوییم تمامی ورزش‌های دنیا دارای فوایدی برای بدن هستند. اما این که تا چه میزان بتوانیم از این فواید بهره‌مند شویم، نیاز به داشتن آگاهی کامل از فرایند انجام آن‌ها خواهیم بود. دوچرخه سواری نیز همچون دیگر ورزش‌ها، فواید و معایبی دارد.

برای کسب قدرت در دوچرخه سواری باید تمامی این فایده را شناخته و از بروز مشکلات آن پیشگیری کنیم. ما قصد داریم در این مطلب برای شما اطلاعاتی در این زمینه بیان نماییم.

دوچرخه سواری چگونه ورزشی است؟

همه ما می‌دانیم که دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های هوازی می‌باشد که به راحتی سلامت عروق و قلب را در بر خواهد داشت. علاوه بر آن کسب قدرت در دوچرخه سواری می‌تواند تندرستی را برای شما به ارمغان آورد. بیشتر افراد از دوران کودکی خود این ورزش را دنبال می‌کنند، اما اگر به هر دلیل از ادامه آن کوتاهی نمایند، باز هم این ورزش را از یاد نخواهند برد.

افرادی که از درد زانو، ستون فقرات و اضافه وزن رنج می‌کشند، بهترین ورزش برای آن‌ها دوچرخه سواری است. این ورزش چه به صورت ثابت و چه به صورت معمولی می‌تواند انتخابی مناسب برای این دسته از افراد به شمار رود.

معمولا کسب قدرت در دوچرخه سواری کمک می‌کند تا به کمر، زانو، قوزک پا و باسن فشار کمی وارد شود. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی این موارد، بسته به این است که شما تمامی نکات اصولی و مبانی را در دوچرخه سواری رعایت کنید.

برای این که بتوانید اقدام به کسب قدرت در دوچرخه سواری نمایید، بهتر است برخی تمرینات آماده سازی برای بدن را پیش از آغاز ورزش انجام دهید. این تمرینات هیچ کدام مشکل نیستند و حتی کسانی که به تازگی قصد دوچرخه سواری دارند نیز می‌توانند آن‌ها را انجام دهند.

با این کار می‌توانید تا حدود زیادی از آسیب دیدگی بدن در هنگام دوچرخه سواری جلوگیری نمایید و از این ورزش مفرح بهره‌مند شوید.

دوچرخه ثابت و تناسب اندام

مهم‌ترین موارد که باید برای کسب قدرت در دوچرخه سواری رعایت نمود

اولین نکته‌ای که می‌تواند در دوچرخه سواری شما را به قدرت بالایی برساند، داشتن آرامش و امنیت است. دوچرخه سواری یکی از ورزش‌هایی است که هیچ محدوده سنی در آن وجود ندارد. از یک کودک ۵ ساله تا یک فرد پیر و کهنسال، همگی می‌توانند اقدام به دوچرخه سواری نموده و از آن لذت ببرند.

برخی از تجهیزات برای کسب قدرت در دوچرخه سواری لازم و ضروری هستند. مثلا داشتن کلاه ایمنی، دوچرخه مناسب، کفش مناسب، سرعت سنج، بطری آب و شلوارک، از جمله تجهیزاتی هستند که می‌توانند در حین دوچرخه سواری آرامش و امنیت را برای فرد همراه داشته باشند.

اگر به شرایط آب و هوایی حساس هستید، می‌توانید یک دوچرخه ثابت برای منزل خود تهیه نموده و در تمام ایام سال، چه در روزهای برفی و بارانی، و چه در روزهای گرم تابستان، به دوچرخه سواری بپردازید. کسب قدرت در دوچرخه سواری نیاز به استفاده از دوچرخه‌های معمولی ندارد. شما حتی با دوچرخه ثابت هم می‌توانید به هدف خود برسید.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که دوچرخه‌های ثابت نیز همچون دوچرخه‌های معمولی نیاز به رعایت اصول و مبانی دارند. یعنی برای انجام این ورزش باید تمامی شرایط را رعایت کنید. تا بتوانید به کسب قدرت در دوچرخه سواری دست یابید.

عضلات میانی بدن بسیار ضعیف هستند، از این رو برای قوی کردن این عضلات، باید بسیار تلاش کنید. این عضلات میانی، مفاصل ران، عضلات شکمی، ماهیچه‌های سرینی، عضلات مورب بدنی و … می‌باشند.

حرکات ورزشی مناسب برای گرم کردن بدن

کارشناسان و مشاوران ورزشی معتقد هستند، برای کسب قدرت در دوچرخه سواری باید قسمت‌های میانی بدن را بسیار تقویت نمود. برای این کار باید برخی از حرکات ورزشی را برای گرم کردن بدن خود انجام دهید. حرکاتی همچون داشتن شکل V، حالت برف پاکن ماشین و میخ نگه داشتن بدن.

میخ نگه داشتن بدن

در این حالت از کسب قدرت در دوچرخه سواری، باید حالت شنا گرفته و دست‌ها را بر روی زمین به صورت عمود نگه دارید. عضلات شکم خود را منقبض نمایید و زانوهای خود را بر روی توپ پیلاتس قرار دهید، پس از آن باید مفاصل ران را به سمت شانه‌های خود بکشید. این حالت را چندین مرتبه تکرار نمایید و چند دقیقه‌ای به همین شکل بمانید.

تمرین برای تقویت عضلات شکم

روش کسب قدرت در دوچرخه سواری با داشتن شکل V

در این روش باید بر روی کمر دراز کشیده و پاهای خود را کامل بکشید. پس از آن یک توپ پیلاتس در دست گرفته و دست‌هایتان را به سمت سقف بالا ببرید. پس از آن با منقبض کردن عضلات شکم، پاها و بالاتنه خود را از زمین جدا کنید. بدن شکل V می‌گیرد. پس چندین مرتبه این حرکت را تکرار نمایید و چند ثانیه‌ای به همین شکل باقی بمانید.

تمرین V برای افزایش قدرت

حالت برف پاکن ماشین

این حرکت یکی دیگر از حرکاتی است که به شما در کسب قدرت در دوچرخه سواری کمک می‌کند. بر روی زمین دراز بکشید و دستانتان را در کنار بدن خود قرار دهید. زانوهای پا را به حالت ۹۰ درجه خم کرده و با پاشنه پا بر روی توپ پیلاتس فشار وارد کنید. در تمام این مراحل باید عضلات شکم خود را منقبض کنید و کمرتان را به صورت دایره وار بچرخانید.

تا جایی که می‌توانید بهتر است کمرتان را به سمت راست بچرخانید. از طرف دیگر باید پهنای شانه‌های شما با اندازه پاهایتان برابر باشد. پس از آن زانوها را دوباره به حالت اولیه باز گردانید و مجددا به سمت راست بچرخید.

تمرین برف پاک کن ماشین

تکرار این حرکت می‌تواند به کسب قدرت در دوچرخه سواری شما کمک شایانی نموده و از آسیب رسانی به بدن شما جلوگیری نماید. حتما تمامی این ست‌ها را به صورت کامل انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.