۵ نکته که باید قبل از خرید یک دستگاه بخور بدانید

استفاده از دستگاه بخور یک راه حل درست، علمی و عالی برای حفظ سلامت برای تمام سنین از نوزادان گرفته تا بزرگسالان می باشد و کمک به تامین رطوبت خانه شما می کند. با افزایش رطوبت در محیط شما می توانید سلامت خانواده خود را حفظ و ساختار خانه خود را از اثرات هوای خشک محافظت کنید. ما در تمام مسیر انتخاب و خرید یک دستگاه بخور برای دسترسی آسانتر و انتخاب برتر کنار شما هستیم.

۵ نکته که باید قبل از خرید یک دستگاه بخور بدانید

توجه شما را به ۵ نکته مهم که در هنگام خرید یک مرطوب کننده می بایست مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر جلب می کنیم:

  • چرا من به یک دستگاه بخور نیاز دارم؟
  • تناسب دستگاه بخور و فضای تحت پوشش چگونه است؟
  • چه نوع دستگاه بخور بخریم؟
  • میزان صدای دستگاه چقدر است؟
  • هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه بخور چقدر است؟

چرا من یک رطوبت ساز یا دستگاه بخور نیاز دارم؟

همانطور که گفته شد برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه بخور نیاز به داشتن اطلاعات و شناخت ویژگی و عملکرد دستگاه هستیم . باید بدانیم که دستگاه بخور چیست و فوایدی که برای کاربر ایجاد میکند کدام است . همین طور بهتر است که مثلا از ویژگی دستگاه بخور سرد مطلع باشیم . در این بخش از این مطلب برخی از این سوالات را پاسخ داده و شما را به مطالعه دیگر مقالات مرتبط دعوت مینماییم .

دستگاه بخور باعث افزایش سطح رطوبت محیط داخلی خانه می شود. این افزایش رطوبت بخصوص در زمستان، زمانی که بخاری ها و دستگاه های گرمایشی رطوبت مورد نیاز خانه را از بین می برند بسیار مفید است.

هوای خشک می تواند منجر به:

  • خونریزی بینی
  • کدر شدن لب ها
  • خارش پوست
  • تحریک و گرفتگی گلو
  • علائم آلرژی
  • آسم

هوای خشک همچنین می تواند به بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی، عفونت های سینوزیت، مشکلات احتقان، عوارض تنفسی شدید و غیره منجر شود. دستگاه بخور علاوه بر محافظت از سلامتی شما، یک راه حل عالی برای محافظت از پوست و کاهش سطح آلودگی هوای منزل شما می شود.

هوای خشک علاوه بر ضرر به پوست می تواند باعث ترک، پیچش یا آسیب مو شود. این آسیب قابل توجه می باشد و می تواند برای شما خشکی و اگزما را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، هوای خشک اغلب باعث ایجاد الکتریسته ساکن و ضربه های دردناک حاصل از آن می شود. به سادگی با اضافه کردن یک مرطوب کننده هوا یا دستگاه بخور به محیط داخلی شما، باعث کنترل و حتی از بین بردن این مشکلات می شود.

تناسب دستگاه بخور و فضای تحت پوشش چگونه است؟

یکی از مهم ترین مراحل انتخاب یک دستگاه بخور تناسب سطح تولید بخور با متراژ اتاق یا خانه است. برای اضافه کردن دستگاه بخور به اتاق نشیمن و یا یک اتاق خواب یا دفتر، یک دستگاه بخور با سایز متوسط ۵ لیتری با قدرت پرتاب متوسط نیاز است.

دستگاه بخور سرد امسیگ US456 پلاس و یا دستگاه بخور سرد و داغ زیکلاس مد مدل JSS-37501A به راحتی می تواند اتاقی به متراژ ۴۰ الی ۵۰ متر را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد و مساحتی حدود ۷۰ متر مربع تحت تاثیر غیر مستقیم قرار دهد به علاوه این دو مدل و بسیاری دیگری از انواع دستگاه بخور سرد و گرم می توانند تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به پر کردن آب کار کنند. این دستگاه ها دارای قابلیت های متنوعی نظیر مدیریت سطح بخور، خاموشی خودکار، سیستم یونیزه هوا و رطوبت سنج و … می باشند.

اگر فضای داخلی مورد نیاز برای افزایش رطوبت کوچک است لازم نیست از دستگاه های بخور متوسط و بزرگ استفاده کنید، استفاده از دستگاه بخور امسیگ US422 یا دستگاه بخور سرد زیکلاس مد ZYK C02 استفاده کنید که مخزن کوچک تری دارد.

چه نوع دستگاه بخور بخریم؟

رطوبت به روش های مختلف به هوا اضافه می شود و دستگاه بخور انواع متعددی از مزایا و معایب مختلف دارد. دستگاه های بخور سرد، یک مه سرد در اتاق را پراکنده می کنند و به طور کلی نسبت به دیگر انواع دستگاه های بخور مساحت بیشتری را پوشش می دهند و از برق کمتری استفاده می کنند.

دستگاه بخور گرم از یک عنصر گرما برای گرم کردن آب استفاده می کنند و رطوبت گرم و راحت به اتق شما می رسانند. مدل های دستگاه بخور گرم معمولا برق بیشتری نسبت به دیگر انواع دستگاه بخور استفاده می کنند زیرا آنها آب را با حرارت تبخیر می نمایند. با این حال، آنها ممکن است رطوبت سالم تری را تولید کنند، زیرا فرایند جوش باعث می شود که میکروب ها و ناخالصی ها در داخل اتاق شما آزاد نشوند. رطوبت سازهای التراسونیک در هر دو نوع سرد و گرم وجود دارند که جز بهترین های دستگاه های مرطوب کننده در بازار شناخته می شوند.

هنگام انتخاب میان نوع مرطوب کننده، شما همچنین می خواهید سبک مرطوب کننده خود را در نظر بگیرید. مثلا دستگاه های بخور جمع و جوری طراحی شده اند که به راحتی روی میز کار شما قرار می گیرند یا رطوبت سازهای کنسول، که رطوبت سازهای بزرگ هستند که برای کف اتاق طراحی شده اند.

سطح رطوبت ایده آل برای خانه چقدر است؟

رطوبت مقدار بخار آب موجود در هوا است. میزان رطوبت بسته به فصل، آب و هوا و محل زندگی شما متفاوت می باشد. به طور کلی سطح رطوبت در فصل تابستان بیشتر از فصل زمستان می باشد. در بهترین حالت، سطح رطوبت در خانه شما باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد. رطوبت کمتر از این مقدار یا بیشتر از آن ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

رطوبت کم باعث خشی پوست می گردد، مجاری بینی و گلو را تحریک می کند و باعث خارش چشم می شود.

رطوبت بالا نیز باعث ایجاد نم روی دیوار و به مرور ایجاد قارچ، باکتری های مضر و کپک روی سحط دیوار می گردد که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و آلرژی برای شما می گردد.

میزان صدای دستگاه چقدر است؟

مانند بسیاری از دستگاه های مکانیکی، می توانید انتظار داشته باشید که دستگاه بخور کمی سر و صدا داشته باشد، با این حال بعضی از دستگاه های بخور باعث ایجاد نویز بیشتری نسبت به دیگر دستگاه ها می شوند.

برای مناطقی مانند اتاق خواب و دفاتر خانگی که نیاز به محیط آرامتری دارند، یک دستگاه بخور اولتراسونیک راه حل کامل تری است. مرطوب کننده های اولتراسونیک از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می کنند تا یک دیافراگم فلزی را در فرکانس های اولترسونیک لرزش دهند، که باعث ایجاد حس خوب و تسکین دهنده می شود.

از آنجایی که ما نمی توانیم صدای امواج صوتی بالا را بشنویم، این رطوبت سازها به طور قابل توجهی ساکت تر از دیگر مدل های دستگاه های بخور هستند.

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه بخور چقدر است؟

هزینه نگهداری از دستگاه های بخور نسبتا کم هستند، فعالیت های منظم نگهداری معمولا شامل تمیز کردن مخزن آب می شود تا اطمینان حاصل شود که املاح و باکتری ها در داخل مخزن رشد نمی کنند و مجددا به هوا منتقل نمی شوند و تمیز کردن قطعات داخلی دستگاه تا فعالیت آن بی وقفه ادامه یابد.

علاوه بر این، برای کنترل رطوبت باید جریان خروجی را بررسی کرد. در حالی که این فعالیت ها در اکثر رطوبت گیرهای رایج هستند، بسیاری از دستگاه های بخور سرد، از فیلتر داخلی استفاده می کنند تا به ایجاد رطوبت تسکین دهنده، که محیط شما را پوشش می دهد کمک نماید. این فیلترها باید دوره ای جایگزین شوند . برای دریافت اطلاعات در مورد نیاز درباره طرز کار دستگاه بخور سرد ، همچنین تعمیر و نگهداری دستگاه بخور حتما کتابچه راهنمای دستگاه بخور را بررسی نمایید

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.